Proseminarium specjalnościowe - tutoring PC-2S-PTU
TREŚCI PROGRAMOWE
- Określenie cech i kompetencji terapeuty pedagogicznego w roli badacza
- Stopniowe budowanie zaufania i atmosfery współpracy w relacji student- tutor; studenci (małe grupy) – tutor, student-studenci (małe grupy)
- Określenie stanu wyjściowego wiedzy i umiejętności z zakresu zaproponowanego projektu z obszaru terapii pedagogicznej
- Określenie mocnych stron, zdolności i tych aspektów osobowości oraz kompetencji, które należy rozwijać i wzmacniać
- Formułowanie celów, problemów, hipotez, dobór metod, technik, narzędzi
- Wyznaczenie kierunku pracy nad rozwojem studenta w realizowanym projekcie
- Zaplanowanie zmiany rozwojowej: sformułowanie celów rozwojowych w ramach przyjętego programu badawczego, dobranie tematyki badawczej
- Opracowanie strategii badawczej: sformułowanie celu, pytań i zadań badawczych, wybranie narzędzi, opracowanie harmonogramu działań
- Poszukiwania badań w bazie EBSCO
- Opracowanie planu rozwoju i realizacja planu – proces uczenia się, dokonywania zmiany
- Wsparcie studenta w realizacji planu tak, by podjęte przez niego zobowiązania wobec samego siebie zostały wypełnione
- Wsparcie merytoryczne w pracy nad konkretnymi zadaniami, pomysłami, problemami
- Wsparcie w realizacji planu rozwoju
- Sformułowanie planów na przyszłość i Prezentacja wyników w małych grupach w formie multimedialnej, panel dyskusyjny
W cyklu 2020Z:
Zapoznanie z programem i wymaganiami. |
W cyklu 2020Zn:
Zapoznanie z programem i wymaganiami. |
W cyklu 2021Z:
Specjalista terapii pedagogicznej jako badacz - cechy i kompetencje |
W cyklu 2021Zn:
1. Określenie cech i kompetencji terapeuty pedagogicznego w roli badacza |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Wymienia elementy składające się na rozwój własny, definiuje własne zainteresowania badawcze
Uzasadnia wybór interesującego go problemu, eksploruje go w badaniach innych autorów i projektuje własny obszar badań
Umiejętności
Projektuje strategie działań wynikających z obszaru pedagogiki specjalnej
Analizuje własne kompetencje i wyznacza kierunki samorozwoju i kształcenia
Kompetencje społeczne
Jest wrażliwy na problemy etyczne w badaniach i przestrzega zasad etyki
Kryteria oceniania
Metody: rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca zespołowa
Nakład pracy studenta:
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 10
Przygotowanie się do zajęć, lektury 5
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15
Inne formy
Sumaryczna liczba punktów ECTS 1
Literatura
Babbie, E. (2009). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo: PWN.
Łobocki, M. (1999). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Łobocki, M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Palka, S. (2006). Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk, Wydawnictwo GWP.
Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo. Akademickie Żak.
Rubacha K. (2011). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza ŁOŚGRAF.
W cyklu 2020Z:
Pełczyński, Z. (2007). Tutoring wart zachodu. Z doświadczeń tutora oksfordzkiego. W: K. Czayka-Chełmińska, M. Makowska, P. Radwan-Röhreschef, M. Wroński (red.), Tutoring. W poszukiwaniu metody kształcenia liderów. Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności „Liderzy PAFW”. Warszawa. |
W cyklu 2020Zn:
Pełczyński, Z. (2007). Tutoring wart zachodu. Z doświadczeń tutora oksfordzkiego. W: K. Czayka-Chełmińska, M. Makowska, P. Radwan-Röhreschef, M. Wroński (red.), Tutoring. W poszukiwaniu metody kształcenia liderów. Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności „Liderzy PAFW”. Warszawa. |
W cyklu 2021Z:
|
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Metody: rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca w małych grupach Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Zajęcia prowadzone są synchronicznie z planem zajęć z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Link: |
W cyklu 2020Zn:
Metody: rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca w małych grupach Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Zajęcia prowadzone są synchronicznie z planem zajęć z w wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Link do przedmiotu: |
W cyklu 2021Z:
Metody: rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca w małych grupach Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
W cyklu 2021Zn:
Metody: rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca zespołowa Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
W cyklu 2021Ln:
Metody: rozmowa, dyskusja, panel, prezentacje, metoda problemowa, praca zespołowa Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 Link do zespołu (grupa 1): Link do zespołu (grupa 2): |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: