Metodyka rewalidacji indywidualnej uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną PC-2S-MRL
TREŚCI PROGRAMOWE
- Cele, treści i zasady organizacji zajęć rewalidacji indywidualnej.
- Podstawy prawne organizowania rewalidacji indywidualnej.
- Omówienie objawów zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych. Zaburzenia funkcji percepcyjno-motorycznych a trudności w nabywaniu umiejętności czytania, pisania i uczenia się matematyki.
- Metodyka ćwiczeń usprawniających, wyrównawczych i korekcyjnych. Zastosowanie wybranych metod wspomagających do pracy z uczniem z lekką niepełnosprawnością intelektualną.
- Prowadzenie obserwacji zachowania.
- System wzmocnień.
- Zasady wyznaczania kierunków działań diagnostyczno-terapeutycznych.
- Zasady programowania jednostki metodycznej – konstruowanie scenariuszy zajęć.
W cyklu 2020Z:
1. Zajęcia organizacyjne: omówienie struktury zajęć, planowanie zajęć praktycznych; zasady oceniania i zaliczenie przedmiotu. Rewalidacja: definicja pojęcia, rodzaje i kierunki oddziaływań. |
W cyklu 2021Z:
1. Zajęcia organizacyjne: omówienie struktury zajęć, planowanie zajęć praktycznych; zasady oceniania i zaliczenie przedmiotu. Rewalidacja: definicja pojęcia, rodzaje i kierunki oddziaływań. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021L: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna cele i zasady organizacji zajęć rewalidacji indywidualnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną
Zna zasady opracowywania ćwiczeń usprawniających i kompensacyjnych
Zna wybrane metody wspomagające stosowane w pracy z uczniem z lekką niepełnosprawnością intelektualną
Umiejętności
Potrafi opracować i przeprowadzić w sposób poprawny metodycznie zestaw ćwiczeń do usprawniania wybranego aspektu zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych
Potrafi opracować scenariusz zajęć rewalidacji indywidualnej dla ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną i przeprowadzić go w sposób poprawny metodycznie
Potrafi kształtować właściwe relacje z uczniem w trakcie prowadzenia zajęć rewalidacji indywidualnej
Potrafi współpracować w grupie zadaniowej
Kompetencje społeczne
Ma świadomość odpowiedzialności za prowadzone działania w zakresie zajęć rewalidacji indywidualnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną
Jest gotowy do współpracy z nauczycielami i specjalistami w zakresie planowania i realizacji kształcenia i wychowania ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Literatura
W cyklu 2020Z:
1. Dymara B. red. (2009). Dziecko w świecie zabawy, Impuls, Kraków. |
W cyklu 2021Z:
1. Dymara B. red. (2009). Dziecko w świecie zabawy, Impuls, Kraków. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: dyskusja NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba punktów ETCS - 3 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a6854c4c3c34e493aa308506c019c35ce%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=1b0c5d01-d3e6-488c-94d0-9827df0fa88c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Zajęcia odbywają sie zgodnie z planem. |
W cyklu 2021Z:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: