Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia PC-2S-WOF
TREŚCI PROGRAMOWE
- Diagnoza dla rozwoju a diagnoza na użytek orzekania.
- Zasady konstruowania arkuszy obserwacji
- Rola obserwacji i wywiadu (rozmowy) w diagnozie funkcjonalnej.
- Opracowanie scenariusza rozmowy z rodzicami dziecka.
- Wybrane metody oceny funkcjonowania.
- Modele współpracy zespołów specjalistycznych.
- Analiza orzeczeń z poradni psychologiczno-pedagogicznej
W cyklu 2020Zn:
Wykład Ćwiczenia |
W cyklu 2021Zn:
Wykład Ćwiczenia |
W cyklu 2022Zn:
Wykład Ćwiczenia |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2020Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna teoretyczne podstawy wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU)
Zna wybrane metody i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w WOPFU
Zna zasady konstruowania arkuszy obserwacyjnych
Zna zasady interpretowania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego
Umiejętności
Potrafi opracować arkusze obserwacyjne
Potrafi interpretować dane diagnostyczne
Potrafi opracować model diagnozy konkretnego przypadku
Kompetencje społeczne
Jest świadomy zasad etycznych obowiązujących w diagnozie
Literatura
W cyklu 2020Zn:
Głodkowska, J. (1999). Poznanie ucznia szkoły specjalnej. Wrażliwość edukacyjna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim: diagnoza i interpretacja. Warszawa: WSiP. Marcinkowska, B. (2004). Diagnoza umiejętności funkcjonalnych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. W: J. Głodkowska, A. Giryński (red.). Osobowość, samorealizacja, odpowiedzialność, bezpieczeństwo, autonomia. Teoria, empiria i praktyka w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością umysłową od dzieciństwa do późnej dorosłości. Warszawa: APS. Jarosz, E. Wysocka, E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: wyd. Akademickie "Żak"[wybrane fragmenty]. Niemierko, B. (2009). Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Wybrane rozporządzenia MEN |
W cyklu 2021Zn:
Głodkowska, J. (1999). Poznanie ucznia szkoły specjalnej. Wrażliwość edukacyjna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim: diagnoza i interpretacja. Warszawa: WSiP. Marcinkowska, B. (2004). Diagnoza umiejętności funkcjonalnych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. W: J. Głodkowska, A. Giryński (red.). Osobowość, samorealizacja, odpowiedzialność, bezpieczeństwo, autonomia. Teoria, empiria i praktyka w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością umysłową od dzieciństwa do późnej dorosłości. Warszawa: APS. Jarosz, E. Wysocka, E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: wyd. Akademickie "Żak"[wybrane fragmenty]. Niemierko, B. (2009). Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Wybrane rozporządzenia MEN |
W cyklu 2022Zn:
Głodkowska, J. (1999). Poznanie ucznia szkoły specjalnej. Wrażliwość edukacyjna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim: diagnoza i interpretacja. Warszawa: WSiP. Marcinkowska, B. (2004). Diagnoza umiejętności funkcjonalnych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. W: J. Głodkowska, A. Giryński (red.). Osobowość, samorealizacja, odpowiedzialność, bezpieczeństwo, autonomia. Teoria, empiria i praktyka w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością umysłową od dzieciństwa do późnej dorosłości. Warszawa: APS. Jarosz, E. Wysocka, E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: wyd. Akademickie "Żak"[wybrane fragmenty]. Niemierko, B. (2009). Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Wybrane rozporządzenia MEN |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Zajęcia na platformie MS Teams w czasie zgodnym z planem zajęć Link do wykładu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3abc032def1a3b4f6eace99c8c8e756e01%40thread.tacv2/conversations?groupId=8fabbc60-3757-426a-8777-3a1a491678cd&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: wykład, analiza tekstów, dyskusje, realizacja projektów w grupach. |
W cyklu 2022Zn:
Metody kształcenia: wykład, analiza tekstów, dyskusje, realizacja projektów w grupach. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: