Praktyka pedagogiczna specjalistyczna w gabinetach logopedycznych w placówkach kształcenia specjalnego oraz poradniach specjalistycznych (40 godz.) PC-2P-LOG1
- Struktura organizacyjna placówki
- Zadania logopedy w placówce
- Zasady współpracy logopedy z rodzinami pacjentów z neurogennymi zaburzeniami mowy
- Analiza dokumentów dotyczących osób z neurogennymi zaburzeniami mowy
- Dokumentacja z badań wielospecjalistycznych: medycznych, pedagogicznych, psychologicznych
- Charakterystyka umiejętności komunikacyjnych i językowych, ocena stanu mowy,
- Przygotowani i przeprowadzenie zajęć logopedycznych z pacjentami z neurogennymi patologiami mowy
- Konspekty zajęć
- Dokumentacja zrealizowanych zajęć logopedycznych
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
W cyklu 2020Z:
1)kształcenie kompetencji praktycznych studentów w zakresie działań pedagogicznych umożliwiających nabywanie doświadczeń związanych z funkcjonowaniem systemu oświaty i wychowania, specyfiką placówek edukacyjnych, rehabilitacyjnych i wychowawczych oraz innych zakładów pracy zgodnych z profilem realizowanych specjalności; 2)praktyczna weryfikacja wiedzy zdobytej podczas studiów w ramach przedmiotów kształcenia podstawowego i kierunkowego oraz przedmiotów metodycznych kształcenia specjalnościowego. Podstawą zaliczenia praktyki jest wypełnienie obowiązków wynikających z programu oraz udokumentowanie przebiegu praktyki. Zakładowy opiekun praktyk, potwierdza odbycie przez studenta praktyki i ocenia ją. W opinii o przebiegu praktyki powinny być wskazane osiągnięcia studenta oraz jego braki i trudności ujawniane w trakcie zajęć. 3. Zaliczenia dokonuje opiekun praktyk z ramienia uczelni nie później niż do 30 września danego roku akademickiego. Jednakże w przypadku utrzymywania się dłużej obecnego stanu zagrożenia epidemiologicznego możliwe będzie wydłużenie terminu na kolejny rok akademicki. Opiekun praktyk z ramienia uczelni jest zobowiązany do weryfikacji osiągniętych efektów praktyki na drodze analizy dokumentacji i indywidualnej rozmowy ze studentem. 4. Student zobowiązany jest przedłożyć opiekunowi praktyk z ramienia uczelni dokumentację potwierdzającą realizację praktyki. |
W cyklu 2020Zn:
1)kształcenie kompetencji praktycznych studentów w zakresie działań pedagogicznych umożliwiających nabywanie doświadczeń związanych z funkcjonowaniem systemu oświaty i wychowania, specyfiką placówek edukacyjnych, rehabilitacyjnych i wychowawczych oraz innych zakładów pracy zgodnych z profilem realizowanych specjalności; 2)praktyczna weryfikacja wiedzy zdobytej podczas studiów w ramach przedmiotów kształcenia podstawowego i kierunkowego oraz przedmiotów metodycznych kształcenia specjalnościowego. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2019Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Potrafi scharakteryzować ogólne zasady działania placówki specjalistycznej, w której odbywa praktykę (jej strukturę organizacyjną i zadania logopedy w tej strukturze).
Potrafi podać zasady współpracy logopedy z rodzinami pacjentów z neurogennymi zaburzeniami mowy
Umiejętności
Potrafi dokonać analizy dokumentów dotyczących osób z neurogennymi zaburzeniami mowy korzystających z pomocy logopedy (w tym dokumentacji z badań wielospecjalistycznych: medycznych, pedagogicznych, psychologicznych).
Potrafi sporządzić anonimową charakterystykę umiejętności komunikacyjnych i językowych (w tym oceny stanu mowy) osób korzystających z pomocy logopedy (podczas zajęć hospitacyjnych)
Prawidłowo przygotowuje i przeprowadza zajęcia logopedyczne z pacjentami z neurogennymi patologiami mowy (pod kierunkiem logopedy przyjmującego praktykantów)
Poprawnie prowadzi dokumentację logopedyczną (potrafi przygotować konspekty planowanych zajęć i prawidłowo udokumentować zrealizowane zajęcia logopedyczne)
Kompetencje społeczne
Jest wrażliwy na indywidualne potrzeby przyjmowanych pacjentów
Potrafi współdziałać z logopedą prowadzącym praktyki i innymi specjalistami w placówce
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Spotkania w sprawie praktyk odbywają się przez aplikację Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a7b703a6b13ab47209ee570287913ab86%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=153ca80a-8874-47f2-a1bf-2678f7d9a53f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Ze względu na sytuację epidemiologiczną w kraju, czekamy na dalsze wytyczne dotyczące sposobu i czas realizacji praktyk. Studenci proszeni są o zapoznanie się z rozporządzeniem Rektora dotyczącego realizacji praktyk. Działania praktyczne wprowadzające do pracy logopedycznej, obejmujące obserwację i uczestnictwo w różnych formach działalności realizowanej przez logopedów. W przypadku braku możliwości realizowania praktyk, ze względu na stan zagrożenia epidemiologicznego koordynator praktyk poda inną formę zaliczenia całości lub części praktyk. Informacje pojawią się we właściwym czasie. Obecnie kontakt z koordynatorem praktyk będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl |
W cyklu 2020Zn:
Spotkania w sprawie praktyk odbywają się przez aplikację Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a7b703a6b13ab47209ee570287913ab86%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=153ca80a-8874-47f2-a1bf-2678f7d9a53f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Ze względu na sytuację epidemiologiczną w kraju, czekamy na dalsze wytyczne dotyczące sposobu i czas realizacji praktyk. Studenci proszeni są o zapoznanie się z rozporządzeniem Rektora dotyczącego realizacji praktyk. W przypadku braku możliwości realizowania praktyk, ze względu na stan zagrożenia epidemiologicznego koordynator praktyk poda inną formę zaliczenia całości lub części praktyk. Informacje pojawią się we właściwym czasie. Obecnie kontakt z koordynatorem praktyk będzie odbywał się drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: