Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z wadą słuchu PC-2S-MES
TREŚCI PROGRAMOWE
- Anatomia, fizjologia i patologia uszkodzeń słuchu.
- Klasyfikacje uszkodzeń słuchu. Pedagogiczna typologia uszkodzeń słuchu według K. Krakowiak.
- Metody wychowania językowego dzieci z uszkodzeniami słuchu – analiza porównawcza.
- Zasady planowania i prowadzenia procesu wychowania słuchowego. Fazy treningu słuchowego.
- Czynniki decydujące o wyborze optymalnej dla słabosłyszącego i niesłyszącego ucznia formy kształcenia.
- Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia z uszkodzonym słuchem.
- Cele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego przez uczniów z wadą słuchu – zasady dostosowania wymagań edukacyjnych.
- Zasady pracy z uczniem z wadą słuchu w młodszym wieku szkolnym.
- Cele kształcenia II, III etapu edukacyjnego. Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego przez uczniów z wadą słuchu – zasady dostosowania wymagań edukacyjnych.
- Metody, formy i zasady pracy z uczniem z uszkodzonym słuchem na II i III etapie edukacyjnym.
- Metodyka pracy z tekstem literackim i naukowym.
- Programowanie jednostki lekcyjnej. Konstruowanie scenariuszy lekcji.
W cyklu 2020Zn:
Anatomia, fizjologia i patologia uszkodzeń słuchu. |
W cyklu 2021Zn:
Anatomia, fizjologia i patologia uszkodzeń słuchu. |
W cyklu 2022Zn:
Anatomia, fizjologia i patologia uszkodzeń słuchu. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2020Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna konsekwencje wad słuchu dla rozwoju umiejętności poznawczych i komunikacji
Zna możliwości realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego przez uczniów z wadą słuchu
Zna środki techniczne wspomagające komunikację osób z zaburzeniami słuchu
Umiejętności
Potrafi dokonać adaptacji scenariusza lekcji do potrzeb uczniów z wadami słuchu
Potrafi przeprowadzić ćwiczenia wspomagające opanowanie języka przez uczniów z wadą słuchu
Kompetencje społeczne
Zna dylematy etyczne związane z integracyjnym kształceniem uczniów niesłyszących
Literatura
W cyklu 2020Zn:
Csanyi Y. Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. |
W cyklu 2021Zn:
Csanyi Y. Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. |
W cyklu 2022Zn:
Csanyi Y. Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. |
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
wykład: |
W cyklu 2021Zn:
wykład: |
W cyklu 2022Zn:
Metody kształcenia: Godziny kontaktowe: 5 godz. wykład, 10 lab/war. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: