Psychologiczne aspekty funkcjonowania osób z wadą słuchu PC-2S-PFS
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac985fc3abfaa4bb28be5e4489c7ad01f%40thread.tacv2/conversations?groupId=6ba23bdd-4d13-4aac-84c4-7489f0b60e4a&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3dadf3defabf4f728bb5b3b4450ed5a2%40thread.tacv2/conversations?groupId=19c4403d-e708-4077-b382-93018f9e79b1&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Zn)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3dadf3defabf4f728bb5b3b4450ed5a2%40thread.tacv2/conversations?groupId=19c4403d-e708-4077-b382-93018f9e79b1&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2021Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3dadf3defabf4f728bb5b3b4450ed5a2%40thread.tacv2/conversations?groupId=19c4403d-e708-4077-b382-93018f9e79b1&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2021Zn)
TREŚCI PROGRAMOWE
- Specyfika rozwoju poznawczego, emocjonalnego oraz społecznego dzieci słabosłyszących i niesłyszących oraz dorosłych z zaburzeniami słuchu
- Procesy poznawcze a deprywacyjny wpływ głuchoty
- Kształtowanie się osobowości dziecka z uszkodzonym słuchem
- Rozwój społeczny dzieci z uszkodzonym słuchem
- Rozwój emocjonalny dzieci z uszkodzonym słuchem
- Funkcjonowanie dziecka z uszkodzonym słuchem w rodzinie (słyszących i niesłyszących rodziców)
- Problemy psychospołeczne dorosłych osób z wadą słuchu.
W cyklu 2020Z:
Specyfika rozwoju poznawczego, emocjonalnego oraz społecznego dzieci słabosłyszących i niesłyszących. |
W cyklu 2020Zn:
Specyfika rozwoju poznawczego, emocjonalnego oraz społecznego dzieci słabosłyszących i niesłyszących. |
W cyklu 2021Z:
Specyfika rozwoju poznawczego, emocjonalnego oraz społecznego dzieci słabosłyszących i niesłyszących oraz dorosłych z zaburzeniami słuchu |
W cyklu 2021Zn:
Specyfika rozwoju poznawczego, emocjonalnego oraz społecznego dzieci słabosłyszących i niesłyszących oraz dorosłych z zaburzeniami słuchu |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i potrafi wymienić etapy i wskazać na specyfikę rozwoju psychospołecznego dzieci z wadą słuchu
Zna zasadnicze czynniki określające rolę rodziny oraz środowiska społecznego w rozwoju i funkcjonowaniu dziecka z wadą słuchu
ma podstawową wiedzę na temat podstawowych metod diagnozy psychologicznej dziecka z wadą słuchu
Umiejętności
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę dla określenia i zdiagnozowania wpływu wady słuchu na specyfikę rozwoju dziecka
Potrafi wykorzystać wyniki badań psychologicznych w procesie rehabilitacji dzieci z wadą słuchu
Posiada umiejętność przygotowania psychologicznych podstaw programu wspierającego rozwój dziecka z wadą słuchu z uwzględnieniem sytuacji rodzinnej i środowiskowej
Kompetencje społeczne
Uświadamia sobie rolę psychologa oraz ujawnia gotowość współpracy z nim we wspomaganiu rozwoju i rehabilitacji dziecka z wadą słuchu
Wykazuje się wrażliwością na indywidualne potrzeby dziecka z wadą słuchu oraz jego rodziny
Ujawnia dbałość i aktywną postawę w zaangażowanie środowiska rodzinnego w proces wspomagania rozwoju i rehabilitacji dziecka
Literatura
W cyklu 2020Z:
Szczepankowski B. (1999) Niesłyszący - głusi - głuchoniemi. Wyrównywanie szans. WSiP, Warszawa |
W cyklu 2020Zn:
Szczepankowski B. (1999) Niesłyszący - głusi - głuchoniemi. Wyrównywanie szans. WSiP, Warszawa |
W cyklu 2021Z:
1. Marc Marschark Patricia Elizabeth Spencer. Oxford Handbook of Deaf Studies, Language, and Education.
|
W cyklu 2021Zn:
1. Marc Marschark Patricia Elizabeth Spencer. Oxford Handbook of Deaf Studies, Language, and Education.
|
Uwagi
W cyklu 2021Z:
forma nauczania - ćwiczenia |
W cyklu 2021Zn:
forma nauczania - ćwiczenia |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: