Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych PC-2S-MZK
TREŚCI PROGRAMOWE
- Analiza Rozporządzenia MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
- Cele oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych, zadania terapeuty pedagogicznego.
- Czynniki warunkujące efektywność terapii.
- Analiza poszczególnych aspektów postępowania terapeutycznego i ich znaczenie dla efektów terapii.
- Zasady terapii.
- Rozpoznawanie objawów zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych.
- Wyznaczanie kierunków oddziaływań terapeutycznych na podstawie dokonanej analizy wyników diagnozy (opinia poradni) oraz analizy wytworów pisemnych dziecka.
- Tworzenie programów terapii.
- Programowanie jednostki metodycznej - konstruowania scenariuszy zajęć.
W cyklu 2020Z:
Treści: |
W cyklu 2020Zn:
Treści: |
W cyklu 2021Z:
Treści: |
W cyklu 2021Zn:
Treści: |
W cyklu 2022Z:
1. Analiza Rozporządzenia MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. |
W cyklu 2022Zn:
1. Analiza Rozporządzenia MEN w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Wykazuje się znajomością podstaw prawnych regulujących zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Klasyfikuje fazy diagnozy i dokonuje interpretacji modelu optymalnego postępowania diagnostycznego
Wyjaśnia zasady projektowania, prowadzenia i wyznaczania kierunku działań diagnostycznych oraz terapeutycznych z wykorzystaniem metod, technik i narzędzi badawczych
Analizuje i interpretuje problemy edukacyjne uczniów w celu zaplanowania procesu terapeutycznego zgodnie z metodyką zajęć korekcyjno - kompensacyjnych
Umiejętności
Proponuje różnorodne rozwiązania terapeutyczne gwarantujące efektywność terapii
Projektuje strategie działań diagnostycznych i terapeutycznych z zakresu oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych i przewiduje skutki planowanych działań
Kompetencje społeczne
Prezentuje odpowiedzialną postawę za przygotowanie się do swojej pracy, projektowanie i wykonywanie działań pedagogicznych
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2022Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Link do zajęć: Metody kształcenia: |
W cyklu 2020Zn:
Link do zajęć z mgr Mają Zielińską Metody kształcenia: |
W cyklu 2021Z:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA: SZACOWANY NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: − metody asymilacji wiedzy (podająca) − metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (problemowa) - klasyczna metoda problemowa, burza mózgów − metody praktyczne SZACOWANY NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 35 Przygotowanie się do egzaminu - 15 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 25 Inne formy - przygotowanie scenariusza zajęć - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS 5 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: