Psychopedagogizacja rodziców PC-2S-PSG
TREŚCI PROGRAMOWE
- Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców.
- Cele procesu psychopedagogizacji.
- Postawy wychowawcze reprezentowane przez rodziców.
- Opracowanie i realizacja planu spotkania z rodzicami o określonej problematyce.
W cyklu 2020L:
Pełny opis: |
W cyklu 2020Ln:
Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców. |
W cyklu 2021L:
Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców. Cele procesu psychopedagogizacji. Postawy wychowawcze reprezentowane przez rodziców. Zapoznanie, uwrażliwienie na specyfikę pracy nauczyciela/ terapeuty pedagogicznego z rodzicem/ rodzicami dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w grupie/klasie/ Budowanie relacji partnerskiej na poziomie wychowawczym, edukacyjnym, terapeutycznym. Psychopedagogizacja w obszarach : |
W cyklu 2021Ln:
Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców. Cele procesu psychopedagogizacji. Postawy wychowawcze reprezentowane przez rodziców. Zapoznanie, uwrażliwienie na specyfikę pracy nauczyciela/ terapeuty pedagogicznego z rodzicem/ rodzicami dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w grupie/klasie/ Budowanie relacji partnerskiej na poziomie wychowawczym, edukacyjnym, terapeutycznym. Psychopedagogizacja w obszarach : |
W cyklu 2022L:
Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców. Cele procesu psychopedagogizacji. Postawy wychowawcze reprezentowane przez rodziców. Zapoznanie, uwrażliwienie na specyfikę pracy nauczyciela/ terapeuty pedagogicznego z rodzicem/ rodzicami dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w grupie/klasie/ Budowanie relacji partnerskiej na poziomie wychowawczym, edukacyjnym, terapeutycznym. Psychopedagogizacja w obszarach : |
W cyklu 2022Ln:
Definicja pojęcia psychopedagogizacji rodziców. Cele procesu psychopedagogizacji. Postawy wychowawcze reprezentowane przez rodziców. Zapoznanie, uwrażliwienie na specyfikę pracy nauczyciela/ terapeuty pedagogicznego z rodzicem/ rodzicami dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w grupie/klasie/ Budowanie relacji partnerskiej na poziomie wychowawczym, edukacyjnym, terapeutycznym. Psychopedagogizacja w obszarach : |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Potrafi przedstawić terminologie związaną z procesem psychopedagogizacji rodziców
Wymienia i opisuje postawy prezentowane przez rodziców
Potrafi opisać metody wsparcia umiejętności wychowawczych rodziców
Umiejętności
Potrafi zaprojektować i przeprowadzić spotkanie z rodzicami
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o wartości i potrzebie podejmowanych działań wspierających proces wychowawczy rodziców
Literatura
W cyklu 2020L:
|
W cyklu 2020Ln:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2021L:
Obowiązkowa: Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? Warszawa: WSiP. Charczuk B. (2015). Szkoła dialogu. Kraków: Wydawnictwo Rubikon. Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami ucznia niepełnosprawnego. Gdańsk: GWP. Dryjańska J. (2017). Kontakt rodzic - terapeuta. Dobra relacja fundamentem dobrej współpracy. w: Małe dziecko troska akceptacja bezpieczeństwo uczenie (red.) Pioyrowicz, R. Wyd. APS, s. 49-64. Kwatera, A. Nauczyciel w sojuszu z rodzicami w: Odpowiedzialność wspólnotowość współpraca w szkole/ (red.), 2018 Kwatera, A., Łukasik, J. M., Kowal, S. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków, s. 141-204. Hajnicz W., Konieczna A. (2015). Indywidualne wsparcie edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo APS, s. 31-62. Łukasiewicz-Wieleba J., (red.), (2014). Nauczyciele i rodzice. Komunikacja relacja współpraca. Warszawa: APS. Skałbania B. (2009). Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień. Kraków: Impuls. Uzupełniająca: Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H. (red.)(2010). O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? Warszawa: Difin. Jankowska, A.,(2012).Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Spółka zo.o. Konieczna A., (2010). Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia. Warszawa: APS. Olechnowicz H., (1997). Opowieści terapeutów. Warszawa: WSiP, s. 148-152. Pisula E., (2012). Rodzice dzieci z autyzmem. Warszawa: Wyd. naukowe PWN. |
W cyklu 2021Ln:
Obowiązkowa: Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? Warszawa: WSiP. Charczuk B. (2015). Szkoła dialogu. Kraków: Wydawnictwo Rubikon. Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami ucznia niepełnosprawnego. Gdańsk: GWP. Dryjańska J. (2017). Kontakt rodzic - terapeuta. Dobra relacja fundamentem dobrej współpracy. w: Małe dziecko troska akceptacja bezpieczeństwo uczenie (red.) Pioyrowicz, R. Wyd. APS, s. 49-64. Kwatera, A. Nauczyciel w sojuszu z rodzicami w: Odpowiedzialność wspólnotowość współpraca w szkole/ (red.), 2018 Kwatera, A., Łukasik, J. M., Kowal, S. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków, s. 141-204. Hajnicz W., Konieczna A. (2015). Indywidualne wsparcie edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo APS, s. 31-62. Łukasiewicz-Wieleba J., (red.), (2014). Nauczyciele i rodzice. Komunikacja relacja współpraca. Warszawa: APS. Skałbania B. (2009). Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień. Kraków: Impuls. Uzupełniająca: Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H. (red.)(2010). O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? Warszawa: Difin. Jankowska, A.,(2012).Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Spółka zo.o. Konieczna A., (2010). Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia. Warszawa: APS. Olechnowicz H., (1997). Opowieści terapeutów. Warszawa: WSiP, s. 148-152. Pisula E., (2012). Rodzice dzieci z autyzmem. Warszawa: Wyd. naukowe PWN. |
W cyklu 2022L:
Obowiązkowa: Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? Warszawa: WSiP. Charczuk B. (2015). Szkoła dialogu. Kraków: Wydawnictwo Rubikon. Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami ucznia niepełnosprawnego. Gdańsk: GWP. Dryjańska J. (2017). Kontakt rodzic - terapeuta. Dobra relacja fundamentem dobrej współpracy. w: Małe dziecko troska akceptacja bezpieczeństwo uczenie (red.) Pioyrowicz, R. Wyd. APS, s. 49-64. Kwatera, A. Nauczyciel w sojuszu z rodzicami w: Odpowiedzialność wspólnotowość współpraca w szkole/ (red.), 2018 Kwatera, A., Łukasik, J. M., Kowal, S. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków, s. 141-204. Hajnicz W., Konieczna A. (2015). Indywidualne wsparcie edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo APS, s. 31-62. Łukasiewicz-Wieleba J., (red.), (2014). Nauczyciele i rodzice. Komunikacja relacja współpraca. Warszawa: APS. Skałbania B. (2009). Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień. Kraków: Impuls. Uzupełniająca: Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H. (red.)(2010). O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? Warszawa: Difin. Jankowska, A.,(2012).Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Spółka zo.o. Konieczna A., (2010). Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia. Warszawa: APS. Olechnowicz H., (1997). Opowieści terapeutów. Warszawa: WSiP, s. 148-152. Pisula E., (2012). Rodzice dzieci z autyzmem. Warszawa: Wyd. naukowe PWN. |
W cyklu 2022Ln:
Obowiązkowa: Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów? Warszawa: WSiP. Charczuk B. (2015). Szkoła dialogu. Kraków: Wydawnictwo Rubikon. Kielin, J. (2002). Jak pracować z rodzicami ucznia niepełnosprawnego. Gdańsk: GWP. Dryjańska J. (2017). Kontakt rodzic - terapeuta. Dobra relacja fundamentem dobrej współpracy. w: Małe dziecko troska akceptacja bezpieczeństwo uczenie (red.) Pioyrowicz, R. Wyd. APS, s. 49-64. Kwatera, A. Nauczyciel w sojuszu z rodzicami w: Odpowiedzialność wspólnotowość współpraca w szkole/ (red.), 2018 Kwatera, A., Łukasik, J. M., Kowal, S. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków, s. 141-204. Hajnicz W., Konieczna A. (2015). Indywidualne wsparcie edukacyjne. Warszawa: Wydawnictwo APS, s. 31-62. Łukasiewicz-Wieleba J., (red.), (2014). Nauczyciele i rodzice. Komunikacja relacja współpraca. Warszawa: APS. Skałbania B. (2009). Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień. Kraków: Impuls. Uzupełniająca: Jakoniuk-Diallo A., Kubiak H. (red.)(2010). O co pytają rodzice dzieci z niepełnosprawnością? Warszawa: Difin. Jankowska, A.,(2012).Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Spółka zo.o. Konieczna A., (2010). Szkoła wobec rodziców dziecka źle funkcjonującego w roli ucznia. Warszawa: APS. Olechnowicz H., (1997). Opowieści terapeutów. Warszawa: WSiP, s. 148-152. Pisula E., (2012). Rodzice dzieci z autyzmem. Warszawa: Wyd. naukowe PWN. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Uwagi: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aab2e109314f2446ebd0b2c998329a1c0%40thread.tacv2/conversations?groupId=231ad27c-8b5c-4f35-a0f5-d36eeeb9e6fa&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2020Ln:
Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywania zadań przez studentów na platformie MCTeams. II ZU/PC-TPEw1 II ZU/PC-TPEw2 Metody kształcenia: dyskusja, pokaz, metoda problemowa, sytuacyjna, symulacja, ćwiczenie, instruktaż, film. |
W cyklu 2021L:
Zajęcia 23.02.2022r. odbędą się zdalnie. Link do zespołu w aplikacji MS Teams: Metody kształcenia: dyskusja, pokaz, metoda problemowa, sytuacyjna, symulacja, ćwiczenie, instruktaż, film. Nauczanie zdalne z wykorzystaniem platformy Teams: 1h (uwaga: w razie zmiany sytuacji epidemiologicznej godzin prowadzonych zdalnie może być więcej) Zajęcia ze studentami: 10h Przygotowanie się do zajęć, lektury 5h Przygotowanie symulacji spotkania z rodzicami 10h Inne formy: - Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
W cyklu 2021Ln:
grupa 1 grupa 2 Metody kształcenia: dyskusja, pokaz, metoda problemowa, sytuacyjna, symulacja, ćwiczenie, instruktaż, film. Zajęcia ze studentami: 10h Przygotowanie się do zajęć, lektury 5h Przygotowanie symulacji spotkania z rodzicami 10h Inne formy: - Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
W cyklu 2022L:
Zespół w aplikacji Teams: korzystamy z zespołu przedmiotu z sem zimowego 22/23 Metody kształcenia: dyskusja, pokaz, metoda problemowa, sytuacyjna, symulacja, ćwiczenie, instruktaż, film. Nauczanie zdalne z wykorzystaniem platformy Teams: 1h (uwaga: w razie zmiany sytuacji epidemiologicznej godzin prowadzonych zdalnie może być więcej) Zajęcia ze studentami: 10h Przygotowanie się do zajęć, lektury 5h Przygotowanie symulacji spotkania z rodzicami 10h Inne formy: - Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
W cyklu 2022Ln:
Kod do zespołu Teams: grupa 1. kw5p9g9 Metody kształcenia: dyskusja, pokaz, metoda problemowa, sytuacyjna, symulacja, ćwiczenie, instruktaż, film. Zajęcia ze studentami: 10h Przygotowanie się do zajęć, lektury 5h Przygotowanie symulacji spotkania z rodzicami 10h Inne formy: - Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: