Praktyka asystencko-pedagogiczna w placówkach środowiskowych, resocjalizacyjnych, w sądzie - kuratela (40 godz.) PC-2P-PRP1
Treści Programowe:
- System wsparcia osób przebywających w placówkach resocjalizacyjnych
- Podopieczni placówek resocjalizacyjnych
- Potrzeby osób przebywających w placówkach resocjalizacyjnych
- Identyfikowanie i interpretowanie problemów, potrzeb i możliwości podopiecznych placówek resocjalizacyjnych.
- Planowanie działań wspierających
- Realizacja działań wspierających podopiecznych
- Odpowiedzialność za podopiecznych.
- Komunikacja z opiekunami praktyk w placówce i w Uczelni.
- Etyczny wymiar oddziaływań resocjalizacyjnych
- Stres w pracy pedagoga resocjalizacyjnego
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę o systemach wsparcia osób przebywających w placówkach resocjalizacyjnych.
Ma wiedzę o podopiecznych placówek resocjalizacyjnych oraz ich specyficznych potrzebach .
Umiejętności
Posiada umiejętności identyfikowania, przetwarzania i interpretowania problemów podopiecznych placówek resocjalizacyjnych.
Umie rozpoznawać potrzeby i możliwości rozwojowe podopiecznych placówek resocjalizacyjnych
Potrafi planować i realizować działania wspierające i resocjalizacyjne wobec podopiecznych.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy w placówkach resocjalizacyjnych.
Jest wrażliwy na problemy podopiecznych placówek resocjalizacyjnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: