Praktyka pedagogiczna dyplomowa w szkole podstawowej integracyjnej w klasach I-III (40 godz.) PC-2P-EIW3
TREŚCI PROGRAMOWE
- Struktura organizacyjną, ogólne plany pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz sposob ich realizacji.
- Koncepcja pracy zespołu wspierającego rozwój ucznia, m.in. pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, innych specjalistów.
- Formy działań wpierających ucznia organizowanych w ramach zajęć lekcyjno-wychowawczych oraz pozalekcyjnych.
- Metody i narzędzia dokonywania wieloprofilowej oceny funkcjonalnej ucznia oraz wytyczne do konstruowania indywidualnych planów rozwoju ucznia.
- Dokumenty dotyczące określonego ucznia. Analiza osobnicza i rodzinna ucznia oraz sporządzenie anonimowej charakterystyki ucznia.
- Dokumentacja dotycząca obserwowanych zajęć, sytuacji dydaktyczno-wychowawczych – ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych zamieszczonych w dzienniku praktyk.
- Zespół klasowy, wywiad z nauczycielem oraz z innymi specjalistami.
- Obserwacja zajęć, zgodnie z planami kształcenia dla specjalności. Poznanie organizacji nauczania oraz przebieg procesu nauczania oraz wsparcia ucznia na poszczególnych etapach kształcenia oraz swoistość przebiegu lekcji.
- Samodzielne przeprowadzanie zajęć zgodnie z rodzajem zajęć określonych w programach kształcenia dla danej specjalności.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2022Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna wzory indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET)
Umiejętności
Potrafi opracować model diagnozy konkretnego przypadku
Na podstawie analizy IPET i wytworów ucznia potrafi określić zakres dostosowania programu nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych
Potrafi opracować scenariusz zajęć edukacyjnych dla klasy integracyjnej i rewalidacyjnych dla ucznia
Potrafi opracować scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych
Potrafi prowadzić zajęcia edukacyjne w roli nauczyciela wspomagającego
Kompetencje społeczne
Potrafi komunikować się z nauczycielem prowadzącym w zakresie przygotowania i prowadzenia wspólnych zajęć
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: