Diagnoza w resocjalizacji PC-2S-DWR1
TREŚCI PROGRAMOWE
- Założenia teoretyczne procesu diagnozowania.
- Metodologia procesu diagnostycznego. Uwarunkowania procesu diagnostycznego.
- Zakres i obszary diagnozy resocjalizacyjnej. Ogólna charakterystyka metod i technik stosowanych w diagnozie
- Narzędzia diagnozy pedagogicznej
- Narzędzia diagnozy pedagogicznej
- Narzędzia diagnozy psychologicznej.
W cyklu 2020Ln:
Wprowadzenie do zajęć. Wyjaśnienie pojęć. |
W cyklu 2021Ln:
Wprowadzenie do zajęć. Wyjaśnienie pojęć. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna na poziomie rozszerzonym koncepcje nieprzystosowania społecznego, w szczególności uwarunkowania tego procesu. Zna wybrane koncepcje diagnozy resocjalizacyjnej.
Ma wiedzę dotycząca prawnych aspektów prowadzenia diagnozy resocjalizacyjnej i innych form diagnozy wykorzystywanej w procesie resocjalizacji.
Ma poszerzoną wiedzę na temat diagnozowania różnych środowisk wychowawczych, w szczególności o środowisku rodzinnym, rówieśniczym i szkolnym.
Umiejętności
Potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji osób i zjawisk społecznych, a także potrafi sporządzić dokumentację z jej przebiegu.
Potrafi skonstruować narzędzie badawcze oraz przeprowadzić za jego pomocą badanie, jak również wyciągnąć wnioski i wskazać dalsze kierunki badań.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania
Literatura
W cyklu 2020Ln:
Literatura obowiązkowa: M. Karwowska, https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/2499/Malgorzata%20Karwowska%20Wartosc%20diagnozy%20genetycznej%20w%20ustalaniu%20niedostosowania%20spolecznego.pdf?sequence=1 lub publikacja Wysocka, E. (2013). Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Literatura uzupełniająca: Wysocka E., Wybrane problemy diagnozy niedostosowania społecznego - obszary, modele, zasady i sposoby rozpoznawania zjawiska |
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa: M. Karwowska, https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/2499/Malgorzata%20Karwowska%20Wartosc%20diagnozy%20genetycznej%20w%20ustalaniu%20niedostosowania%20spolecznego.pdf?sequence=1 lub publikacja Wysocka, E. (2013). Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Literatura uzupełniająca: Wysocka E., Wybrane problemy diagnozy niedostosowania społecznego - obszary, modele, zasady i sposoby rozpoznawania zjawiska |
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2021Ln:
Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: