Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z autyzmem PC-2S-MTA
TREŚCI PROGRAMOWE
-Zaburzenia ze spektrum autyzmu – klasyfikacje diagnostyczne ICD-10 i DSM-IV
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu – klasyfikacja diagnostyczna DSM-V
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu w praktyce
- Diagnoza funkcjonalna i narzędzia diagnostyczne w pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Zapoznanie z programami wspierającymi funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Pisanie programów terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Teoria umysłu u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Rozwijanie teorii umysłu oraz kompetencji społecznych u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
W cyklu 2020Zn:
1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – klasyfikacje diagnostyczne ICD-10 i DSM-IV |
W cyklu 2021Zn:
1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – klasyfikacje diagnostyczne ICD-10 i DSM-IV |
W cyklu 2022Zn:
1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – klasyfikacje diagnostyczne ICD-10 i DSM-IV |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna konsekwencje zaburzeń ze spektrum zaburzeń autystycznych dla uczenia się na sposób szkolny oraz rozwoju społecznego
Zna współczesne metody terapii dzieci autystycznych
Umiejętności
Potrafi określić zakres dostosowania programu nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z autyzmem i innymi zaburzeniami ze spektrum zaburzeń autystycznych
Potrafi zastosować zasady pracy z uczniami autystycznymi do modyfikacji zajęć
Potrafi, na podstawie orzeczenia oraz WOPFU określić cele terapeutyczne pracy z uczniem ze spectrum zaburzeń autystycznych
Zna dylematy etyczne związane z integracyjnym kształceniem uczniów niesłyszących
Literatura
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa • Howlin, P., Baron-Cohen, S. Hadwin, J. (2012). Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców. Kraków: Wydawnictwo JAK Literatura uzupełniająca • Seligman, M.E.P., Walker, E.,F., Rosenhan, D., L. (2001). Psychopatologia. Wydawnictwo (str. 339-354). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo |
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa • Howlin, P., Baron-Cohen, S. Hadwin, J. (2012). Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców. Kraków: Wydawnictwo JAK Literatura uzupełniająca • Seligman, M.E.P., Walker, E.,F., Rosenhan, D., L. (2001). Psychopatologia. Wydawnictwo (str. 339-354). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo |
W cyklu 2022Zn:
Literatura obowiązkowa • Howlin, P., Baron-Cohen, S. Hadwin, J. (2012). Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu. Praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców. Kraków: Wydawnictwo JAK Literatura uzupełniająca • Seligman, M.E.P., Walker, E.,F., Rosenhan, D., L. (2001). Psychopatologia. Wydawnictwo (str. 339-354). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - wykład konwersatoryjny NAKŁAD PRACY STUDENTA (3 ECTS): Liczba godzin kontaktowych - 20h (5h ćwiczeń + 15h warsztatów) link do zespołu (wykłady): Link do zespołu (ćwiczenia): https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af18421c71cfc4e448192deaeb9ccc73e%40thread.tacv2/conversations?groupId=400591b7-2c95-49cb-930f-721b68c55f0b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2021Zn:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - wykład konwersatoryjny NAKŁAD PRACY STUDENTA (3 ECTS): Liczba godzin kontaktowych - 20h (5h ćwiczeń + 15h warsztatów) |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - wykład konwersatoryjny NAKŁAD PRACY STUDENTA (3 ECTS): Liczba godzin kontaktowych - 20h (5h ćwiczeń + 15h warsztatów) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: