Praktyka asystencko-pedagogiczna (40 godz.) PC-2P-PSA1
TREŚCI PROGRAMOWE
- Miejsce placówki profilaktycznej i resocjalizacyjnej w strukturze systemu opieki, wychowania i resocjalizacji.
- Podopieczni placówek realizujących oddziaływania profilaktyczne i resocjalizacyjne oraz ich potrzeby
- Identyfikowanie i interpretowanie problemów, potrzeb i możliwości podopiecznych placówek realizujących oddziaływania profilaktyczne i resocjalizacyjne
- Planowanie działań wspierających
- Realizacja działań wspierających podopiecznych
- Odpowiedzialność za podopiecznych.
- Komunikacja z opiekunami praktyk w placówce i w Uczelni.
- Etyczny wymiar oddziaływań resocjalizacyjnych
- Stres w pracy pedagoga resocjalizacyjnego
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna miejsce danej placówki profilaktycznej lub resocjalizacyjnej w strukturze systemu.
Identyfikuje potrzeby wychowanków placówki, określa główne kierunki
Umiejętności
Potrafi skonstruować konspekt prosty zajęć wychowawczych, prowadzić własną dokumentację realizowanych praktyk.
Potrafi przeprowadzić rozmowę ze specjalistą pracującym w danej placówce jak i z wychowankiem albo podopiecznym, który tam przebywa.
Kompetencje społeczne
Przejawia gotowość do pogłębiania wiedzy na temat funkcjonowania danego typu organizacji/placówki/instytucji jak i sposobu pracy z osobami, które przebywają w tym typie rganizacji/placówki/instytucji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: