Metodyka edukacji plastycznej PC-5F-MPL
TREŚCI PROGRAMOWE
- Charakterystyka rozwoju plastycznego dziecka i znaczenie ekspresji plastycznej.
- Środki wyrazu plastycznego, techniki plastyczne, źródła inspiracji twórczej aktywności dziecka/ucznia.
- Analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie edukacji plastycznej na I etapie edukacyjnym.
- Rozwijanie percepcji wizualnej, obserwacji i doświadczeń.
- Stymulowanie twórczej aktywności i ekspresji plastycznej dziecka z wykorzystaniem różnych technik, mediów, pomocy dydaktycznych.
- Wprowadzenie do recepcji sztuk plastycznych.
- Warunki i sposoby realizacji edukacji plastycznej.
- Projektowanie zajęć plastycznych w edukacji wczesnoszkolnej.
W cyklu 2020L:
1. Stymulowanie twórczej aktywności dziecka/ucznia – rozwijanie percepcji wizualnej i ekspresji plastycznej z wykorzystaniem różnych technik i mediów: |
W cyklu 2020Ln:
1. Stymulowanie twórczej aktywności dziecka/ucznia – rozwijanie percepcji wizualnej i ekspresji plastycznej z wykorzystaniem różnych technik i mediów: |
W cyklu 2021L:
I. Analiza rozwoju rysunkowego dziecka, jego diagnozowanie i monitorowanie: |
W cyklu 2021Ln:
I. Analiza rozwoju rysunkowego dziecka, jego diagnozowanie i monitorowanie: |
W cyklu 2022L:
I. Analiza rozwoju rysunkowego dziecka, jego diagnozowanie i monitorowanie: |
W cyklu 2022Ln:
1.Znaczenie ekspresji plastycznej w edukacji, terapii i rozwoju osobowym dziecka/ucznia. Stymulowanie twórczej aktywności – rozwijanie percepcji wizualnej z wykorzystaniem różnych technik i mediów: |
W cyklu 2023L:
Pełny opis: 1.Znaczenie ekspresji plastycznej w edukacji, terapii i rozwoju osobowym dziecka/ucznia. Stymulowanie twórczej aktywności – rozwijanie percepcji wizualnej z wykorzystaniem różnych technik i mediów: |
W cyklu 2023Ln:
1.Znaczenie ekspresji plastycznej w edukacji, terapii i rozwoju osobowym dziecka/ucznia. Stymulowanie twórczej aktywności – rozwijanie percepcji wizualnej z wykorzystaniem różnych technik i mediów: |
W cyklu 2024L:
1.Znaczenie ekspresji plastycznej w edukacji, terapii i rozwoju osobowym dziecka/ucznia. Stymulowanie twórczej aktywności – rozwijanie percepcji wizualnej z wykorzystaniem różnych technik i mediów: |
W cyklu 2024Ln:
1.Znaczenie ekspresji plastycznej w edukacji, terapii i rozwoju osobowym dziecka/ucznia. Stymulowanie twórczej aktywności – rozwijanie percepcji wizualnej z wykorzystaniem różnych technik i mediów: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada merytoryczne i metodyczne podstawy do prowadzenia zajęć w zakresie edukacji plastycznej.
Umiejętności
Potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia z edukacji plastycznej.
Potrafi stymulować twórczą aktywność dziecka.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do kreatywnego korzystania z wiedzy z zakresu metodyki edukacji plastycznej.
Jest gotów do realizacji zadań w zakresie wspierania aktywności plastycznej dzieci.
Jest gotów do poszukiwania nowych zasobów wzbogacających treści nauczania.
Literatura
W cyklu 2020L:
UWAGA: osoby prowadzące zastrzegają sobie prawo do zmian w literaturze z uwagi na edukację zdalną. 1. Cybis, N., Drop,E., Rowiński, T., Cieciuch, J. (2013). Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych. Warszawa: ORE. |
W cyklu 2020Ln:
UWAGA: osoba prowadząca zastrzega sobie prawo do zmian w literaturze z uwagi na edukację zdalną. 1. Cybis, N., Drop,E., Rowiński, T., Cieciuch, J. (2013). Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych. Warszawa: ORE. |
W cyklu 2021L:
1. Cybis, N., Drop,E., Rowiński, T., Cieciuch, J. (2013). Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych. Warszawa: ORE. |
W cyklu 2021Ln:
1. Cybis, N., Drop,E., Rowiński, T., Cieciuch, J. (2013). Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych. Warszawa: ORE. |
W cyklu 2022L:
1. Cybis, N., Drop,E., Rowiński, T., Cieciuch, J. (2013). Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych. Warszawa: ORE. |
W cyklu 2022Ln:
1. Cybis, N., Drop,E., Rowiński, T., Cieciuch, J. (2013). Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych. Warszawa: ORE. |
W cyklu 2023L:
1. Cybis, N., Drop,E., Rowiński, T., Cieciuch, J. (2013). Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych. Warszawa: ORE. |
W cyklu 2023Ln:
1. Cybis, N., Drop,E., Rowiński, T., Cieciuch, J. (2013). Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych. Warszawa: ORE. |
W cyklu 2024L:
1. Cybis, N., Drop,E., Rowiński, T., Cieciuch, J. (2013). Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych. Warszawa: ORE. 2. Guziuk-Tkacz, M. (2011). Badania diagnostyczne w pedagogice i psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. |
W cyklu 2024Ln:
1. Cybis, N., Drop,E., Rowiński, T., Cieciuch, J. (2013). Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych. Warszawa: ORE. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Zajęcia realizowane zgodnie z planem zajęć w aplikacji Ms Teams GR. 1. GR. 2. GR. 3. GR. 7. ------------------------------------------------------------------------------------------ GR. 4. GR. 5. GR. 6. GR. 8. GR. 9. Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2020Ln:
Zajęcia realizowane zgodnie z planem zajęć w aplikacji Ms Teams GR. 2. GR. 3. ------------------------------------------------------------------------------------------- Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2021L:
Metody kształcenia: instruktaż, zajęcia praktyczne, metoda problemowa. EDUKACJA ZDALNA PRZEZ APLIKACJĘ MS TEAMS GRUPA DR AGNIESZKI ŻABIŃSKIEJ - grupa ćwiczeniowa 6, II DMPC |
W cyklu 2021Ln:
Metody kształcenia: instruktaż, zajęcia praktyczne, metoda problemowa. |
W cyklu 2022L:
Metody kształcenia: instruktaż, zajęcia praktyczne, metoda problemowa. |
W cyklu 2022Ln:
Kontakt: e-mail: bfoder@aps.edu.pl, ; kontakt tel. oraz przed i po zajęciach. |
W cyklu 2023L:
Kontakt: tel., e-mail: bfoder@aps.edu.pl. oraz przed i po zajęciach. Metody kształcenia :wprowadzenie teoretyczne, analiza podstawy programowej, instruktaż, opis prezentowanych modeli prac, szkice autorskie, realizacje praktyczne, dyskusja, metoda problemowa. |
W cyklu 2023Ln:
Kontakt: tel., e-mail: bfoder@aps.edu.pl, oraz przed i po zajęciach. |
W cyklu 2024L:
Kontakt: tel., e-mail: bfoder@aps.edu.pl. oraz przed i po zajęciach. |
W cyklu 2024Ln:
Kontakt: podany grupie tel, ,e-mail oraz przed i po zajęciach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: