W cyklu 2022L:
Przedmiot Kultura Języka przekazuje podstawy wiedzy o języku polskim, kształtuje wysoki poziom kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej, opisuje najważniejsze cechy współczesnej polszczyzny. Jednocześnie przekazuje wiedzę o podstawowych, najważniejszych kategoriach językowych - norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i innych. Kształtuje wysoki poziom świadomości językowej pedagogów, dla których język staje się podstawowym instrumentem pedagogicznego oddziaływania. Zaznajamia z Ustawą o Języku Polskim (2000r.), kompetencjami Rady Języka Polskiego. Uświadamia zmiany we współczesnej polszczyźnie, obiektem zainteresowania czyni też język mediów i cyberprzestrzeni. Oferuje diagnozę stanu polszczyzny w przestrzeni publicznej. Treści programowe: Ustawa o Języku Polskim-analiza i komentarz- jak przeciwdziałać wulgaryzacji języka i ekspansji angloamerykanizmów Kompetencja językowa i komunikacyjna. Słowo instrumentem pedagogicznego oddziaływania. Norma językowa, błąd językowy. Kryteria poprawności językowej. Rodzaje błędów językowych. Poradnictwo językowe, wzory językowej poprawności Rodzaje środków językowych, rodzaje form i gatunków wypowiedzi ustnych i pisemnych. Język w przestrzeni publicznej, analizy językowe wybranych wypowiedzi osób publicznych Formy wypowiedzi-sztuka monologu, dialogu, debaty. Debaty Oksfordzkie, istota i rodzaje wykładu, wypowiedzi okolicznościowych, rozmowy, sztuka erystyki- czyli prowadzenia sporów Perswazja i manipulacja językowa, środki perswazji, istota perswazji pedagogicznej SŁOWO instrumentem pedagogicznego oddziaływania , retoryka pedagogiczna i jej rola w dydaktyce i wychowaniu. Kongresy Kultury Języka, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, debaty o języku nienawiści. Omówienie Apelu KRASP-u przeciwko językowi nienawiści. Język mediów i cyberprzestrzeni, jego rola w dydaktyce i wychowaniu. Zabawy słowem. Kształtowanie wrażliwości dziecka na słowo na różnych etapach jego rozwoju. Kształtowanie wrażliwości na słowo przyszłych pedagogów wszystkich specjalności. Terapia słowem i jej twórcze koncepty w pracy pedagoga ogólnego i specjalnego, pedagoga o profilu praktycznym. Stan współczesnej polszczyzny- diagnoza i prognoza. Analizy językowe różnych tekstów współczesnej kultury, języka mediów i nowych mediów. „Odpowiednie dać rzeczy słowo”kultura języka w pracy pedagoga - synteza materiału
|
W cyklu 2022Ln:
Przedmiot Kultura Języka przekazuje podstawy wiedzy o języku polskim, kształtuje wysoki poziom kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej, opisuje najważniejsze cechy współczesnej polszczyzny. Jednocześnie przekazuje wiedzę o podstawowych, najważniejszych kategoriach językowych - norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i innych. Kształtuje wysoki poziom świadomości językowej pedagogów, dla których język staje się podstawowym instrumentem pedagogicznego oddziaływania. Zaznajamia z Ustawą o Języku Polskim (2000r.), kompetencjami Rady Języka Polskiego. Uświadamia zmiany we współczesnej polszczyźnie, obiektem zainteresowania czyni też język mediów i cyberprzestrzeni. Oferuje diagnozę stanu polszczyzny w przestrzeni publicznej. Treści programowe: Ustawa o Języku Polskim-analiza i komentarz- jak przeciwdziałać wulgaryzacji języka i ekspansji angloamerykanizmów Kompetencja językowa i komunikacyjna. Słowo instrumentem pedagogicznego oddziaływania. Norma językowa, błąd językowy. Kryteria poprawności językowej. Rodzaje błędów językowych. Poradnictwo językowe, wzory językowej poprawności Rodzaje środków językowych, rodzaje form i gatunków wypowiedzi ustnych i pisemnych. Język w przestrzeni publicznej, analizy językowe wybranych wypowiedzi osób publicznych Formy wypowiedzi-sztuka monologu, dialogu, debaty. Debaty Oksfordzkie, istota i rodzaje wykładu, wypowiedzi okolicznościowych, rozmowy, sztuka erystyki- czyli prowadzenia sporów Perswazja i manipulacja językowa, środki perswazji, istota perswazji pedagogicznej SŁOWO instrumentem pedagogicznego oddziaływania , retoryka pedagogiczna i jej rola w dydaktyce i wychowaniu. Kongresy Kultury Języka, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, debaty o języku nienawiści. Omówienie Apelu KRASP-u przeciwko językowi nienawiści. Język mediów i cyberprzestrzeni, jego rola w dydaktyce i wychowaniu. Zabawy słowem. Kształtowanie wrażliwości dziecka na słowo na różnych etapach jego rozwoju. Kształtowanie wrażliwości na słowo przyszłych pedagogów wszystkich specjalności. Terapia słowem i jej twórcze koncepty w pracy pedagoga ogólnego i specjalnego, pedagoga o profilu praktycznym. Stan współczesnej polszczyzny- diagnoza i prognoza. Analizy językowe różnych tekstów współczesnej kultury, języka mediów i nowych mediów. „Odpowiednie dać rzeczy słowo”kultura języka w pracy pedagoga - synteza materiału
|
W cyklu 2023L:
Przedmiot Kultura Języka przekazuje podstawy wiedzy o języku polskim, kształtuje wysoki poziom kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej, opisuje najważniejsze cechy współczesnej polszczyzny. Jednocześnie przekazuje wiedzę o podstawowych, najważniejszych kategoriach językowych - norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i innych. Kształtuje wysoki poziom świadomości językowej pedagogów, dla których język staje się podstawowym instrumentem pedagogicznego oddziaływania. Zaznajamia z Ustawą o Języku Polskim (2000r.), kompetencjami Rady Języka Polskiego. Uświadamia zmiany we współczesnej polszczyźnie, obiektem zainteresowania czyni też język mediów i cyberprzestrzeni. Oferuje diagnozę stanu polszczyzny w przestrzeni publicznej. Treści programowe: Ustawa o Języku Polskim-analiza i komentarz- jak przeciwdziałać wulgaryzacji języka i ekspansji angloamerykanizmów Kompetencja językowa i komunikacyjna. Słowo instrumentem pedagogicznego oddziaływania. Norma językowa, błąd językowy. Kryteria poprawności językowej. Rodzaje błędów językowych. Poradnictwo językowe, wzory językowej poprawności Rodzaje środków językowych, rodzaje form i gatunków wypowiedzi ustnych i pisemnych. Język w przestrzeni publicznej, analizy językowe wybranych wypowiedzi osób publicznych Formy wypowiedzi-sztuka monologu, dialogu, debaty. Debaty Oksfordzkie, istota i rodzaje wykładu, wypowiedzi okolicznościowych, rozmowy, sztuka erystyki- czyli prowadzenia sporów Perswazja i manipulacja językowa, środki perswazji, istota perswazji pedagogicznej SŁOWO instrumentem pedagogicznego oddziaływania , retoryka pedagogiczna i jej rola w dydaktyce i wychowaniu. Kongresy Kultury Języka, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, debaty o języku nienawiści. Omówienie Apelu KRASP-u przeciwko językowi nienawiści. Język mediów i cyberprzestrzeni, jego rola w dydaktyce i wychowaniu. Zabawy słowem. Kształtowanie wrażliwości dziecka na słowo na różnych etapach jego rozwoju. Kształtowanie wrażliwości na słowo przyszłych pedagogów wszystkich specjalności. Terapia słowem i jej twórcze koncepty w pracy pedagoga ogólnego i specjalnego, pedagoga o profilu praktycznym. Stan współczesnej polszczyzny- diagnoza i prognoza. Analizy językowe różnych tekstów współczesnej kultury, języka mediów i nowych mediów. „Odpowiednie dać rzeczy słowo”kultura języka w pracy pedagoga - synteza materiału. Zmiany we współczesnej polszczyźnie.
|
W cyklu 2023Ln:
Przedmiot Kultura Języka przekazuje podstawy wiedzy o języku polskim, kształtuje wysoki poziom kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej, opisuje najważniejsze cechy współczesnej polszczyzny. Jednocześnie przekazuje wiedzę o podstawowych, najważniejszych kategoriach językowych - norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i innych. Kształtuje wysoki poziom świadomości językowej pedagogów, dla których język staje się podstawowym instrumentem pedagogicznego oddziaływania. Zaznajamia z Ustawą o Języku Polskim (2000r.), kompetencjami Rady Języka Polskiego. Uświadamia zmiany we współczesnej polszczyźnie, obiektem zainteresowania czyni też język mediów i cyberprzestrzeni. Oferuje diagnozę stanu polszczyzny w przestrzeni publicznej. Treści programowe: Ustawa o Języku Polskim-analiza i komentarz- jak przeciwdziałać wulgaryzacji języka i ekspansji angloamerykanizmów Kompetencja językowa i komunikacyjna. Słowo instrumentem pedagogicznego oddziaływania. Norma językowa, błąd językowy. Kryteria poprawności językowej. Rodzaje błędów językowych. Poradnictwo językowe, wzory językowej poprawności Rodzaje środków językowych, rodzaje form i gatunków wypowiedzi ustnych i pisemnych. Język w przestrzeni publicznej, analizy językowe wybranych wypowiedzi osób publicznych Formy wypowiedzi-sztuka monologu, dialogu, debaty. Debaty Oksfordzkie, istota i rodzaje wykładu, wypowiedzi okolicznościowych, rozmowy, sztuka erystyki- czyli prowadzenia sporów Perswazja i manipulacja językowa, środki perswazji, istota perswazji pedagogicznej SŁOWO instrumentem pedagogicznego oddziaływania , retoryka pedagogiczna i jej rola w dydaktyce i wychowaniu. Kongresy Kultury Języka, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, debaty o języku nienawiści. Omówienie Apelu KRASP-u przeciwko językowi nienawiści. Język mediów i cyberprzestrzeni, jego rola w dydaktyce i wychowaniu. Zabawy słowem. Kształtowanie wrażliwości dziecka na słowo na różnych etapach jego rozwoju. Kształtowanie wrażliwości na słowo przyszłych pedagogów wszystkich specjalności. Terapia słowem i jej twórcze koncepty w pracy pedagoga ogólnego i specjalnego, pedagoga o profilu praktycznym. Stan współczesnej polszczyzny- diagnoza i prognoza. Analizy językowe różnych tekstów współczesnej kultury, języka mediów i nowych mediów. „Odpowiednie dać rzeczy słowo”kultura języka w pracy pedagoga - synteza materiału. Zmiany we współczesnej polszczyźnie.
|
W cyklu 2024L:
Przedmiot Kultura Języka przekazuje podstawy wiedzy o języku polskim, kształtuje wysoki poziom kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej, opisuje najważniejsze cechy współczesnej polszczyzny. Jednocześnie przekazuje wiedzę o podstawowych, najważniejszych kategoriach językowych - norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i innych. Kształtuje wysoki poziom świadomości językowej pedagogów, dla których język staje się podstawowym instrumentem pedagogicznego oddziaływania. Zaznajamia z Ustawą o Języku Polskim (2000r.), kompetencjami Rady Języka Polskiego. Uświadamia zmiany we współczesnej polszczyźnie, obiektem zainteresowania czyni też język mediów i cyberprzestrzeni. Oferuje diagnozę stanu polszczyzny w przestrzeni publicznej. Treści programowe: Ustawa o Języku Polskim-analiza i komentarz- jak przeciwdziałać wulgaryzacji języka i ekspansji angloamerykanizmów Kompetencja językowa i komunikacyjna. Słowo instrumentem pedagogicznego oddziaływania. Norma językowa, błąd językowy. Kryteria poprawności językowej. Rodzaje błędów językowych. Poradnictwo językowe, wzory językowej poprawności Rodzaje środków językowych, rodzaje form i gatunków wypowiedzi ustnych i pisemnych. Język w przestrzeni publicznej, analizy językowe wybranych wypowiedzi osób publicznych Formy wypowiedzi-sztuka monologu, dialogu, debaty. Debaty Oksfordzkie, istota i rodzaje wykładu, wypowiedzi okolicznościowych, rozmowy, sztuka erystyki- czyli prowadzenia sporów Perswazja i manipulacja językowa, środki perswazji, istota perswazji pedagogicznej SŁOWO instrumentem pedagogicznego oddziaływania , retoryka pedagogiczna i jej rola w dydaktyce i wychowaniu. Kongresy Kultury Języka, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, debaty o języku nienawiści. Omówienie Apelu KRASP-u przeciwko językowi nienawiści. Język mediów i cyberprzestrzeni, jego rola w dydaktyce i wychowaniu. Zabawy słowem. Kształtowanie wrażliwości dziecka na słowo na różnych etapach jego rozwoju. Kształtowanie wrażliwości na słowo przyszłych pedagogów wszystkich specjalności. Terapia słowem i jej twórcze koncepty w pracy pedagoga ogólnego i specjalnego, pedagoga o profilu praktycznym. Stan współczesnej polszczyzny- diagnoza i prognoza. Analizy językowe różnych tekstów współczesnej kultury, języka mediów i nowych mediów. „Odpowiednie dać rzeczy słowo”kultura języka w pracy pedagoga - synteza materiału Zmiany we współczesnej polszczyżnie
|
W cyklu 2024Ln:
Przedmiot Kultura Języka przekazuje podstawy wiedzy o języku polskim, kształtuje wysoki poziom kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej, opisuje najważniejsze cechy współczesnej polszczyzny. Jednocześnie przekazuje wiedzę o podstawowych, najważniejszych kategoriach językowych - norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i innych. Kształtuje wysoki poziom świadomości językowej pedagogów, dla których język staje się podstawowym instrumentem pedagogicznego oddziaływania. Zaznajamia z Ustawą o Języku Polskim (2000r.), kompetencjami Rady Języka Polskiego. Uświadamia zmiany we współczesnej polszczyźnie, obiektem zainteresowania czyni też język mediów i cyberprzestrzeni. Oferuje diagnozę stanu polszczyzny w przestrzeni publicznej. Treści programowe: Ustawa o Języku Polskim-analiza i komentarz- jak przeciwdziałać wulgaryzacji języka i ekspansji angloamerykanizmów Kompetencja językowa i komunikacyjna. Słowo instrumentem pedagogicznego oddziaływania. Norma językowa, błąd językowy. Kryteria poprawności językowej. Rodzaje błędów językowych. Poradnictwo językowe, wzory językowej poprawności Rodzaje środków językowych, rodzaje form i gatunków wypowiedzi ustnych i pisemnych. Język w przestrzeni publicznej, analizy językowe wybranych wypowiedzi osób publicznych Formy wypowiedzi-sztuka monologu, dialogu, debaty. Debaty Oksfordzkie, istota i rodzaje wykładu, wypowiedzi okolicznościowych, rozmowy, sztuka erystyki- czyli prowadzenia sporów Perswazja i manipulacja językowa, środki perswazji, istota perswazji pedagogicznej SŁOWO instrumentem pedagogicznego oddziaływania , retoryka pedagogiczna i jej rola w dydaktyce i wychowaniu. Kongresy Kultury Języka, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, debaty o języku nienawiści. Omówienie Apelu KRASP-u przeciwko językowi nienawiści. Język mediów i cyberprzestrzeni, jego rola w dydaktyce i wychowaniu. Zabawy słowem. Kształtowanie wrażliwości dziecka na słowo na różnych etapach jego rozwoju. Kształtowanie wrażliwości na słowo przyszłych pedagogów wszystkich specjalności. Terapia słowem i jej twórcze koncepty w pracy pedagoga ogólnego i specjalnego, pedagoga o profilu praktycznym. Stan współczesnej polszczyzny- diagnoza i prognoza. Analizy językowe różnych tekstów współczesnej kultury, języka mediów i nowych mediów. „Odpowiednie dać rzeczy słowo”kultura języka w pracy pedagoga - synteza materiału. Zmiany we współczesnej polszczyźnie.
|