Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych PC-5F-KIT1
TREŚCI PROGRAMOWE
- Podstawy prawne konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET).
- IPET jako forma realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego i wskazań wynikających z wielospecjalistycznych ocen poziomu funkcjonowania ucznia.
- Zakres i sposób dostosowania programu wychowania przedszkolnego lub wymagań edukacyjnych do potrzeb wychowanka.
- Zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów o charakterze rewalidacyjnym, socjoterapeutycznym lub resocjalizacyjnym a zajęcia rewalidacyjne, socjoterapeutyczne, resocjalizacyjne.
- Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej możliwe do wskazania w IPET i zasady ich określania.
- Monitorowanie i ewaluacja indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna założenia i zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno–terapeutycznych oraz zasady i metody ich ewaluacji.
Umiejętności
Potrafi dokonać analizy orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Określić obszary i wskazania terapeutyczne dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Potrafi skonstruować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
Zaprojektować proces ewaluacji indywidualnych programów edukacyjnych.
Kompetencje społeczne
Podejmuje odpowiedzialne decyzje na rzecz dzieci i młodzieży posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, związane z organizacją procesu edukacyjno-terapeutycznego w edukacji włączającej.
Dostrzega potrzebę postępowania zgodnego z zasadami etyki zawodowej w procesie rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych i określania wskazań terapeutycznych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: