Praktyka pedagogiczna w placówkach prowadzących zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z autyzmem (40 godz.) PC-2P-ERA2
TREŚCI PROGRAMOWE
Praktyki studenckie realizowane w wymiarze 20 godzin stanowią integralną część programu studiów.
- Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy oraz sposobami ich realizacji-opracowanie charakterystyki placówki.
- Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy zespołu wspierającego rozwój dziecka z autyzmem, m.in. pedagoga, psychologa, logopedy, innych specjalistów-przygotowanie wypisu realizowanych zadań.
- Poznanie celów, zasad, metod i form działań terapeutycznych organizowanych w ramach programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z autyzmem.
- Dokonanie oceny funkcjonalnej dziecka na podstawie analizy dokumentów, obserwacji, arkuszy diagnostycznych, wywiadów z terapeutami i specjalistami pracującymi z dzieckiem. Szczególnie koncentrowanie się na anamnezie osobniczej i rodzinnej dziecka oraz sporządzenie anonimowej charakterystyki dziecka.
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć, sytuacji diagnostycznych, dydaktyczno-wychowawczych terapeutycznych ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych.
- Student obserwuje zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z autyzmem zgodnie z planami kształcenia dla specjalności. Obserwując zajęcia student powinien poznać organizację i przebieg procesu terapeutycznego.
- Student samodzielnie prowadzi zajęcia mające na celu realizację programu wspomagania rozwoju dziecka z autyzmem na podstawie wcześniej przygotowanych, sprawdzonych i zaakceptowanych do realizacji scenariuszy zajęć terapeutycznych.
Do obowiązków studenta w miejscu praktyki należy:
- godne reprezentowanie uczelni i postępowanie wg regulaminów placówki, w której realizowana jest praktyka
- wykonywanie zadań praktyki
- prowadzenie dokumentacji, dbałość o kompletność dokumentacji przewidzianej programem oraz uzyskanie potwierdzeń wykonywanych czynności (stosowne podpisy i pieczęcie w miejscu odbywanej praktyki wskazane w dokumentacji).
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna zasady funkcjonowania placówki
Zna założenia programowe, podstawę programową oraz zakres treści realizowanych w ramach zajęć dydaktyczno-wychowawczych
Umiejętności
Potrafi dokonać krytycznej analizy zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Potrafi dokumentować swoją pracę
Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia rewalidacyjne zgodnie z opracowaną koncepcją
Kompetencje społeczne
Ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: