Edukacja i reedukacja ruchowa w terapii pedagogicznej i logopedycznej LO-3F-WRR
TREŚCI PROGRAMOWE
Metody kontroli oceny rozwoju fizycznego, sprawności fizycznej, zdolności motorycznych i umiejętności ruchowych w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich interpretacja. Dysharmonia rozwoju somatycznego, motorycznego i ruchowego i jej identyfikacja. Diagnozowanie i kształtowanie zdolności motorycznych. Koordynacyjne zdolności motoryczne i ich znaczenie w usprawnianiu mowy. Reedukacja ruchowa korygująca postawę ciała dla usprawniania mowy dziecka. Odrębności w postępowaniu diagnostycznym i terapeutycznym wobec dzieci z dysfunkcjami rozwoju fizycznego i motorycznego i zaburzeniami mowy.
W cyklu 2023Z:
Rozwój ruchowy dziecka a rozwój mowy |
W cyklu 2023Zn:
Rozwój ruchowy dziecka a rozwój mowy |
W cyklu 2024Z:
Rozwój ruchowy dziecka a rozwój mowy |
W cyklu 2024Zn:
Rozwój ruchowy dziecka a rozwój mowy |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2024Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada wiedzę z zakresu nauk biologiczno-medycznych o wpływie aktywności fizycznej na rozwój dziecka oraz zna podstawy diagnostyki ogólnej, różnicowej, funkcjonalnej.
Zna podstawy diagnostyki ogólnej, różnicowej, funkcjonalnej oraz metodykę przeprowadzania testów klinicznych.
Umiejętności
Potrafi przeprowadzić badanie podmiotowe, przedmiotowe oraz wykonywać testy zdolności motorycznych i umiejętności ruchowych oraz interpretować wyniki oraz zaplanować proces edukacji ruchowej i usprawniającej z dzieckiem z zaburzeniami mowy.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania oraz konieczności współpracy z nauczycielami i specjalistami innych dziedzin w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy.
Literatura
W cyklu 2023Z:
Piotrowicz R. , Walkiewicz-Krutak M. (red) 2016, Male dziecko- dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka, APS |
W cyklu 2023Zn:
Piotrowicz R. , Walkiewicz-Krutak M. (red) 2016, Male dziecko- dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka, APS |
W cyklu 2024Z:
Piotrowicz R. , Walkiewicz-Krutak M. (red) 2016, Male dziecko- dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka, APS |
W cyklu 2024Zn:
Piotrowicz R. , Walkiewicz-Krutak M. (red) 2016, Male dziecko- dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka, APS |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Godziny kontaktowe (wyklad )- 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury- 5 Przygotowanie prezentacji, referatu, scenariusza- 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS-2 |
W cyklu 2023Zn:
Godziny kontaktowe (wyklad )- 9 Przygotowanie się do zajęć, lektury- 5 Przygotowanie prezentacji, referatu, scenariusza- 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS-2 |
W cyklu 2024Z:
Godziny kontaktowe (wyklad )- 15 |
W cyklu 2024Zn:
Godziny kontaktowe (wykład )- 9 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: