Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej PC-2S-MPO
TREŚCI PROGRAMOWE
- Przedmiot i podstawowe zadania pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej
- Formy i metody pracy opiekuńczo-wychowawczej
- Aspekty prawne działalności opiekuńczo-wychowawczej
- Cele wychowania uczniów i wychowanków z niepełnosprawnością
intelektualną
- Metody i formy wychowania uczniów i wychowanków z
niepełnosprawnością
- Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy
- Praca opiekuńczo-wychowawcza w szkole i placówkach opiekuńczo-wychowawczych
- Istota pracy opiekuńczo-wychowawczej – planowanie, projektowanie działalności opiekuńczo-wychowawczej
- Profilaktyka zachowań problemowych w pracy opiekuńczo-wychowawczej
W cyklu 2020L:
TREŚCI PROGRAMOWE - Przedmiot i podstawowe zadania pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej |
W cyklu 2020Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE - Przedmiot i podstawowe zadania pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej |
W cyklu 2021L:
TREŚCI PROGRAMOWE - Przedmiot i podstawowe zadania pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej |
W cyklu 2021Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE - Przedmiot i podstawowe zadania pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej |
W cyklu 2022L:
TREŚCI PROGRAMOWE - Przedmiot i podstawowe zadania pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej |
W cyklu 2022Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE - Przedmiot i podstawowe zadania pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna cele wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Zna metody i formy wychowania uczniów z niepełnosprawnością
Umiejętności
Potrafi dostosować proces kształcenia i wychowania do indywidualnych specjalnych potrzeb ucznia z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną
Kompetencje społeczne
Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej związanej z działalnością wychowawczą
Literatura
W cyklu 2020L:
Dodatkowe (uzupełniające) pozycje/materiały wg postępu realizacji programu – podawane będą przez prowadzącego poprzez pocztę elektroniczną oraz aplikację Microsoft Teams. •Albański L., Gola S., (red), Wybrane zagadnienia z pedagogiki opiekuńczej, KPSW, Jelenia Góra 2013, [PDF.], w tym: Opiekun-wychowawca, Stanisław Gola, od str. 198 (Opiekun-wychowawca - pojęcia i rodzaje; Postawy opiekuńcze •Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). (wybór artykułów) |
W cyklu 2020Ln:
Dodatkowe (uzupełniające) pozycje/materiały wg postępu realizacji programu – podawane będą przez prowadzącego poprzez pocztę elektroniczną oraz aplikację Microsoft Teams. |
W cyklu 2021Ln:
Dodatkowe (uzupełniające) pozycje/materiały wg postępu realizacji programu – podawane będą przez prowadzącego poprzez pocztę elektroniczną oraz aplikację Microsoft Teams. •Albański L., Gola S., (red), Wybrane zagadnienia z pedagogiki opiekuńczej, KPSW, Jelenia Góra 2013, [PDF.], w tym: Opiekun-wychowawca, Stanisław Gola, od str. 198 (Opiekun-wychowawca - pojęcia i rodzaje; Postawy opiekuńcze •Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). (wybór artykułów) |
W cyklu 2022Ln:
Dodatkowe (uzupełniające) pozycje/materiały wg postępu realizacji programu •Albański L., Gola S., (red), Wybrane zagadnienia z pedagogiki opiekuńczej, KPSW, Jelenia Góra 2013, [PDF.], w tym: Opiekun-wychowawca, Stanisław Gola, od str. 198 (Opiekun-wychowawca - pojęcia i rodzaje; Postawy opiekuńcze |
Uwagi
W cyklu 2020L:
OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ Zajęcia prowadzone w sposób synchroniczny z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams oraz kontakt poprzez pocztę elektroniczną. grupa ćwiczeniowa dla II DUPC-ERIw Link do kanału MT: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a8861b79f19c64e7db765cc550a9adaf0%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=d750e88b-3ace-4ced-af3b-e3816f8f44f5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą zdalne metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - ćwiczenia: 15 godzin. Przygotowanie do poszczególnych zajęć (lektury, kwerendy) - 15 godzin. |
W cyklu 2020Ln:
OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ Zajęcia prowadzone w sposób synchroniczny z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams oraz kontakt poprzez pocztę elektroniczną. Grupa numer 1 Grupa numer 2 METODY KSZTAŁCENIA W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą zdalne metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - ćwiczenia: 15 godzin. Przygotowanie do poszczególnych zajęć (lektury, kwerendy) - 15 godzin. |
W cyklu 2021L:
OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ METODY KSZTAŁCENIA W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą zdalne metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - ćwiczenia: 15 godzin. Przygotowanie do poszczególnych zajęć (lektury, kwerendy) - 15 godzin. |
W cyklu 2021Ln:
OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ METODY KSZTAŁCENIA W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą zdalne metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - ćwiczenia: 15 godzin. Przygotowanie do poszczególnych zajęć (lektury, kwerendy) - 15 godzin. |
W cyklu 2022L:
OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ METODY KSZTAŁCENIA W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - ćwiczenia: 15 godzin. Przygotowanie do poszczególnych zajęć (lektury, kwerendy) - 15 godzin. |
W cyklu 2022Ln:
OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ METODY KSZTAŁCENIA W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - ćwiczenia: 15 godzin. Przygotowanie do poszczególnych zajęć (lektury, kwerendy) - 20 godzin. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: