Metodyka wspomagania osób ze sprzężoną niepełnosprawnością PC-2S-MWN
TREŚCI PROGRAMOWE
- Cele edukacji i rehabilitacji osób ze złożona niepełnosprawnością
- Zasady procesu rehabilitacji osób ze złożoną niepełnosprawnością.
- Klasyfikacja metod rehabilitacji i kryteria doboru metod pracy z osobami ze złożoną niepełnosprawnością.
- Formy organizacyjne i środki dydaktyczne stosowane w pracy z osobami z
- niepełnosprawnością sprzężoną.
- Planowanie pracy edukacyjno - terapeutycznej z uczniami z niepełnosprawnością sprzężoną - kryteria doboru metod, form miejsca wspomagania rozwoju osób ze złożoną niepełnosprawnością.
- Struktura jednostki zajęć, zasady pisania scenariuszy, konspektów zajęć
- Prawo oświatowe dotyczące kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną (cele i zadania rehabilitacji i edukacji uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną).
W cyklu 2020Zn:
Wykład: Wprowadzenie - podstawowe pojęcia, oraz zakres metodyki nauczania osób ze złożona niepełnosprawnością |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna ogniwa procesu dydaktyczno-terapeutycznego
Zna zasady dydaktyki specjalnej które należy uwzględniać w pracy z uczniem z niepełnosprawnością sprzężoną
Zna, formy i środki wykorzystywane w pracy z uczniami z niepełnosprawnością sprzężoną
Zna czynniki warunkujące określanie celów, dobór metod, środków i form w procesie edukacji i terapii osób ze złożona niepełnosprawnością
Zna podstawowe założenia współpracy ze specjalistami uczestniczącymi w procesie edukacji i rehabilitacji oraz z rodziną osób ze złożona niepełnosprawnością
Umiejętności
Umie sformułować cele pracy edukacyjno-terapeutycznej do możliwości i potrzeb osoby z niesprawnością złożoną
Umie dostosować metody, formy i środki pracy z uczniami z niepełnosprawnością sprzężoną adekwatnie do ich możliwości psychofizycznych
Umie dokonać krytycznej refleksji na temat zajęć obserwowanych podczas hospitacji zajęć realizowanych z uczniami z niepełnosprawnością sprzężoną
Potrafi krytycznie analizować literaturę przedmiotu
Kompetencje społeczne
Potrafi przyjmować aktywną postawę w czasie hospitowanych zajęć
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Metody oparte na słowie: wykład, dyskusja, analiza literatury. LINK DO WYKŁADU W APLIKACJI TEAMS Kod grupy ćwiczeniowej w Teams: opasd3q. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: