Neuropsychologiczne aspekty funkcjonowania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi PC-2S-NAE
TREŚCI PROGRAMOWE
- Uczenie się przed narodzinami i po nim
- Rozwój poszczególnych zmysłów. Budowa, współdziałanie zmysłów i ich wpływ na funkcjonowanie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Odruchy niemowlęce i ich znaczenie dla procesu uczenia się, przyczyny niepowodzeń szkolnych
- Procesy poznawcze, sfera emocjonalno-motywacyjna, mowa, sfera ruchowa a funkcjonowanie mózgu i nabywanie nowej wiedzy i umiejętności oraz różne sposoby uczenia się
W cyklu 2020Z:
- Wprowadzenie - wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z układem nerwowym, budowa, podział, funkcje poszczególnych struktur mózgowych biorących udział w procesie uczenia się |
W cyklu 2020Zn:
- Wprowadzenie - wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z układem nerwowym, budowa, podział, funkcje poszczególnych struktur mózgowych biorących udział w procesie uczenia się |
W cyklu 2021Z:
Funkcjonowanie OUN a specyficzne trudności w uczeniu się (m.in. budowa UN, sieci neuronalne, asymetria półkulowa, bloki funkcjonalne; rola płatów mózgowych w regulacji zachowań, konsekwencje zaburzeń). |
W cyklu 2021Zn:
- Funkcjonowanie OUN a specyficzne trudności w uczeniu się (m.in. budowa UN, sieci neuronalne, asymetria półkulowa, bloki funkcjonalne; rola płatów mózgowych w regulacji zachowań, konsekwencje zaburzeń). |
W cyklu 2022Ln:
- Funkcjonowanie OUN a specyficzne trudności w uczeniu się (m.in. budowa UN, sieci neuronalne, asymetria półkulowa, bloki funkcjonalne; rola płatów mózgowych w regulacji zachowań, konsekwencje zaburzeń). |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu układu nerwowego
Wymienia i opisuje na poziomie rozszerzonym elementy budowy i funkcjonowania poszczególnych zmysłów, a także odruchów niemowlęcych w procesie uczenia się
Przedstawia i opisuje na poziomie rozszerzonym neuronalne uwarunkowania aktywności poznawczej, ruchowej, emocjonalno-społecznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w procesie uczenia się
Umiejętności
Uzasadnia, porównuje i wykrywa zależności pomiędzy uczeniem się/umiejętnościami szkolnymi a dojrzewaniem układu nerwowego
Wykorzystuje i integruje wiedzę oraz rozwiązuje sytuacje problemowe dotyczące funkcjonowania układu nerwowego i uczenia się dziecka/ucznia
Ocenia i wyjaśnia znaczenie procesów poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych, mowy, sfery motorycznej w procesie uczenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Kompetencje społeczne
Jest świadomy znaczenia wiedzy neurofizjologicznej w procesie uczenia się
Literatura
W cyklu 2020Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2020Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2021Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2021Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Link do utworzonej grupy na Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0027132205114005aabd15d4e9fe7540%40thread.tacv2/conversations?groupId=4ca9e868-8e51-41a5-9acc-8b463631a1b0&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2020Zn:
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 10 Link do utworzonej grupy na Teams: |
W cyklu 2021Z:
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków Nakład pracy studenta: Link do zespołu: |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków Nakład pracy studenta: Link do zespołu: |
W cyklu 2022Ln:
Metody kształcenia: omawianie zagadnień teoretycznych, prezentacja multimedialna, omawianie przypadków Nakład pracy studenta: Link do zespołu: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: