Wybrane systemy i metody wsparcia PC-2F-WSM
TREŚCI PROGRAMOWE
- Wsparcie – pojęcie, rodzaje, typy, systemy wsparcia
- Teoretyczne ramy dla problematyki wsparcia społecznego
- Typy, rodzaje wsparcia, źródła wsparcia, wsparcie wg modelu dialogowego
- „Sytuacje trudne” – rodzaje, systemy radzenia sobie
- Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie
- Radzenie sobie rodziców dzieci z niepełnosprawnością w sytuacji otrzymywania wsparcia
społecznego
- Czynniki decydujące o skuteczności działań wspierających
- Cel i efektywność wsparcia społecznego
W cyklu 2020L:
1. Wsparcie społeczne osób z niepełnosprawnością w kontekście polityki społecznej państwa, jego ustroju polityczno-ekonomicznego. |
W cyklu 2020Ln:
1. Wsparcie społeczne osób z niepełnosprawnością w kontekście polityki społecznej państwa, jego ustroju polityczno-ekonomicznego. |
W cyklu 2021L:
1. Wsparcie społeczne osób z niepełnosprawnością w kontekście polityki społecznej państwa, jego ustroju polityczno-ekonomicznego. |
W cyklu 2021Ln:
1. Wsparcie społeczne osób z niepełnosprawnością w kontekście polityki społecznej państwa, jego ustroju polityczno-ekonomicznego. |
W cyklu 2022Ln:
1. Wsparcie społeczne osób z niepełnosprawnością w kontekście polityki społecznej państwa, jego ustroju polityczno-ekonomicznego. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna na poziomie poszerzonym i pogłębionym założenia koncepcyjne wspierania osób o zróżnicowanych potrzebach
Posiada usystematyzowany zasób terminologiczny dotyczący wspierania osób o zróżnicowanych potrzebach
Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o systemach wsparcia osób o zróżnicowanych potrzebach
Ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o doborze i zastosowaniu wybranych metod wspierania osób o zróżnicowanych potrzebach
Umiejętności
Potrafi spójnie wypowiedzieć się na temat systemów i metod wsparcia, wykorzystując wybrane ujęcia koncepcyjne
Kompetencje społeczne
Ma świadomość przestrzegania zasad etyki w pracy z osobami o zróżnicowanych potrzebach
Literatura
W cyklu 2020L:
- Kropotkin, P. (2006). Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju. Poznań: Biblioteka Klasyków Anarchizmu. |
W cyklu 2020Ln:
- Kropotkin, P. (2006). Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju. Poznań: Biblioteka Klasyków Anarchizmu. |
W cyklu 2021L:
- Kropotkin, P. (2006). Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju. Poznań: Biblioteka Klasyków Anarchizmu. |
W cyklu 2021Ln:
- Kropotkin, P. (2006). Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju. Poznań: Biblioteka Klasyków Anarchizmu. |
W cyklu 2022Ln:
- Kropotkin, P. (2006). Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju. Poznań: Biblioteka Klasyków Anarchizmu. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Metody dydaktyczne: grupa wykładowa I DUPC link do zespołu na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa9a0cb43e8694f9799e998704f664f3f%40thread.tacv2/conversations?groupId=ae84120b-65f6-4f3d-a7e3-7f524c9a0831&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 kod zespołu na MS Teams: da0plpz |
W cyklu 2020Ln:
Metody dydaktyczne: gr.wykładowa I ZU/PC link do zespołu na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aedfa113ba7e847e6b135fde98f9d3df5%40thread.tacv2/conversations?groupId=b0c6f119-5c60-4bef-915c-c4d40e2ad1b1&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 kod zespołu: fvvvf1x |
W cyklu 2021L:
Metody dydaktyczne: grupa wykładowa I DUPC link do zespołu na MS Teams: kod zespołu na MS Teams: h2jjkzw |
W cyklu 2021Ln:
Metody dydaktyczne: gr.wykładowa I ZU/PC link do zespołu na MS Teams: kod zespołu: kd4osap |
W cyklu 2022Ln:
Metody dydaktyczne: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: