Andragogika specjalna PC-5F-ANS
TREŚCI PROGRAMOWE
- Andragogika specjalna jako dyscyplina naukowa. Pojęcie, działy, cele, zasady problematyka teleologiczna w andragogice specjalnej. Rys historyczny - ewolucja poglądów na istotę pedagogiki dorosłych osób z niepełnosprawnością.
- Rola zawodowa andragoga specjalnego. Osobowość i kompetencje andragoga specjalnego.
- Dorosłość oraz starzenie się osób niepełnosprawnych w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym. Specyfika funkcjonowania dorosłych osób
z niepełnosprawnością.
- Osobowe i środowiskowe uwarunkowania pomyślnego starzenia się osób z długotrwałą niepełnosprawnością.
- Kryzysy dorosłości – odchodzenie bliskich osób, samotność, samobójstwa itp. Wspólne
i swoiste potrzeby osób z niepełnosprawnością w zakresie opieki, pielęgnacji i wsparcia. Potrzeby psychoseksualne osób z niepełnosprawnością – formy realizacji, indywidualne
i społeczne uwarunkowania problemu. Potrzeby zdrowotne osób z niepełnosprawnością oraz osobowe i strukturalne uwarunkowania ich realizacji.
- Indywidualne i społeczne znaczenie normalizacji i społecznego uczestnictwa w życiu dorosłych z niepełnosprawnością.
- Edukacja ustawiczna jako jeden z obszarów zainteresowań andragogiki specjalnej. Tworzenie warunków umożliwiających całożyciowe uczenie się osób niepełnosprawnych (możliwości, bariery, dobre praktyki - instytucje, NGO).
- Koncepcja vulnerability oraz jej praktyczne implikacje w zakresie systemu edukacji, rehabilitacji i wsparcia osób z niepełnosprawnością.
- Przemoc wobec dorosłych osób z niepełnosprawnością (w tym starszych). Przemoc w kontekście formalnych i nieformalnych relacji opiekuńczych. Osoby z niepełnosprawnością jako sprawcy przestępstw. Zachowania dewiacyjne i pseudodewiacyjne w kontekście niepełnosprawności intelektualnej. Marginalizacja i wykluczenie społeczne osób z niepełnosprawnością i ich rodzin.
- Geragogika specjalna w systemie nauk. Aparatura pojęciowa, obszary zainteresowań, współczesne wyzwania i dylematy.
- Instytucjonalne i pozainstytucjonalne wsparcie osób starzejących się i starych
z niepełnosprawnościami w Polsce i w innych państwach; system opieki i wsparcia osób starszych z niepełnosprawnościami.
W cyklu 2021Z:
- Andragogika specjalna jako dyscyplina naukowa. Pojęcie, cele, zasady problematyka teleologiczna w andragogice specjalnej. Ewolucja poglądów na istotę pedagogiki dorosłych osób z niepełnosprawnością. |
W cyklu 2021Zn:
- Andragogika specjalna jako dyscyplina naukowa. Pojęcie, cele, zasady problematyka teleologiczna w andragogice specjalnej. Ewolucja poglądów na istotę pedagogiki dorosłych osób z niepełnosprawnością. |
W cyklu 2022Z:
- Andragogika specjalna jako dyscyplina naukowa. Pojęcie, cele, zasady problematyka teleologiczna w andragogice specjalnej. Ewolucja poglądów na istotę pedagogiki dorosłych osób z niepełnosprawnością. |
W cyklu 2022Zn:
- Andragogika specjalna jako dyscyplina naukowa. Pojęcie, cele, zasady problematyka teleologiczna w andragogice specjalnej. Ewolucja poglądów na istotę pedagogiki dorosłych osób z niepełnosprawnością. |
W cyklu 2023Z:
- Andragogika specjalna jako dyscyplina naukowa. Pojęcie, cele, zasady problematyka teleologiczna w andragogice specjalnej. Ewolucja poglądów na istotę pedagogiki dorosłych osób z niepełnosprawnością. |
W cyklu 2023Zn:
- Andragogika specjalna jako dyscyplina naukowa. Pojęcie, cele, zasady problematyka teleologiczna w andragogice specjalnej. Ewolucja poglądów na istotę pedagogiki dorosłych osób z niepełnosprawnością. |
W cyklu 2024Z:
- Andragogika specjalna jako dyscyplina naukowa. Pojęcie, cele, zasady problematyka teleologiczna w andragogice specjalnej. Ewolucja poglądów na istotę pedagogiki dorosłych osób z niepełnosprawnością. |
W cyklu 2024Zn:
- Andragogika specjalna jako dyscyplina naukowa. Pojęcie, cele, zasady problematyka teleologiczna w andragogice specjalnej. Ewolucja poglądów na istotę pedagogiki dorosłych osób z niepełnosprawnością. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2024Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie miejsce andragogiki specjalnej w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania interdyscyplinarne.
Zna przemiany związane z rozwojem wiedzy o dorosłych osobach z niepełnosprawnością.
Zna i rozumie szczególne problemy dorosłych osób z niepełnosprawnościami i ich rodzin, w tym specyfikę starzenia się na tle specjalnych potrzeb związanych z niepełnosprawnością, osobowe i środowiskowe uwarunkowania pomyślnego starzenia się osób
z długotrwałą niepełnosprawnością, problematykę przemocy wobec osób dorosłych z niepełnosprawnościami w szczególności
w kontekście formalnych i nieformalnych relacji opiekuńczych, zachowania dewiacyjne i pseudodewiacyjne w kontekście niepełnosprawności intelektualnej; problem marginalizacji i wykluczenia społecznego osób z niepełnosprawnościami i ich rodzin.
Potrafi scharakteryzować instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy wsparcia osób starzejących się i starych z niepełnosprawnościami
w Polsce i w innych państwach; system opieki i wsparcia osób starszych z niepełnosprawnościami; zna koncepcję vulnerability oraz jej praktyczne implikacje w zakresie systemu edukacji, rehabilitacji
i wsparcia osób z niepełnosprawnościami.
Umiejętności
Potrafi rozpoznawać i interpretować złożone problemy społeczne dorosłych osób z niepełnosprawnością, ukazując ich powiązania
z różnymi obszarami andragogiki specjalnej.
Potrafi analizować procesy i zjawiska dotyczące funkcjonowania osób dorosłych i starszych z niepełnosprawnością, wykorzystując aktualną wiedzę teoretyczną z zakresu andragogiki specjalnej.
Potrafi analizować własne działania pedagogiczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji oraz wdrażania działań innowacyjnych w pracy z dorosłymi i starszymi osobami z niepełnosprawnością.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do okazywania wrażliwości na problemy z obszaru andragogiki specjalnej oraz prezentowania właściwej postawy wobec dorosłych i starszych osób z niepełnosprawnością.
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2022Z:
Aksamit D.: Kobiety-matki o macierzyństwie. Socjopedagogiczne studium narracji matek dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2020. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna od tradycji do współczesności. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2018. Kowalik S.: Psychologia rehabilitacji. Warszawa. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007 Kilian M. (2009), Geragogika specjalna w dobie starzenia się społeczeństw, [w:], M. Dycht, L. Marszałek, Dylematy (niepełno)sprawności – rozważania na marginesie studiów kulturowo-społecznych, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa, s.316-341 Sipowicz, K., Najbert, E., Pietras, T. (2016). Dogoterapia. Terapia z udziałem psa. Podstawy kynopedagogiki. Warszawa: WN PWN. Sipowicz, K., Najbert. E., Pietras, T. (2017). Wielowymiarowy aspekt kryzysu w teorii i praktyce. Będzin: Wyd. e-bookowo. Sipowicz, K., Najbert, E., Podlecka, P., Pietras, T. (2022). Hipoterapia. Historia, koncepcje, przegląd badań. Wrocław: Wydawnictwo Continuo. Steuden, S. (2020). Psychologia starzenia się i starości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Literatura uzupełniająca Ossowski R.: Teoretyczne i praktyczne podstawy rehabilitacji. Bydgoszcz. Wyd. Uczelniane, 1999 Sahaj T., Niepełnosprawni i niepełnosprawność w mediach. Instytut Rozwoju Służb Społecznych, Warszawa 2013 Wiśniewska, J. (red.), Sytuacje graniczne w biegu ludzkiego życia. Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2015 Zych A.A., Kaleta-Witusiak M., (2005), Geragogika specjalna – moralnym obowiązkiem naszych czasów, [w:] „Nasze Forum. Kwartalnik Pedagogiczno-Terapeutyczny”, 3-4 (19-20), 2005, s. 72-80 |
W cyklu 2022Zn:
Aksamit D.: Kobiety-matki o macierzyństwie. Socjopedagogiczne studium narracji matek dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2020. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna od tradycji do współczesności. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2018. Kowalik S.: Psychologia rehabilitacji. Warszawa. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007 Kilian M. (2009), Geragogika specjalna w dobie starzenia się społeczeństw, [w:], M. Dycht, L. Marszałek, Dylematy (niepełno)sprawności – rozważania na marginesie studiów kulturowo-społecznych, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa, s.316-341 Sipowicz, K., Najbert, E., Pietras, T. (2016). Dogoterapia. Terapia z udziałem psa. Podstawy kynopedagogiki. Warszawa: WN PWN. Sipowicz, K., Najbert. E., Pietras, T. (2017). Wielowymiarowy aspekt kryzysu w teorii i praktyce. Będzin: Wyd. e-bookowo. Sipowicz, K., Najbert, E., Podlecka, P., Pietras, T. (2022). Hipoterapia. Historia, koncepcje, przegląd badań. Wrocław: Wydawnictwo Continuo. Steuden, S. (2020). Psychologia starzenia się i starości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Literatura uzupełniająca Ossowski R.: Teoretyczne i praktyczne podstawy rehabilitacji. Bydgoszcz. Wyd. Uczelniane, 1999 Sahaj T., Niepełnosprawni i niepełnosprawność w mediach. Instytut Rozwoju Służb Społecznych, Warszawa 2013 Wiśniewska, J. (red.), Sytuacje graniczne w biegu ludzkiego życia. Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2015 Zych A.A., Kaleta-Witusiak M., (2005), Geragogika specjalna – moralnym obowiązkiem naszych czasów, [w:] „Nasze Forum. Kwartalnik Pedagogiczno-Terapeutyczny”, 3-4 (19-20), 2005, s. 72-80 |
W cyklu 2023Z:
Aksamit D.: Kobiety-matki o macierzyństwie. Socjopedagogiczne studium narracji matek dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2020. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna od tradycji do współczesności. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2018. Kowalik S.: Psychologia rehabilitacji. Warszawa. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007 Kilian M. (2009), Geragogika specjalna w dobie starzenia się społeczeństw, [w:], M. Dycht, L. Marszałek, Dylematy (niepełno)sprawności – rozważania na marginesie studiów kulturowo-społecznych, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa, s.316-341 Sipowicz, K., Najbert, E., Pietras, T. (2016). Dogoterapia. Terapia z udziałem psa. Podstawy kynopedagogiki. Warszawa: WN PWN. Sipowicz, K., Najbert. E., Pietras, T. (2017). Wielowymiarowy aspekt kryzysu w teorii i praktyce. Będzin: Wyd. e-bookowo. Sipowicz, K., Najbert, E., Podlecka, P., Pietras, T. (2022). Hipoterapia. Historia, koncepcje, przegląd badań. Wrocław: Wydawnictwo Continuo. Steuden, S. (2020). Psychologia starzenia się i starości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Literatura uzupełniająca Ossowski R.: Teoretyczne i praktyczne podstawy rehabilitacji. Bydgoszcz. Wyd. Uczelniane, 1999 Sahaj T., Niepełnosprawni i niepełnosprawność w mediach. Instytut Rozwoju Służb Społecznych, Warszawa 2013 Wiśniewska, J. (red.), Sytuacje graniczne w biegu ludzkiego życia. Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2015 Zych A.A., Kaleta-Witusiak M., (2005), Geragogika specjalna – moralnym obowiązkiem naszych czasów, [w:] „Nasze Forum. Kwartalnik Pedagogiczno-Terapeutyczny”, 3-4 (19-20), 2005, s. 72-80 |
W cyklu 2023Zn:
Aksamit D.: Kobiety-matki o macierzyństwie. Socjopedagogiczne studium narracji matek dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2020. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna od tradycji do współczesności. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2018. Kowalik S.: Psychologia rehabilitacji. Warszawa. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007 Kilian M. (2009), Geragogika specjalna w dobie starzenia się społeczeństw, [w:], M. Dycht, L. Marszałek, Dylematy (niepełno)sprawności – rozważania na marginesie studiów kulturowo-społecznych, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa, s.316-341 Sipowicz, K., Najbert, E., Pietras, T. (2016). Dogoterapia. Terapia z udziałem psa. Podstawy kynopedagogiki. Warszawa: WN PWN. Sipowicz, K., Najbert. E., Pietras, T. (2017). Wielowymiarowy aspekt kryzysu w teorii i praktyce. Będzin: Wyd. e-bookowo. Sipowicz, K., Najbert, E., Podlecka, P., Pietras, T. (2022). Hipoterapia. Historia, koncepcje, przegląd badań. Wrocław: Wydawnictwo Continuo. Steuden, S. (2020). Psychologia starzenia się i starości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Literatura uzupełniająca Ossowski R.: Teoretyczne i praktyczne podstawy rehabilitacji. Bydgoszcz. Wyd. Uczelniane, 1999 Sahaj T., Niepełnosprawni i niepełnosprawność w mediach. Instytut Rozwoju Służb Społecznych, Warszawa 2013 Wiśniewska, J. (red.), Sytuacje graniczne w biegu ludzkiego życia. Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2015 Zych A.A., Kaleta-Witusiak M., (2005), Geragogika specjalna – moralnym obowiązkiem naszych czasów, [w:] „Nasze Forum. Kwartalnik Pedagogiczno-Terapeutyczny”, 3-4 (19-20), 2005, s. 72-80 |
W cyklu 2024Z:
Aksamit D.: Kobiety-matki o macierzyństwie. Socjopedagogiczne studium narracji matek dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2020. Aksamit D.: OBLICZA OJCOSTWA. Studium narracji ojców dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2021. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna od tradycji do współczesności. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2018. Kowalik S.: Psychologia rehabilitacji. Warszawa. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007 Kilian M. (2009), Geragogika specjalna w dobie starzenia się społeczeństw, [w:], M. Dycht, L. Marszałek, Dylematy (niepełno)sprawności – rozważania na marginesie studiów kulturowo-społecznych, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa, s.316-341 Sipowicz, K., Najbert, E., Pietras, T. (2016). Dogoterapia. Terapia z udziałem psa. Podstawy kynopedagogiki. Warszawa: WN PWN. Sipowicz, K., Najbert. E., Pietras, T. (2017). Wielowymiarowy aspekt kryzysu w teorii i praktyce. Będzin: Wyd. e-bookowo. Sipowicz, K., Najbert, E., Podlecka, P., Pietras, T. (2022). Hipoterapia. Historia, koncepcje, przegląd badań. Wrocław: Wydawnictwo Continuo. Steuden, S. (2020). Psychologia starzenia się i starości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Literatura uzupełniająca Ossowski R.: Teoretyczne i praktyczne podstawy rehabilitacji. Bydgoszcz. Wyd. Uczelniane, 1999 Sahaj T., Niepełnosprawni i niepełnosprawność w mediach. Instytut Rozwoju Służb Społecznych, Warszawa 2013 Wiśniewska, J. (red.), Sytuacje graniczne w biegu ludzkiego życia. Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2015 Zych A.A., Kaleta-Witusiak M., (2005), Geragogika specjalna – moralnym obowiązkiem naszych czasów, [w:] „Nasze Forum. Kwartalnik Pedagogiczno-Terapeutyczny”, 3-4 (19-20), 2005, s. 72-80 |
W cyklu 2024Zn:
Aksamit D.: Kobiety-matki o macierzyństwie. Socjopedagogiczne studium narracji matek dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2020. Aksamit D.: OBLICZA OJCOSTWA. Studium narracji ojców dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2021. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna od tradycji do współczesności. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2018. Kowalik S.: Psychologia rehabilitacji. Warszawa. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2007 Kilian M. (2009), Geragogika specjalna w dobie starzenia się społeczeństw, [w:], M. Dycht, L. Marszałek, Dylematy (niepełno)sprawności – rozważania na marginesie studiów kulturowo-społecznych, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa, s.316-341 Sipowicz, K., Najbert, E., Pietras, T. (2016). Dogoterapia. Terapia z udziałem psa. Podstawy kynopedagogiki. Warszawa: WN PWN. Sipowicz, K., Najbert. E., Pietras, T. (2017). Wielowymiarowy aspekt kryzysu w teorii i praktyce. Będzin: Wyd. e-bookowo. Sipowicz, K., Najbert, E., Podlecka, P., Pietras, T. (2022). Hipoterapia. Historia, koncepcje, przegląd badań. Wrocław: Wydawnictwo Continuo. Steuden, S. (2020). Psychologia starzenia się i starości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Literatura uzupełniająca Ossowski R.: Teoretyczne i praktyczne podstawy rehabilitacji. Bydgoszcz. Wyd. Uczelniane, 1999 Sahaj T., Niepełnosprawni i niepełnosprawność w mediach. Instytut Rozwoju Służb Społecznych, Warszawa 2013 Wiśniewska, J. (red.), Sytuacje graniczne w biegu ludzkiego życia. Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2015 Zych A.A., Kaleta-Witusiak M., (2005), Geragogika specjalna – moralnym obowiązkiem naszych czasów, [w:] „Nasze Forum. Kwartalnik Pedagogiczno-Terapeutyczny”, 3-4 (19-20), 2005, s. 72-80 |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Zaliczenie na ocenę w formie pisemne w formie testu jednokrotnego wyboru i pytań otwartych, obejmujący swym zakresem tematykę wykładów. NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2021Zn:
Zaliczenie na ocenę w formie pisemne w formie testu jednokrotnego wyboru i pytań otwartych, obejmujący swym zakresem tematykę wykładów. NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2022Z:
Zaliczenie na ocenę w formie pisemnej w formie testu jednokrotnego wyboru obejmującego swym zakresem tematykę wykładów. NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - wykłady: 15 godzin Przygotowanie do poszczególnych zajęć/zaliczenia końcowego - godzin. 35 Łączna liczba godzin aktywności - 50 godzin Liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2022Zn:
Zaliczenie na ocenę w formie pisemnej w formie testu jednokrotnego wyboru obejmującego swym zakresem tematykę wykładów. NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - wykłady: 15 godzin Przygotowanie do poszczególnych zajęć/zaliczenia końcowego - godzin. 35 Łączna liczba godzin aktywności - 50 godzin Liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2023Z:
Metody dydaktyczne: - metoda podająca wykład z użyciem technik audiowizualnych NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - wykłady: 15 godzin Przygotowanie do poszczególnych zajęć/zaliczenia końcowego - godzin. 35 Łączna liczba godzin aktywności - 50 godzin Liczba punktów ECTS - 2 ZAJĘCIA REALIZOWANE ZDALNIE: Link do zespołu na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ahoSBH-B5-drmRplZGfCSmhMN5yGQfiThS3PI-OnhfWk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e53af291-cadc-48df-8ff8-fc7e7802f914&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 kod zespołu: zukq0yp |
W cyklu 2023Zn:
Metody dydaktyczne: - metoda podająca wykład z użyciem technik audiowizualnych NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - wykłady: 12 godzin Przygotowanie do poszczególnych zajęć/zaliczenia końcowego - godzin. 38 Łączna liczba godzin aktywności - 50 godzin Liczba punktów ECTS - 2 ZAJĘCIA REALIZOWANE ZDALNIE Link do zespołu na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aSRLGdzHTd0Ph42nIJdBnkFWG5gEZRwygbI3SdMpiY6A1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d9328c0b-fb73-4c21-9560-c953d48cdb69&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 kod zespołu: z9f4nk7 |
W cyklu 2024Z:
Metody dydaktyczne: - metoda podająca wykład z użyciem technik audiowizualnych NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - wykłady: 15 godzin Przygotowanie do poszczególnych zajęć/zaliczenia końcowego - godzin. 35 Łączna liczba godzin aktywności - 50 godzin Liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2024Zn:
Metody dydaktyczne: - metoda podająca wykład z użyciem technik audiowizualnych NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - wykłady: 12 godzin Przygotowanie do poszczególnych zajęć/zaliczenia końcowego - godzin. 38 Łączna liczba godzin aktywności - 50 godzin Liczba punktów ECTS - 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: