W cyklu 2020L:
Literatura obowiązkowa: Awramiuk, E. (2006). Lingwistyczne podstawy początkowej umiejętności czytania i pisania po polsku. Białystok: Trans Humana. Bałachowicz, J. (1988). Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Warszawa:WSiP. Cheek, E. H., Flippo, R. F., Lindsey, J. D. (1997). Reading for success in elementary school. Madison i in.: Brown and Benchmark. Cieszyńska, J. (2001). Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Jurek, A. (2012). Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania. Gdańsk: Harmonia Universalis. Korendo, M. (2009). Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Krasowicz-Kupis, G. (1999). Rozwój metajęzykowy a osiągnięcia w czytaniu u dzieci 6-9-letnich. Lublin: Wydawnictwo Uniwerystetu Marii Curie-Skłodowskiej. Malmquist, E. (1987). Nauka czytania w szkole podstawowej. Warszawa: WSiP. Sochacka, K. (2004). Rozwój umiejętności czytania. Białystok: Trans Humana. Tinker, M. A. (1980). Podstawy efektywnego czytania. Warszawa: PWN. Literatura uzupełniająca: Czytanie i pisanie - nowy język dziecka. Red. A. Brzezińska. Warszawa: WSiP. Dłużniewska, A. Rola języka w opanowywaniu umiejętności rozumienia czytanego tekstu przez dzieci i młodzież z uszkodzeniami słuchu w świetle Interaktywnego Modelu Czytania D. E. Rumelharta. W: E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk (red.), Język i wychowanie. Księga jubileuszowa z okazji 45-lecia pracy naukowej Profesor Kazimiery Krakowiak. (s. 453-464). Lublin: Wydawnictwo KUL. Flower, L., Hayes J. R. (1994). A cognitive proces Theory of Writing. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 928 - 950). Newark – Delaware: International Reading Association. Goodman, K. S. (1994). Reading, Writing, and Written Texts: A Transactional Sociopsycholingusitic View. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 1093 - 1130). Newark – Delaware: International Reading Association. Rosenblatt, L. M. (1994). The Transactional Theory of Reading and Writing. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 1057 - 1092). Newark – Delaware: International Reading Association
|
W cyklu 2020Ln:
Literatura obowiązkowa: Awramiuk, E. (2006). Lingwistyczne podstawy początkowej umiejętności czytania i pisania po polsku. Białystok: Trans Humana. Bałachowicz, J. (1988). Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Warszawa:WSiP. Cheek, E. H., Flippo, R. F., Lindsey, J. D. (1997). Reading for success in elementary school. Madison i in.: Brown and Benchmark. Cieszyńska, J. (2001). Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Jurek, A. (2012). Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania. Gdańsk: Harmonia Universalis. Korendo, M. (2009). Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Krasowicz-Kupis, G. (1999). Rozwój metajęzykowy a osiągnięcia w czytaniu u dzieci 6-9-letnich. Lublin: Wydawnictwo Uniwerystetu Marii Curie-Skłodowskiej. Malmquist, E. (1987). Nauka czytania w szkole podstawowej. Warszawa: WSiP. Sochacka, K. (2004). Rozwój umiejętności czytania. Białystok: Trans Humana. Tinker, M. A. (1980). Podstawy efektywnego czytania. Warszawa: PWN. Literatura uzupełniająca: Czytanie i pisanie - nowy język dziecka. Red. A. Brzezińska. Warszawa: WSiP. Dłużniewska, A. Rola języka w opanowywaniu umiejętności rozumienia czytanego tekstu przez dzieci i młodzież z uszkodzeniami słuchu w świetle Interaktywnego Modelu Czytania D. E. Rumelharta. W: E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk (red.), Język i wychowanie. Księga jubileuszowa z okazji 45-lecia pracy naukowej Profesor Kazimiery Krakowiak. (s. 453-464). Lublin: Wydawnictwo KUL. Flower, L., Hayes J. R. (1994). A cognitive proces Theory of Writing. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 928 - 950). Newark – Delaware: International Reading Association. Goodman, K. S. (1994). Reading, Writing, and Written Texts: A Transactional Sociopsycholingusitic View. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 1093 - 1130). Newark – Delaware: International Reading Association. Rosenblatt, L. M. (1994). The Transactional Theory of Reading and Writing. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 1057 - 1092). Newark – Delaware: International Reading Association
|
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa: Awramiuk, E. (2006). Lingwistyczne podstawy początkowej umiejętności czytania i pisania po polsku. Białystok: Trans Humana. Bałachowicz, J. (1988). Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Warszawa:WSiP. Cheek, E. H., Flippo, R. F., Lindsey, J. D. (1997). Reading for success in elementary school. Madison i in.: Brown and Benchmark. Cieszyńska, J. (2001). Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Jurek, A. (2012). Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania. Gdańsk: Harmonia Universalis. Korendo, M. (2009). Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Krasowicz-Kupis, G. (1999). Rozwój metajęzykowy a osiągnięcia w czytaniu u dzieci 6-9-letnich. Lublin: Wydawnictwo Uniwerystetu Marii Curie-Skłodowskiej. Malmquist, E. (1987). Nauka czytania w szkole podstawowej. Warszawa: WSiP. Sochacka, K. (2004). Rozwój umiejętności czytania. Białystok: Trans Humana. Tinker, M. A. (1980). Podstawy efektywnego czytania. Warszawa: PWN. Literatura uzupełniająca: Czytanie i pisanie - nowy język dziecka. Red. A. Brzezińska. Warszawa: WSiP. Dłużniewska, A. Rola języka w opanowywaniu umiejętności rozumienia czytanego tekstu przez dzieci i młodzież z uszkodzeniami słuchu w świetle Interaktywnego Modelu Czytania D. E. Rumelharta. W: E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk (red.), Język i wychowanie. Księga jubileuszowa z okazji 45-lecia pracy naukowej Profesor Kazimiery Krakowiak. (s. 453-464). Lublin: Wydawnictwo KUL. Flower, L., Hayes J. R. (1994). A cognitive proces Theory of Writing. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 928 - 950). Newark – Delaware: International Reading Association. Goodman, K. S. (1994). Reading, Writing, and Written Texts: A Transactional Sociopsycholingusitic View. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 1093 - 1130). Newark – Delaware: International Reading Association. Rosenblatt, L. M. (1994). The Transactional Theory of Reading and Writing. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 1057 - 1092). Newark – Delaware: International Reading Association
|
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa: Awramiuk, E. (2006). Lingwistyczne podstawy początkowej umiejętności czytania i pisania po polsku. Białystok: Trans Humana. Bałachowicz, J. (1988). Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Warszawa:WSiP. Cheek, E. H., Flippo, R. F., Lindsey, J. D. (1997). Reading for success in elementary school. Madison i in.: Brown and Benchmark. Cieszyńska, J. (2001). Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Jurek, A. (2012). Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania. Gdańsk: Harmonia Universalis. Korendo, M. (2009). Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Krasowicz-Kupis, G. (1999). Rozwój metajęzykowy a osiągnięcia w czytaniu u dzieci 6-9-letnich. Lublin: Wydawnictwo Uniwerystetu Marii Curie-Skłodowskiej. Malmquist, E. (1987). Nauka czytania w szkole podstawowej. Warszawa: WSiP. Sochacka, K. (2004). Rozwój umiejętności czytania. Białystok: Trans Humana. Tinker, M. A. (1980). Podstawy efektywnego czytania. Warszawa: PWN. Literatura uzupełniająca: Czytanie i pisanie - nowy język dziecka. Red. A. Brzezińska. Warszawa: WSiP. Dłużniewska, A. Rola języka w opanowywaniu umiejętności rozumienia czytanego tekstu przez dzieci i młodzież z uszkodzeniami słuchu w świetle Interaktywnego Modelu Czytania D. E. Rumelharta. W: E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk (red.), Język i wychowanie. Księga jubileuszowa z okazji 45-lecia pracy naukowej Profesor Kazimiery Krakowiak. (s. 453-464). Lublin: Wydawnictwo KUL. Flower, L., Hayes J. R. (1994). A cognitive proces Theory of Writing. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 928 - 950). Newark – Delaware: International Reading Association. Goodman, K. S. (1994). Reading, Writing, and Written Texts: A Transactional Sociopsycholingusitic View. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 1093 - 1130). Newark – Delaware: International Reading Association. Rosenblatt, L. M. (1994). The Transactional Theory of Reading and Writing. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 1057 - 1092). Newark – Delaware: International Reading Association
|
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa: Awramiuk, E. (2006). Lingwistyczne podstawy początkowej umiejętności czytania i pisania po polsku. Białystok: Trans Humana. Bałachowicz, J. (1988). Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Warszawa:WSiP. Cheek, E. H., Flippo, R. F., Lindsey, J. D. (1997). Reading for success in elementary school. Madison i in.: Brown and Benchmark. Cieszyńska, J. (2001). Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Jurek, A. (2012). Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania. Gdańsk: Harmonia Universalis. Korendo, M. (2009). Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Krasowicz-Kupis, G. (1999). Rozwój metajęzykowy a osiągnięcia w czytaniu u dzieci 6-9-letnich. Lublin: Wydawnictwo Uniwerystetu Marii Curie-Skłodowskiej. Malmquist, E. (1987). Nauka czytania w szkole podstawowej. Warszawa: WSiP. Sochacka, K. (2004). Rozwój umiejętności czytania. Białystok: Trans Humana. Tinker, M. A. (1980). Podstawy efektywnego czytania. Warszawa: PWN. Literatura uzupełniająca: Czytanie i pisanie - nowy język dziecka. Red. A. Brzezińska. Warszawa: WSiP. Dłużniewska, A. Rola języka w opanowywaniu umiejętności rozumienia czytanego tekstu przez dzieci i młodzież z uszkodzeniami słuchu w świetle Interaktywnego Modelu Czytania D. E. Rumelharta. W: E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk (red.), Język i wychowanie. Księga jubileuszowa z okazji 45-lecia pracy naukowej Profesor Kazimiery Krakowiak. (s. 453-464). Lublin: Wydawnictwo KUL. Flower, L., Hayes J. R. (1994). A cognitive proces Theory of Writing. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 928 - 950). Newark – Delaware: International Reading Association. Goodman, K. S. (1994). Reading, Writing, and Written Texts: A Transactional Sociopsycholingusitic View. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 1093 - 1130). Newark – Delaware: International Reading Association. Rosenblatt, L. M. (1994). The Transactional Theory of Reading and Writing. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 1057 - 1092). Newark – Delaware: International Reading Association
|
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa: Awramiuk, E. (2006). Lingwistyczne podstawy początkowej umiejętności czytania i pisania po polsku. Białystok: Trans Humana. Bałachowicz, J. (1988). Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Warszawa:WSiP. Cheek, E. H., Flippo, R. F., Lindsey, J. D. (1997). Reading for success in elementary school. Madison i in.: Brown and Benchmark. Cieszyńska, J. (2001). Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Jurek, A. (2012). Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania. Gdańsk: Harmonia Universalis. Korendo, M. (2009). Jak dzieci niesłyszące czytają teksty podręczników szkolnych. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Krasowicz-Kupis, G. (1999). Rozwój metajęzykowy a osiągnięcia w czytaniu u dzieci 6-9-letnich. Lublin: Wydawnictwo Uniwerystetu Marii Curie-Skłodowskiej. Malmquist, E. (1987). Nauka czytania w szkole podstawowej. Warszawa: WSiP. Sochacka, K. (2004). Rozwój umiejętności czytania. Białystok: Trans Humana. Tinker, M. A. (1980). Podstawy efektywnego czytania. Warszawa: PWN. Literatura uzupełniająca: Czytanie i pisanie - nowy język dziecka. Red. A. Brzezińska. Warszawa: WSiP. Dłużniewska, A. Rola języka w opanowywaniu umiejętności rozumienia czytanego tekstu przez dzieci i młodzież z uszkodzeniami słuchu w świetle Interaktywnego Modelu Czytania D. E. Rumelharta. W: E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk (red.), Język i wychowanie. Księga jubileuszowa z okazji 45-lecia pracy naukowej Profesor Kazimiery Krakowiak. (s. 453-464). Lublin: Wydawnictwo KUL. Flower, L., Hayes J. R. (1994). A cognitive proces Theory of Writing. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 928 - 950). Newark – Delaware: International Reading Association. Goodman, K. S. (1994). Reading, Writing, and Written Texts: A Transactional Sociopsycholingusitic View. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 1093 - 1130). Newark – Delaware: International Reading Association. Rosenblatt, L. M. (1994). The Transactional Theory of Reading and Writing. W: R. B. Ruddell, M. Rapp Ruddell, H. Singer (red.), Theoretical models and processes of reading. (s. 1057 - 1092). Newark – Delaware: International Reading Association
|