Metodyka nauczania matematyki na I i II etapie edukacji PC-2S-MME
TREŚCI PROGRAMOWE
- Rozwój myślenia matematycznego u dziecka i jego specyfika. Etapy kształtowania się pojęć matematycznych.
- Czynnościowe nauczanie matematyki. Rozwój procesów klasyfikacji Rozwój pojęcia liczby i wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania.
- Kształtowanie wybranych zagadnień matematycznych: orientacja w przestrzeni, kształtowanie pojęcia zbioru, liczby naturalne, własności działań, działania na liczbach naturalnych, algorytmy działań pisemnych, kolejność wykonywania działań, zadania tekstowe i sposoby ich rozwiązywania, kształtowanie pojęć i umiejętności geometrycznych, mierzenie, algebra, rozwiązywanie równań i nierówności, ułamki, liczby dziesiętne.
- Praca domowa z matematyki. Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć szkolnych.
- Środki dydaktyczne do nauki matematyki
W cyklu 2020L:
Treści programowe ćwiczeń: 1. Cele i treści kształcenia matematycznego na I i II etapie edukacyjnym - analiza zapisów podstawy programowej. |
W cyklu 2020Ln:
Treści programowe ćwiczeń: 1. Cele i treści kształcenia matematycznego na I i II etapie edukacyjnym - analiza zapisów podstawy programowej. |
W cyklu 2021L:
Treści zajęć: |
W cyklu 2021Ln:
Treści zajęć: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Prezentuje poszerzone i usystematyzowane teorie dotyczące procesów intelektualnych niezbędnych do nabywania umiejętności matematycznych
Ma poszerzoną uporządkowaną wiedzę na temat rozwoju pojęć matematycznych oraz zna sposoby ich kształtowania
Ma uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat metod kształcenia matematycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym oraz ich uwarunkowania
zna sposoby zadawania, kontroli i oceny prac domowych z matematyki
zna sposób kontroli i oceny osiągnięć z matematyki
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać i integrować pojęcia matematyczne na etapie edukacji wczesnoszkolnej i klas IV-VI
Potrafi w sposób spójny i precyzyjny zaprojektować scenariusz do kształtowania i rozwijania określonych pojęć arytmetycznych i geometrycznych
Kompetencje społeczne
Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego i rozwoju osobistego
Literatura
W cyklu 2020L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Dąbrowski M. (2008), Pozwólmy dzieciom myśleć, Warszawa, Wyd. Centralna komisja Egzaminacyjna; LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Andrzejczak R., (2017), Paluszkowa tabliczka mnożenia, Gdańsk, Wyd. Harmonia; |
W cyklu 2020Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Dąbrowski M. (2008), Pozwólmy dzieciom myśleć, Warszawa, Wyd. Centralna komisja Egzaminacyjna; LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Andrzejczak R., (2017), Paluszkowa tabliczka mnożenia, Gdańsk, Wyd. Harmonia; |
W cyklu 2021L:
Literatura podstawowa: Netografia: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021Ln:
Literatura podstawowa: Netografia: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020L:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: Metody: Szczegółowe instrukcje wykonania zagadnień- zadań umieszczone są w prezentacji PowerPoint v w aplikacji Microsoft Teams w zakładce "Zadania" i "Notes zajęć". W trakcie pracy na odległość kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl i konsultacji indywidualnych w w wyznaczonych terminach dyżuru - aplikacja MS TEAMS. Szczegółowe informacje umieszczone są w aplikacji Microsoft Teams. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2020Ln:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: Metody: W trakcie pracy na odległość kontakt ze studentami będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl i konsultacji indywidualnych w w wyznaczonych terminach dyżuru - aplikacja MS TEAMS. Szczegółowe informacje umieszczone są w aplikacji Microsoft Teams. Link do przedmiotu na Teamsach: Grupa 2. NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe :ćwiczenia - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 |
W cyklu 2021L:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: Metody: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2021Ln:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA: Metody: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: