Diagnoza funkcjonalna i konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych PC-2S-DKT
TREŚCI PROGRAMOWE
- Założenia diagnozy funkcjonalnej, cechy diagnozy ukierunkowanej na rozwój.
- Szczegółowe omówienie etapów konstruowania indywidualnych programów.
- Czynniki warunkujące wybór procedury diagnostycznej.
- Różne potrzeby, różne diagnozy – ustalanie dla danej sytuacji zakresu i rodzaju przeprowadzenia niezbędnej diagnozy.
- Rola rodziców i terapeutów, środowiska zewnętrznego w procesie diagnozy funkcjonalnej
- Wybrane metody i narzędzia diagnostyczne
- Konstruowanie zadań diagnostycznych.
- Procedury diagnostycze.
- Raport z diagnozy, określenie słabych i mocnych stron dziecka.
- Konceptualizacja programu – operacjonalizacja celów, ustalanie warunków realizacji programu.
- Etapy ewaluacji i jej rodzaje, narzędzia, czas, miejsce.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna teoretyczne podstawy diagnozy funkcjonalnej
Zna cechy dobrej diagnozy
Zna wybrane metody i narzędzia diagnostyczne służące ocenie możliwości i potrzeb osób ze złożoną niepełnosprawnością
Zna etapy i zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
Umiejętności
Umie interpretować dane diagnostyczne
Umie opracować kwestionariusz wywiadu
Umie opracować arkusze obserwacyjne
Umie konstruować zadania diagnostyczne do oceny funkcjonowania osób z niepełnosprawnością złożoną
Umie opracować indywidualny program edukacyjno-terpeutyczny z uwzględnieniem jego wszystkich etapów
Kompetencje społeczne
Ma świadomość konieczności zachowania się w sposób profesjonalny
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: