Metody pracy z uczniem z zaburzeniami zachowania PC-2S-MZZ
- Zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno – buntownicze, ADHD - pojęcia
- Obraz kliniczny, Kryteria diagnostyczne wg ICD – 10, DSM – V
- Modele powstawania CD, ODD
- Leczenie i profilaktyka, rodzaje terapii
- Narzędzia diagnostyczne w tym kwestionariusze wywiadów
- Projektowanie planu terapii: diagnoza, sposoby pracy w domu i w szkole
W cyklu 2020Z:
TREŚCI: |
W cyklu 2020Zn:
TREŚCI: 1. Pojęcie zaburzeń w zachowaniu, kryteria diagnostyczne wg ICD-10 oraz DSM-V ODD, CD i ADHD. |
W cyklu 2021Z:
TREŚCI: |
W cyklu 2021Zn:
TREŚCI: |
W cyklu 2022Z:
TREŚCI: |
W cyklu 2022Zn:
TREŚCI: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2020Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Rozróżnia techniki i metody pracy uczniem z zaburzeniami zachowania
Umiejętności
Analizuje złożony przypadek ucznia z ADHD, ODD
Projektuje kodeks zasad i konsekwencji obowiązujących w dwóch środowiskach ucznia
Opracowuje kwestionariusze wywiadów, obserwacji, itd. niezbędnych do przygotowania planu terapii ucznia z ADHD/ODD
Projektuje w grupie zadaniowej plan terapii ucznia z ADHD/ODD w domu i w szkole
Kompetencje społeczne
Dokonuje samooceny własnych kompetencji w zakresie planowania i realizowania zajęć terapeutycznych
Literatura
W cyklu 2020Z:
LITERATURA PODSTAWOWA: 1.Faber, A., Mazlish, E.(2013). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina, Poznań. |
W cyklu 2020Zn:
LITERATURA PODSTAWOWA: |
W cyklu 2021Z:
LITERATURA PODSTAWOWA: |
W cyklu 2021Zn:
LITERATURA PODSTAWOWA: |
W cyklu 2022Z:
LITERATURA PODSTAWOWA: |
W cyklu 2022Zn:
LITERATURA PODSTAWOWA: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Godziny kontaktowe - 15 Link do utworzonej ćwiczeniowej grupy na Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3b575d89df074c22bd7161b69c27cf95%40thread.tacv2/conversations?groupId=9f6c3340-10ab-45d5-9e13-e54847b43033&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2020Zn:
gr. warsztatowa II ZU/PC-TPEw1 Godziny kontaktowe - 10 Link do utworzonej ćwiczeniowej grupy 1 na Teams (prowadzący: dr Izabella Kucharczyk) |
W cyklu 2021Z:
Godziny kontaktowe - 15 Link do utworzonej ćwiczeniowej grupy na Teams: |
W cyklu 2021Zn:
Godziny kontaktowe - 10 Link do utworzonej ćwiczeniowej grupy na Teams: Grupa 2: |
W cyklu 2022Z:
Godziny kontaktowe - 15 Metody nauczania: pogadanka, dyskusja, opis, praca z książką (artykułem naukowym), metoda przypadków, metoda problemowa, metoda ćwiczebna |
W cyklu 2022Zn:
Godziny kontaktowe - 10 Metody nauczania: pogadanka, dyskusja, opis, praca z książką (artykułem naukowym), metoda przypadków, metoda problemowa, metoda ćwiczebna. Link do utworzonej ćwiczeniowej grupy na Teams: Grupa 2: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: