Metodyka edukacji informatycznej PC-5F-MIN
TREŚCI PROGRAMOWE
- Kształtowanie celowego i właściwego posługiwania się przez uczniów typowymi aplikacjami komputerowymi do komponowania ilustracji graficznych, pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, korzystania z usług w sieciach komputerowych, oraz pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji.
- Analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie edukacji informatycznej na I etapie edukacyjnym.
- Doskonalenie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie edukacji informatycznej.
- Rozwiązywanie sytuacji problemowych w otoczeniu uczniów drogą tworzenia algorytmu – używanie języka blokowo-wizualnego programowania.
- Inspirowanie i angażowanie uczniów do kreatywności i rozwoju myślenia komputacyjnego.
- Integrowanie zajęć edukacji informatycznej z elementami innych edukacji, jak i z aktywnościami wizualnymi, słuchowymi i kinestetycznymi.
- Promowanie i kształtowanie u uczniów postawy obywatelskiej i prospołecznej oraz odpowiedzialności w świecie mediów cyfrowych.
W cyklu 2020L:
Opis realizowanych treści programowych: 1. Omówienie podstawy programowej zajęć informatycznych w nauczaniu zintegrowanym |
W cyklu 2020Ln:
Opis realizowanych treści programowych: 1. Omówienie podstawy programowej zajęć informatycznych w nauczaniu zintegrowanym |
W cyklu 2021L:
Opis realizowanych treści programowych: 1. Omówienie podstawy programowej zajęć informatycznych w nauczaniu zintegrowanym |
W cyklu 2021Ln:
Opis realizowanych treści programowych: |
W cyklu 2022L:
Opis realizowanych treści programowych: |
W cyklu 2022Ln:
Opis realizowanych treści programowych: |
W cyklu 2023L:
OPIS REALIZOWANYCH TREŚCI PROGRAMOWYCH: |
W cyklu 2023Ln:
Opis realizowanych treści programowych: |
W cyklu 2024L:
OPIS REALIZOWANYCH TREŚCI PROGRAMOWYCH: |
W cyklu 2024Ln:
Opis realizowanych treści programowych: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna cele i treści edukacji informatycznej zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla klas I-III szkoły podstawowej.
Wie, które programy komputerowe do rysowania, pisania tekstu, wykonywania obliczeń, przeglądania Internetu, przesyłania poczty elektronicznej można wykorzystać w pracy z dziećmi, w tym z uczniami z niepełnosprawnością.
Zna wybrany blokowo-wizualny język programowania dla dzieci.
Umiejętności
Potrafi planować i realizować zajęcia z zakresu edukacji informatycznej dzieci.
Kompetencje społeczne
Krytycznie ocenia własną wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy dydaktycznej z uczniem.
Jest gotów do realizacji zadań zawodowych związanych z prowadzeniem edukacji informatycznej dzieci.
Literatura
W cyklu 2020L:
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2020Ln:
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2021L:
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
W cyklu 2021Ln:
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022L:
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. |
W cyklu 2022Ln:
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzących. |
W cyklu 2023L:
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Ln:
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2024L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
W cyklu 2024Ln:
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2020L:
W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym. METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2020Ln:
W związku z pandemią COVID-19 zajęcia odbywają się w trybie zdalnym. METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2021Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2022Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2023Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2024L:
METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2024Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: