Diagnoza w resocjalizacji PC-2S-DWR
TREŚCI PROGRAMOWE
- Metodologia procesu diagnostycznego.
- Uwarunkowania procesu diagnostycznego.
- Zakres i obszary diagnozy resocjalizacyjnej. Ogólna charakterystyka metod i technik stosowanych w diagnozie
- Narzędzia diagnozy pedagogicznej
W cyklu 2020Z:
1. Wprowadzenie do zajęć. Ogólne założenia teoretyczne. |
W cyklu 2020Zn:
1.. Wprowadzenie do zajęć. Ogólne założenia teoretyczne. |
W cyklu 2021Z:
1. Wprowadzenie do zajęć. Ogólne założenia teoretyczne dotyczące nieprzystosowania społecznego i diagnozy. |
W cyklu 2021Zn:
1. Wprowadzenie do zajęć. Ogólne założenia teoretyczne dotyczące nieprzystosowania społecznego i diagnozy. |
W cyklu 2022Z:
1. Prawne uregulowania dotyczące diagnozy w resocjalizacji |
W cyklu 2022Zn:
1. Wprowadzenie do zajęć. Ogólne założenia teoretyczne dotyczące nieprzystosowania społecznego i diagnozy. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna na poziomie rozszerzonym koncepcje nieprzystosowania społecznego, w szczególności uwarunkowania tego procesu. Zna wybrane koncepcje diagnozy resocjalizacyjnej.
Ma wiedzę dotyczącą prawnych aspektów prowadzenia diagnozy resocjalizacyjnej i innych form diagnozy wykorzystywanej w procesie resocjalizacji.
Ma poszerzoną wiedzę na temat diagnozowania różnych środowisk wychowawczych, w szczególności o środowisku rodzinnym, rówieśniczym i szkolnym.
Umiejętności
Potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji osób i zjawisk społecznych, a także potrafi sporządzić dokumentację z jej przebiegu.
Posiada umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów, potrafi skonstruować narzędzie badawcze oraz przeprowadzić za jego pomocą badanie, jak również wyciągnąć wnioski i wskazać dalsze kierunki badań.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: Skałbania, B. (2013). Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne”. Kraków: Impuls Wysocka, E. (2013). Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania. Kraków: Impuls Jarosz, E., Wysocka, E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak” |
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa: Skałbania, B. (2013). Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne”. Kraków: Impuls Wysocka, E. (2013). Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania. Kraków: Impuls Jarosz, E., Wysocka, E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak” |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2022Zn:
Literatura obowiązkowa: Skałbania, B. (2013). Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne”. Kraków: Impuls Wysocka, E. (2013). Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania. Kraków: Impuls Jarosz, E., Wysocka, E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak” |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Metody kształcenia: dyskusja, praca z książką, prezentacja, metoda problemowa |
W cyklu 2020Zn:
Metody kształcenia: dyskusja, praca z książką, prezentacja, metoda problemowa |
W cyklu 2021Z:
Uwagi: Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe - 15 przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 przygotowanie się do zaliczenia - 20 Liczba punktów ECTS: 3 |
W cyklu 2021Zn:
Uwagi: Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe - 20 przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 przygotowanie się do zaliczenia - 20 Liczba punktów ECTS: 3 |
W cyklu 2022Z:
Metody kształcenia: metoda podająca, dyskusja, prezentacja, metoda problemowa |
W cyklu 2022Zn:
Uwagi: Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe - 20 przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 przygotowanie się do zaliczenia - 20 Liczba punktów ECTS: 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: