Metody wspierania rozwoju komunikacji PC-2S-MRK
TREŚCI PROGRAMOWE
- Proces komunikacji: kompetencje komunikacyjne, kompetencje językowe, analiza wybranego modelu komunikacji, funkcje znaków komunikacyjnych, kanały komunikacyjne (komunikacja, werbalna i niewerbalna), rodzaje komunikatów, kodowanie i dekodowanie komunikatów, kontekst komunikacyjny, szum komunikacyjny, dialog.
- Komunikacja osoby z autyzmem: analiza przebiegu procesu komunikacji u osób z autyzmem (z uwzględnieniem elementów składowych procesu komunikacji), deficyty w rozwoju społecznym i językowym (analiza z uwzględnieniem kryteriów diagnostycznych ICD-10 i DSM-V).
- Prezentacja metod wspierających rozwój komunikacji osób z autyzmem.
- Analiza metod i narzędzi komunikacji wspomagającej i komunikacji alternatywnej.
- Ocena predyspozycji osoby z autyzmem do używania narzędzi wspierających komunikację.
- Strategie komunikacyjne dla dzieci z autyzmem (budowanie programów terapeutycznych z uwzględnieniem metod i narzędzi komunikacji alternatywnej i wspomagającej dla osób z autyzmem).
W cyklu 2020Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2021Z:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2022Z:
1. Komunikacja i proces komunikowania się: kompetencje komunikacyjne, kompetencje językowe, analiza wybranego modelu komunikacji, funkcje znaków komunikacyjnych, kanały komunikacyjne (komunikacja, werbalna i niewerbalna), rodzaje komunikatów, kodowanie i dekodowanie komunikatów, kontekst komunikacyjny, szum komunikacyjny, dialog, rozmowa. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna cechy rozwoju procesu komunikacji u osób z autyzmem
Zna metody wpierania rozwoju komunikacji
Umiejętności
Potrafi ocenić przydatność zastosowania poszczególnych metod wpierania rozwoju komunikacji w terapii osoby z autyzmem
Potrafi zastosować wybrane metody wspierania rozwoju komunikacji
Kompetencje społeczne
Dostrzega potrzebę współpracy środowiska dla osiągnięcia kompetencji komunikacyjnych
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: 1. Delacato: Dziwne i niepojęte. |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: 1. Delacato: Dziwne i niepojęte. |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba punktów ECTS - 3 KONTAKT Z PROWADZĄCYM DO PRZESYŁANIA PRAC: rpiotrowicz@aps.edu.pl lub radek.piotrowicz@gmail.com |
W cyklu 2021Z:
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba punktów ECTS - 3 |
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: