Teoretyczno-metodyczne podstawy terapii pedagogicznej PC-2S-TMP
- Pojęcie, cele, zakres terapii, podmiot oddziaływań.
- Koncepcja procesu wychowawczego Alicji Guryckiej, w tym komponenty procesu terapeutycznowychowawczego i kategorie wpływów.
- Specyfika procesu terapeutyczno-wychowawczego. Rodzaje działań naprawczych.
- Podstawowe założenia terapii pedagogicznej.
- Cechy diagnozy przyjaznej, diagnozy dla rozwoju.
- Specyficzne trudności w uczeniu się - definicja, rodzaje, kryteria diagnostyczne.
- Wybrane teorie specyficznych trudności w matematyce i ich implikacje praktyczne dla diagnozy i
terapii.
- Wybrane teorie dysleksji i ich implikacje praktyczne dla diagnozy i terapii.
W cyklu 2020Z:
1. Definicja, cele, zakres terapii, podmiot oddziaływań. |
W cyklu 2020Zn:
1. Definicja, cele, zakres terapii, podmiot oddziaływań. |
W cyklu 2021Z:
1. Zapoznanie z programem i wymaganiami. Definicja, cele, zakres terapii, podmiot oddziaływań - uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
W cyklu 2021Zn:
1. Zapoznanie z programem i wymaganiami. Definicja, cele, zakres terapii, podmiot oddziaływań - uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o terapii pedagogicznej, obejmującą terminologię i teorię
Zna na poziomie poszerzonym koncepcje specyficznych trudności w uczeniu się i rozumie ich implikacje praktyczne dla terapii
Ma poszerzoną wiedzę o uczestnikach działalności terapeutycznej
Umiejętności
Potrafi posługiwać się najważniejszymi ujęciami teoretycznymi w celu projektowania strategii działań diagnostyczno-terapeutycznych
Kompetencje społeczne
Określa potrzeby w zakresie rozwoju osobistego i zawodowego
Literatura
W cyklu 2020Z:
1. Bogdanowicz, M., Borkowska, A. (2011). Model rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W: Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe. Część 1. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej. s. 89-148. Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2020Zn:
1. Bogdanowicz, M., Borkowska, A. (2011). Model rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W: Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe. Część 1. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej. s. 89-148. Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2021Z:
1. Bogdanowicz, M., Borkowska, A. (2011). Model rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W: Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe. Część 1. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej. s. 89-148. Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2021Zn:
1. Bogdanowicz, M., Borkowska, A. (2011). Model rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W: Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe. Część 1. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej. s. 89-148. Literatura uzupełniająca |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Zajęcia prowadzone synchronicznie na MS Teams zgodnie z planem zajęć. |
W cyklu 2020Zn:
Zajęcia prowadzone synchronicznie na MS Teams zgodnie z planem zajęć. |
W cyklu 2021Z:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: