Komunikacja w szkole PC-5F-KOS1
TREŚCI PROGRAMOWE
- Proces komunikowania się.
- Aktywne słuchanie, aktywne nadawanie komunikatu.
- Emocje w komunikacji. Asertywność i empatia w komunikacji.
- Proces i wzorce komunikowania się na terenie szkoły.
- Style komunikowania się uczniów i nauczyciela.
- Bariery komunikacyjne w klasie szkolnej.
- Komunikacja nauczyciela z rodzicami.
- Komunikacja w grupie rówieśniczej.
- Praca z grupą rówieśniczą.
- Nauczyciel w procesie komunikacji – autoprezentacja.
- Media i ich wpływ na zmiany współczesnej komunikacji.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna pojęcia procesu i wzorców komunikowania się w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty (pojęcia komunikacji niewerbalnej, stylów komunikowania się dzieci i uczniów oraz nauczyciela).
Rozumie zasady rządzące procesem komunikowania się, zna style i wzory komunikowania się uczniów i nauczyciela, zasady aktywnego słuchania i efektywnego nadawanie komunikatów, bariery w komunikowaniu się.
Zna zasady i formy prawidłowej komunikacji nauczyciela z rodzicami, innymi nauczycielami oraz uczniami w szkole.
Umiejętności
Potrafi aktywnie słuchać, porozumiewać się w sytuacjach konfliktowych.
Potrafi podjąć współpracę z nauczycielami, specjalistami, kadrą pomocniczą, rodzicami lub opiekunami dzieci i uczniów oraz ze środowiskiem lokalnym.
Kompetencje społeczne
Angażuje się w życie szkoły i klasy.
Podejmuje działania na rzecz przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: