Praktyka asystencka w poradniach rehabilitacyjnych, specjalnych przedszkolach dla dzieci z wadą słuchu (20 godz.) PC-2P-STP1
- Założenia organizacyjne placówki, w której realizowana jest praktyka (poradnia, przedszkole), zadania i założenia pracy poszczególnych specjalistów
- Założenia programowe, podstawa programowa wychowania przedszkolnego oraz zakres treści realizowanych w ramach zajęć dydaktyczno-wychowawczych
- Diagnoza i terapia dzieci z wadą słuchu ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Potrzeba wsparcia dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się realizowanego w przedszkolu i w poradniach rehabilitacyjnych dla dzieci z wadą słuchu
- Cele zajęć dydaktycznych
- Zapis obserwacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć rewalidacyjnych
- Ocena przydatności typowych metod i procedur do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności edukacyjnej, diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w przedszkolach i poradniach rehabilitacyjnych dla dzieci z wadą słuchu
- Nawiązywanie kontaktu z uczniem, współpraca z surdopedagogiem prowadzącym praktykę
- Identyfikacja z rolą i zadaniami surdopedagoga
- Przygotowanie się do pracy w przedszkolu i poradni rehabilitacyjnej dla dzieci z wadą słuchu
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2019Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna założenia organizacyjne placówki, w której realizuje praktykę (Poradnia, Przedszkole) zna zadania i założenia pracy poszczególnych specjalistów
Zna założenia programowe, podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz zakres treści realizowanych w ramach zajęć dydaktyczno-wychowawczych
Charakteryzuje koncepcje diagnozy i terapii dzieci z wadą słuchu ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów
Wyjaśnia potrzebę wsparcia dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się realizowanego w przedszkolu i w poradniach rehabilitacyjnych dla dzieci z wadą słuchu
Umiejętności
Potrafi określić cele zajęć dydaktycznych, dokonać zapisu obserwacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć rewalidacyjnych.
Wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu surdopedagogiki i terapii pedagogicznej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych i terapeutycznych
Potrafi ocenić przydatność typowych metod i procedur do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności edukacyjnej, diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w przedszkolach i poradniach rehabilitacyjnych dla dzieci z wadą słuchu
Kompetencje społeczne
Przejawia pozytywny stosunek do dzieci, stara się nawiązać kontakt z uczniem, współpracuje z surdopedagogiem prowadzącym praktykę
Identyfikuje się z rolą i zadaniami surdopedagoga, radzi sobie w rzeczywistości edukacyjno-rewalidacyjnej
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczno-terapeutyczne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: