W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa: Balcerek M., Dzieje opieki nad dzieckiem w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju kształcenia upośledzonych umysłowo, Wyd. WSPS, Warszawa 1977. Dycht M., Rozwój polskiej pedagogiki specjalnej, Wyd. UKSW, Warszawa 2006. Kalinowski M., Pełka J., Zarys dziejów resocjalizacji nieletnich, Wyd. APS, Warszawa 2003. Nurowski E., Surdopedagogika polska, PWN, Warszawa 1983. Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, Wyd. WSPS, Warszawa 1998. Mauersberg S. (red.), Dzieje szkolnictwa i pedagogiki specjalnej, PWN, Warszawa 1990. Kulbaka J., Niepełnosprawni Z dziejów kształcenia specjalnego, Wyd. APS, Warszawa 2012. Hryniewicka A., W stronę człowieka... O odwadze twórczego myślenia Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2022, Wyd. APS. Hryniewicka A., Szkolnictwo wyższe w latach II wojny światowej ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i jego pracowników w: "Człowiek - Niepełnosprawność - Społeczeństwo" 2015, nr 3, s. 33-51 Garbat M., Historia niepełnosprawności Geneza i rozwój rehabilitacji, pomocy technicznych oraz wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami, Novae Res, Gdynia 2015.
Literatura uzupełniająca: Pańczyk J. (red.), Pedagogika specjalna lat dwutysięcznych, Dajas, Łódź 2000. Głodkowska J., Rozwój pedagogiki specjalnej, Wyd. APS, Warszawa 2002. Dykcik W. (red.), Pedagogika specjalna, Wyd. UAM, Poznań 1997. Błeszyński J., Baczała D., Binnebesel J.(red.), Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną w ujęciu pedagogicznym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej w Łodzi, Łódź 2008. Krause A., Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej, Impuls, Kraków 2011. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna: od tradycji do współczesności, Impuls, Kraków 2018. Zeszyty Naukowe Pedagogiki Specjalnej
|
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa: Balcerek M., Dzieje opieki nad dzieckiem w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju kształcenia upośledzonych umysłowo, Warszawa 1977, Wyd. WSPS. Dycht M., Rozwój polskiej pedagogiki specjalnej, Warszawa 2006, Wyd. UKSW. Kalinowski M., Pełka J., Zarys dziejów resocjalizacji nieletnich, Warszawa 2003, Wyd. APS. Nurowski E., Surdopedagogika polska, Warszawa 1983, PWN. Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, Warszawa 1998, Wyd. WSPS. Mauersberg S. (red.), Dzieje szkolnictwa i pedagogiki specjalnej, Warszawa 1990, PWN. Kulbaka J., Niepełnosprawni Z dziejów kształcenia specjalnego, Warszawa 2012, Wyd. APS. Hryniewicka A., Szkolnictwo wyższe w latach II wojny światowej ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i jego pracowników w: "Człowiek - Niepełnosprawność - Społeczeństwo" Nr 3 2015, s. 33-51. Hryniewicka A., W stronę człowieka... O odwadze twórczego myślenia Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2022, Wyd. APS. Garbat M., Historia niepełnosprawności Geneza i rozwój rehabilitacji, pomocy technicznych oraz wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami, Gdynia 2015, Novae Res.
Literatura uzupełniająca: Pańczyk J. (red.), Pedagogika specjalna lat dwutysięcznych, Łódź 2000 Głodkowska J., Rozwój pedagogiki specjalnej, Warszawa 2002, Wyd. APS Dykcik W. (red.), Pedagogika specjalna, Poznań 1997, Wyd. UAM
|
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa: Balcerek M., Dzieje opieki nad dzieckiem w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju kształcenia upośledzonych umysłowo, Wyd. WSPS, Warszawa 1977. Dycht M., Rozwój polskiej pedagogiki specjalnej, Wyd. UKSW, Warszawa 2006. Kalinowski M., Pełka J., Zarys dziejów resocjalizacji nieletnich, Wyd. APS, Warszawa 2003. Nurowski E., Surdopedagogika polska, PWN, Warszawa 1983. Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, Wyd. WSPS, Warszawa 1998. Mauersberg S. (red.), Dzieje szkolnictwa i pedagogiki specjalnej, PWN, Warszawa 1990. Kulbaka J., Niepełnosprawni Z dziejów kształcenia specjalnego, Wyd. APS, Warszawa 2012. Hryniewicka A., W stronę człowieka... O odwadze twórczego myślenia Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2022, Wyd. APS. Hryniewicka A., Szkolnictwo wyższe w latach II wojny światowej ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i jego pracowników w: "Człowiek - Niepełnosprawność - Społeczeństwo" 2015, nr 3, s. 33-51 Garbat M., Historia niepełnosprawności Geneza i rozwój rehabilitacji, pomocy technicznych oraz wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami, Novae Res, Gdynia 2015.
Literatura uzupełniająca: Pańczyk J. (red.), Pedagogika specjalna lat dwutysięcznych, Dajas, Łódź 2000. Głodkowska J., Rozwój pedagogiki specjalnej, Wyd. APS, Warszawa 2002. Dykcik W. (red.), Pedagogika specjalna, Wyd. UAM, Poznań 1997. Błeszyński J., Baczała D., Binnebesel J.(red.), Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną w ujęciu pedagogicznym, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej w Łodzi, Łódź 2008. Krause A., Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej, Impuls, Kraków 2011. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna: od tradycji do współczesności, Impuls, Kraków 2018. Zeszyty Naukowe Pedagogiki Specjalnej
|
W cyklu 2023Ln:
Literatura obowiązkowa: - Kosakowski Cz., Pedagog specjalny - między tradycją a dniem dzisiejszym, „Szkoła Specjalna” 2001, nr 4, s. 195-202. - Eckert U., Zadania szkoły dla dzieci niedosłyszących (na podstawie własnej pracy w szkole dla dzieci niedosłyszących w Szczecinie), „Szkoła Specjalna” 1966, nr 3, s. 161-166. - Grzegorzewska M., Nauczyciel niewidomy jego przygotowanie i wartość pracy w szkole dla niewidomych, „Szkoła Specjalna” 1937/38, nr 1, s. 13-18. - Fetzki T., Koncepcje pedagogiczne Édouarda Séguina, „Szkoła Specjalna” 2012, nr 3, s. 165-174.
Literatura uzupełniająca: Balcerek M., Dzieje opieki nad dzieckiem w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju kształcenia upośledzonych umysłowo, Warszawa 1977, Wyd. WSPS. Dycht M., Rozwój polskiej pedagogiki specjalnej, Warszawa 2006, Wyd. UKSW. Kalinowski M., Pełka J., Zarys dziejów resocjalizacji nieletnich, Warszawa 2003, Wyd. APS. Nurowski E., Surdopedagogika polska, Warszawa 1983, PWN. Sękowska Z., Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej, Warszawa 1998, Wyd. WSPS. Mauersberg S. (red.), Dzieje szkolnictwa i pedagogiki specjalnej, Warszawa 1990, PWN. Kulbaka J., Niepełnosprawni Z dziejów kształcenia specjalnego, Warszawa 2012, Wyd. APS. Hryniewicka A., Szkolnictwo wyższe w latach II wojny światowej ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i jego pracowników w: "Człowiek - Niepełnosprawność - Społeczeństwo" Nr 3 2015, s. 33-51. Hryniewicka A., W stronę człowieka... O odwadze twórczego myślenia Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2022, Wyd. APS. Garbat M., Historia niepełnosprawności Geneza i rozwój rehabilitacji, pomocy technicznych oraz wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami, Gdynia 2015, Novae Res. Pańczyk J. (red.), Pedagogika specjalna lat dwutysięcznych, Łódź 2000 Głodkowska J., Rozwój pedagogiki specjalnej, Warszawa 2002, Wyd. APS Dykcik W. (red.), Pedagogika specjalna, Poznań 1997, Wyd. UAM
|