Podstawy terapii pedagogicznej PC-2S-PTP
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac1f99d0e8dbf43248aaedbeafe601d56%40thread.tacv2/conversations?groupId=c32fccc0-0960-43a0-a9e6-3293fa643420&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a874538ae83084a67af9cf67611b209d6%40thread.tacv2/conversations?groupId=f8fcf8b4-d061-4a86-86aa-dae4f6a4c420&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Zn)
TREŚCI PROGRAMOWE
- Pojęcie terapia pedagogicznej w ujęciu różnych autorów, definicja i zakres terapii
- Podstawowe założenia terapii pedagogicznej
- Specyficzne a niespecyficzne trudności w uczeniu się.
- Symptomy ryzyka dysleksji
- Pedagogiczne postępowanie diagnostyczne -diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu na poszczególnych etapach nauki szkolnej i terapeutyczne.
- Model postępowa diagnostycznego w przypadku dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania oraz wybrane narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w procesie diagnostycznym.
- Model postępowania diagnostycznego w przypadku dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Dojrzałość do uczenia się matematyki - aspekty.
- Pomoce dydaktyczne wspomagające terapię pedagogiczną- przegląd, wykorzystanie i projektowanie.
- Wybrane metody terapii pedagogicznej
W cyklu 2021Z:
- Pojęcie, cele, zadania, zasady, przedmiot i podmiot oddziaływań terapii pedagogicznej. |
W cyklu 2021Zn:
- Pojęcie, cele, zadania, zasady, przedmiot i podmiot oddziaływań terapii pedagogicznej. |
W cyklu 2022Z:
Pojęcie, cele, zadania, zasady, przedmiot i podmiot oddziaływań terapii pedagogicznej (ujęcie szerokie i wąskie). |
W cyklu 2022Zn:
Pojęcie, cele, zadania, zasady, przedmiot i podmiot oddziaływań terapii pedagogicznej (ujęcie szerokie i wąskie). |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2020Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o terapii pedagogicznej, obejmującą terminologię i teorię
Zna na poziomie poszerzonym koncepcje specyficznych trudności w uczeniu się i rozumie ich implikacje praktyczne dla terapii
Ma poszerzoną wiedzę o uczestnikach działalności terapeutycznej
Umiejętności
Potrafi posługiwać się najważniejszymi ujęciami teoretycznymi w celu projektowania strategii działań diagnostyczno-terapeutycznych
Kompetencje społeczne
Jest świadomy zasad etycznych w planowaniu działań rehabilitacyjnych
Literatura
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2022Zn:
Metody kształcenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: