Programy wychowawcze w edukacji włączającej PC-2S-PWW
TREŚCI PROGRAMOWE
- Teoretyczne podstawy programów wychowawczych
- Możliwości rozwoju umiejętności społecznych u dzieci z niepełnosprawnością
- Zasady tworzenia programów wychowawczych
- Programy rozwijające kompetencje społeczne dzieci – przykłady z praktyki polskiej i zagranicznej
- Skuteczność programów wychowawczych i ich ewaluacja
W cyklu 2020Zn:
Wykład: 1. Idea i zasady pracy w grupie zróżnicowanej Ćwiczenia: 1. Możliwości rozwoju umiejętności współbycia u dzieci z niepełnosprawnością i dzieci sprawnych |
W cyklu 2021Zn:
Wykład: Ćwiczenia: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2020Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego człowieka
Wie, jakie trudności w rozwoju społecznym są charakterystyczne dla dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności
Zna rodzaje współdziałania i współpracy grupowej między dziećmi i potrafi wskazać korzyści z niej płynące
Zna programy służące rozwijaniu umiejętności społecznych dzieci z zaburzeniami rozwoju i dzieci w normie rozwojowej
Umiejętności
Potrafi zaprezentować wybrany przez siebie program rozwoju umiejętności społecznych
Potrafi ocenić prezentowany na zajęciach program – wskazać jego mocne i słabe strony
Potrafi przeprowadzić na forum grupy przykładowe ćwiczenia rozwijające umiejętności społeczne dzieci
Kompetencje społeczne
Ma świadomość potrzeby rozwijania kompetencji społecznych i kształtowania prawidłowych relacji w grupach integracyjnych
Literatura
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa Al-Khamisy, D. Edukacja włączająca edukacją dialogu. 2013, Warszawa, APS Literatura uzupełniająca Bloomquist, M. L. (2011). Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi. Kraków: WUJ. |
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa Al-Khamisy, D. Edukacja włączająca edukacją dialogu. 2013, Warszawa, APS Literatura uzupełniająca Bloomquist, M. L. (2011). Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi. Kraków: WUJ. |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Zajęcia prowadzone są synchronicznie z planem zajęć. Link do przedmiotu: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia (5+15h) |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: dyskusja, analiza tekstu, praktycznego działania. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia (5+15h) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: