W cyklu 2022Z:
Chmura-Klekotowa M. 1967 “Neologizmy słowotwórcze dziecka”, Poradnik Językowy z. 10/1967 , z. 1/1968 Emiluta-Rozya D., Lipiec D., Więcek-Poborczyk I., 2020, „Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD – porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji” [w:] Kwasiborska- Dudek J., Emiluta-Rozya D. (red.) Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka ze spektrum autyzmu (ASD). Wyd. APS: Warszawa, Harmonia Universalis: Gdańsk. Golanowska M., 1996, „Stan polskich badań nad rozwojem artykulacji dziecka”, Audiofonologia t. IX Gleason J. B., Ratner N. B., 1996, „Psycholingwistyka” (rozdz. „Przyswajanie języka”), Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne: Gdańsk. Jurkowski A., 1975, “Ontogeneza mowy i myślenia”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne: Warszawa. Kaczmarek L., 1977, “ Nasze dziecko uczy się mowy”, Wydawnictwo Lubelskie: Lublin. Kielar–Turska M., 1973, ”Rozwój umiejętności posługiwania się związkami frazeologicznymi przez dzieci i młodzież”, Przegląd Pedagogiczny nr 1-2 /1973 Kielar-Turska M., „Rozwój mowy”, 2006, [w:] Pilch T., (red.) Encyklopedia pedagogiki XXI wieku, t. 5, Wydawnictwo Akademickie Żak Kielar-Turska M., 2002, „Psychologiczne i psycholingwistyczne badania nad mową dziecka. Retrospekcja i obszary aktualnych badań”, [w:] Grabias S., (red.), „Zaburzenia Mowy”, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej Kurcz I. „Psychologia języka i komunikacji” (rozdz. dotyczący rozwoju językowego), 2000, Wydawnictwo Naukowe Scholar: Warszawa. Łobacz P. „Prawidłowy rozwój mowy dziecka”, 2005, [w:] Gałkowski T., Jastrzębowska G., Szeląg E. „Podstawy neurologopedii”, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego: Opole. Przetacznik- Gierowska M., 1959, “Niektóre zagadnienia rozwoju struktury zdania u dzieci do lat trzech”, Przegląd Psychologiczny nr 3/1959 Porayski- Pomsta J., 2007, ,”Mowa dziecka jako przedmiot badań”, [w:] Poradnik Językowy z. 8/2007. Porayski- Pomsta J., 2015, ,”O rozwoju mowy dziecka. Dwa studia” Dom Wydawniczy Elipsa: Warszawa. Smoczyńska M., 1072, “Przyswajanie form deklinacji rzeczownikowej przez dzieci w wieku przedszkolnym”, Psychologia Wychowawcza z. 5/1972. Smoczyńska M., 1997, “Przyswajanie systemu gramatycznego przez dziecko”, w: Mierzejewska H., Przybysz- Piwko (red.), „Rozwój poznawczy i rozwój językowy dzieci z trudnościami w komunikacji werbalnej”, Warszawa. Szuman S., 1968, “O wypowiedzianej oraz domyślnej treści wypowiedzi dziecka w pierwszych latach jego życia” [w:] Szuman S. (red.), “O rozwoju języka i myślenia dziecka”, Państwowe Wydawnictwo Naukowe. Zarębina M., 1994, „Język polski w rozwoju jednostki. Analiza tekstów dziecięcych. Rozwój semantyczny. Dyskusja nad teorią Chomskiego” Wydawnictwo Glottispol: Gdańsk
|
W cyklu 2022Zn:
Chmura-Klekotowa M. 1967 “Neologizmy słowotwórcze dziecka”, Poradnik Językowy z. 10/1967 , z. 1/1968 Emiluta-Rozya D., Lipiec D., Więcek-Poborczyk I., 2020, „Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD – porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji” [w:] Kwasiborska- Dudek J., Emiluta-Rozya D. (red.) Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka ze spektrum autyzmu (ASD). Wyd. APS: Warszawa, Harmonia Universalis: Gdańsk. Golanowska M., 1996, „Stan polskich badań nad rozwojem artykulacji dziecka”, Audiofonologia t. IX Gleason J. B., Ratner N. B., 1996, „Psycholingwistyka” (rozdz. „Przyswajanie języka”), Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne: Gdańsk. Jurkowski A., 1975, “Ontogeneza mowy i myślenia”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne: Warszawa. Kaczmarek L., 1977, “ Nasze dziecko uczy się mowy”, Wydawnictwo Lubelskie: Lublin. Kielar–Turska M., 1973, ”Rozwój umiejętności posługiwania się związkami frazeologicznymi przez dzieci i młodzież”, Przegląd Pedagogiczny nr 1-2 /1973 Kielar-Turska M., „Rozwój mowy”, 2006, [w:] Pilch T., (red.) Encyklopedia pedagogiki XXI wieku, t. 5, Wydawnictwo Akademickie Żak Kielar-Turska M., 2002, „Psychologiczne i psycholingwistyczne badania nad mową dziecka. Retrospekcja i obszary aktualnych badań”, [w:] Grabias S., (red.), „Zaburzenia Mowy”, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej Kurcz I. „Psychologia języka i komunikacji” (rozdz. dotyczący rozwoju językowego), 2000, Wydawnictwo Naukowe Scholar: Warszawa. Łobacz P. „Prawidłowy rozwój mowy dziecka”, 2005, [w:] Gałkowski T., Jastrzębowska G., Szeląg E. „Podstawy neurologopedii”, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego: Opole. Przetacznik- Gierowska M., 1959, “Niektóre zagadnienia rozwoju struktury zdania u dzieci do lat trzech”, Przegląd Psychologiczny nr 3/1959 Porayski- Pomsta J., 2007, ,”Mowa dziecka jako przedmiot badań”, [w:] Poradnik Językowy z. 8/2007. Porayski- Pomsta J., 2015, ,”O rozwoju mowy dziecka. Dwa studia” Dom Wydawniczy Elipsa: Warszawa. Smoczyńska M., 1072, “Przyswajanie form deklinacji rzeczownikowej przez dzieci w wieku przedszkolnym”, Psychologia Wychowawcza z. 5/1972. Smoczyńska M., 1997, “Przyswajanie systemu gramatycznego przez dziecko”, w: Mierzejewska H., Przybysz- Piwko (red.), „Rozwój poznawczy i rozwój językowy dzieci z trudnościami w komunikacji werbalnej”, Warszawa. Szuman S., 1968, “O wypowiedzianej oraz domyślnej treści wypowiedzi dziecka w pierwszych latach jego życia” [w:] Szuman S. (red.), “O rozwoju języka i myślenia dziecka”, Państwowe Wydawnictwo Naukowe. Zarębina M., 1994, „Język polski w rozwoju jednostki. Analiza tekstów dziecięcych. Rozwój semantyczny. Dyskusja nad teorią Chomskiego” Wydawnictwo Glottispol: Gdańsk
|
W cyklu 2023Z:
Chmura-Klekotowa M. 1967 “Neologizmy słowotwórcze dziecka”, Poradnik Językowy z. 10/1967 , z. 1/1968 Emiluta-Rozya D., Lipiec D., Więcek-Poborczyk I., 2020, „Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD – porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji” [w:] Kwasiborska- Dudek J., Emiluta-Rozya D. (red.) Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka ze spektrum autyzmu (ASD). Wyd. APS: Warszawa, Harmonia Universalis: Gdańsk. Golanowska M., 1996, „Stan polskich badań nad rozwojem artykulacji dziecka”, Audiofonologia t. IX Gleason J. B., Ratner N. B., 1996, „Psycholingwistyka” (rozdz. „Przyswajanie języka”), Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne: Gdańsk. Jurkowski A., 1975, “Ontogeneza mowy i myślenia”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne: Warszawa. Kaczmarek L., 1977, “ Nasze dziecko uczy się mowy”, Wydawnictwo Lubelskie: Lublin. Kielar–Turska M., 1973, ”Rozwój umiejętności posługiwania się związkami frazeologicznymi przez dzieci i młodzież”, Przegląd Pedagogiczny nr 1-2 /1973 Kielar-Turska M., „Rozwój mowy”, 2006, [w:] Pilch T., (red.) Encyklopedia pedagogiki XXI wieku, t. 5, Wydawnictwo Akademickie Żak Kielar-Turska M., 2002, „Psychologiczne i psycholingwistyczne badania nad mową dziecka. Retrospekcja i obszary aktualnych badań”, [w:] Grabias S., (red.), „Zaburzenia Mowy”, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej Kurcz I. „Psychologia języka i komunikacji” (rozdz. dotyczący rozwoju językowego), 2000, Wydawnictwo Naukowe Scholar: Warszawa. Łobacz P. „Prawidłowy rozwój mowy dziecka”, 2005, [w:] Gałkowski T., Jastrzębowska G., Szeląg E. „Podstawy neurologopedii”, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego: Opole. Przetacznik- Gierowska M., 1959, “Niektóre zagadnienia rozwoju struktury zdania u dzieci do lat trzech”, Przegląd Psychologiczny nr 3/1959 Porayski- Pomsta J., 2007, ,”Mowa dziecka jako przedmiot badań”, [w:] Poradnik Językowy z. 8/2007. Porayski- Pomsta J., 2015, ,”O rozwoju mowy dziecka. Dwa studia” Dom Wydawniczy Elipsa: Warszawa. Porayski- Pomsta J., 2022, ,”O rozwoju mowy dziecka. Dwa studia. Wydanie II przejrzane i uzupełnione”, Dom Wydawniczy Elipsa: Warszawa. Smoczyńska M., 1072, “Przyswajanie form deklinacji rzeczownikowej przez dzieci w wieku przedszkolnym”, Psychologia Wychowawcza z. 5/1972. Smoczyńska M., 1997, “Przyswajanie systemu gramatycznego przez dziecko”, w: Mierzejewska H., Przybysz- Piwko (red.), „Rozwój poznawczy i rozwój językowy dzieci z trudnościami w komunikacji werbalnej”, Warszawa. Szuman S., 1968, “O wypowiedzianej oraz domyślnej treści wypowiedzi dziecka w pierwszych latach jego życia” [w:] Szuman S. (red.), “O rozwoju języka i myślenia dziecka”, Państwowe Wydawnictwo Naukowe. Zarębina M., 1994, „Język polski w rozwoju jednostki. Analiza tekstów dziecięcych. Rozwój semantyczny. Dyskusja nad teorią Chomskiego” Wydawnictwo Glottispol: Gdańsk
|
W cyklu 2023Zn:
Chmura-Klekotowa M. 1967 “Neologizmy słowotwórcze dziecka”, Poradnik Językowy z. 10/1967 , z. 1/1968 Emiluta-Rozya D., Lipiec D., Więcek-Poborczyk I., 2020, „Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD – porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji” [w:] Kwasiborska- Dudek J., Emiluta-Rozya D. (red.) Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka ze spektrum autyzmu (ASD). Wyd. APS: Warszawa, Harmonia Universalis: Gdańsk. Golanowska M., 1996, „Stan polskich badań nad rozwojem artykulacji dziecka”, Audiofonologia t. IX Gleason J. B., Ratner N. B., 1996, „Psycholingwistyka” (rozdz. „Przyswajanie języka”), Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne: Gdańsk. Jurkowski A., 1975, “Ontogeneza mowy i myślenia”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne: Warszawa. Kaczmarek L., 1977, “ Nasze dziecko uczy się mowy”, Wydawnictwo Lubelskie: Lublin. Kielar–Turska M., 1973, ”Rozwój umiejętności posługiwania się związkami frazeologicznymi przez dzieci i młodzież”, Przegląd Pedagogiczny nr 1-2 /1973 Kielar-Turska M., „Rozwój mowy”, 2006, [w:] Pilch T., (red.) Encyklopedia pedagogiki XXI wieku, t. 5, Wydawnictwo Akademickie Żak Kielar-Turska M., 2002, „Psychologiczne i psycholingwistyczne badania nad mową dziecka. Retrospekcja i obszary aktualnych badań”, [w:] Grabias S., (red.), „Zaburzenia Mowy”, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej Kurcz I. „Psychologia języka i komunikacji” (rozdz. dotyczący rozwoju językowego), 2000, Wydawnictwo Naukowe Scholar: Warszawa. Łobacz P. „Prawidłowy rozwój mowy dziecka”, 2005, [w:] Gałkowski T., Jastrzębowska G., Szeląg E. „Podstawy neurologopedii”, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego: Opole. Przetacznik- Gierowska M., 1959, “Niektóre zagadnienia rozwoju struktury zdania u dzieci do lat trzech”, Przegląd Psychologiczny nr 3/1959 Porayski- Pomsta J., 2007, ,”Mowa dziecka jako przedmiot badań”, [w:] Poradnik Językowy z. 8/2007. Porayski- Pomsta J., 2015, ,”O rozwoju mowy dziecka. Dwa studia”, Dom Wydawniczy Elipsa: Warszawa. Porayski- Pomsta J., 2022, ,”O rozwoju mowy dziecka. Dwa studia. Wydanie II przejrzane i uzupełnione”, Dom Wydawniczy Elipsa: Warszawa. Smoczyńska M., 1072, “Przyswajanie form deklinacji rzeczownikowej przez dzieci w wieku przedszkolnym”, Psychologia Wychowawcza z. 5/1972. Smoczyńska M., 1997, “Przyswajanie systemu gramatycznego przez dziecko”, w: Mierzejewska H., Przybysz- Piwko (red.), „Rozwój poznawczy i rozwój językowy dzieci z trudnościami w komunikacji werbalnej”, Warszawa. Szuman S., 1968, “O wypowiedzianej oraz domyślnej treści wypowiedzi dziecka w pierwszych latach jego życia” [w:] Szuman S. (red.), “O rozwoju języka i myślenia dziecka”, Państwowe Wydawnictwo Naukowe. Zarębina M., 1994, „Język polski w rozwoju jednostki. Analiza tekstów dziecięcych. Rozwój semantyczny. Dyskusja nad teorią Chomskiego” Wydawnictwo Glottispol: Gdańsk
|
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Emiluta-Rozya D., Lipiec D., Więcek-Poborczyk I., 2020, „Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD – porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji” [w:] Kwasiborska- Dudek J., Emiluta-Rozya D. (red.) Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka ze spektrum autyzmu (ASD). Wyd. APS: Warszawa, Harmonia Universalis: Gdańsk. 2. Kaczmarek L., 1977, “ Nasze dziecko uczy się mowy”, Wydawnictwo Lubelskie: Lublin. 3. Kielar-Turska M., „Rozwój mowy”, 2006, [w:] Pilch T., (red.) Encyklopedia pedagogiki XXI wieku, t. 5, Wydawnictwo Akademickie Żak. 4. Łobacz P. „Prawidłowy rozwój mowy dziecka”, 2005, [w:] Gałkowski T., Jastrzębowska G., Szeląg E. „Podstawy neurologopedii”, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego: Opole. 5. Porayski- Pomsta J., 2007, ,”Mowa dziecka jako przedmiot badań”, [w:] Poradnik Językowy z. 8/2007. 6. Porayski- Pomsta J., 2022, ,”O rozwoju mowy dziecka. Dwa studia. Wydanie II przejrzane i uzupełnione”, Dom Wydawniczy Elipsa: Warszawa. 7. Smoczyńska M., Haman E., Czaplewska E., Maryniak M., Krajewski G., Banasik M., Kochańska M., Łuniewska M., Morstin M., 2015, Test Rozwoju Językowego TRJ. Podręcznik, Instytut Badań Edukacyjnych: Warszawa. 8. Smoczyńska M., Krajewski G., Łuniewska M., Haman E., Bulkowski K., Kochańska M., 2015, Inwentarz Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK). Słowa i Gesty, Słowa i Zdania. Podręcznik, Instytut Badań Edukacyjnych: Warszawa. 9. Zarębina M., 1994, „Język polski w rozwoju jednostki. Analiza tekstów dziecięcych. Rozwój semantyczny. Dyskusja nad teorią Chomskiego” Wydawnictwo Glottispol: Gdańsk
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Chmura-Klekotowa M. 1967 “Neologizmy słowotwórcze dziecka”, Poradnik Językowy z. 10/1967 , z. 1/1968 2. Golanowska M., 1996, „Stan polskich badań nad rozwojem artykulacji dziecka”, Audiofonologia t. IX 3. Gleason J. B., Ratner N. B., 1996, „Psycholingwistyka” (rozdz. „Przyswajanie języka”), Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne: Gdańsk. 4.Jurkowski A., 1975, “Ontogeneza mowy i myślenia”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne: Warszawa. 5. Kielar–Turska M., 1973, ”Rozwój umiejętności posługiwania się związkami frazeologicznymi przez dzieci i młodzież”, Przegląd Pedagogiczny nr 1-2 /1973 6. Kielar-Turska M., 2002, „Psychologiczne i psycholingwistyczne badania nad mową dziecka. Retrospekcja i obszary aktualnych badań”, [w:] Grabias S., (red.), „Zaburzenia Mowy”, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej 7. Kurcz I. „Psychologia języka i komunikacji” (rozdz. dotyczący rozwoju językowego), 2000, Wydawnictwo Naukowe Scholar: Warszawa. 8. Przetacznik- Gierowska M., 1959, “Niektóre zagadnienia rozwoju struktury zdania u dzieci do lat trzech”, Przegląd Psychologiczny nr 3/1959 9. Porayski- Pomsta J., 2015, ,”O rozwoju mowy dziecka. Dwa studia” Dom Wydawniczy Elipsa: Warszawa. 10. Smoczyńska M., 1972, “Przyswajanie form deklinacji rzeczownikowej przez dzieci w wieku przedszkolnym”, Psychologia Wychowawcza z. 5/1972. 11. Smoczyńska M., 1997, “Przyswajanie systemu gramatycznego przez dziecko”, w: Mierzejewska H., Przybysz- Piwko (red.), „Rozwój poznawczy i rozwój językowy dzieci z trudnościami w komunikacji werbalnej”, Warszawa. 12. Szuman S., 1968, “O wypowiedzianej oraz domyślnej treści wypowiedzi dziecka w pierwszych latach jego życia” [w:] Szuman S. (red.), “O rozwoju języka i myślenia dziecka”, Państwowe Wydawnictwo Naukowe. 13. Święcicka M., 2019, Składnia wypowiedzi dziecięcych, [w:] M. Kielar-Turska, S. Milewski (red.), Język w biegu życia (s. 234-260), Harmonia Universalis: Gdańsk. 14. Zgółkowa H., 1990,. Świat w dziecięcych słowach. Wydawnictwo Poznańskie: Poznań.
|
W cyklu 2024Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Emiluta-Rozya D., Lipiec D., Więcek-Poborczyk I., 2020, „Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD – porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji” [w:] Kwasiborska- Dudek J., Emiluta-Rozya D. (red.) Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka ze spektrum autyzmu (ASD). Wyd. APS: Warszawa, Harmonia Universalis: Gdańsk. 2. Kaczmarek L., 1977, “ Nasze dziecko uczy się mowy”, Wydawnictwo Lubelskie: Lublin. 3. Kielar-Turska M., „Rozwój mowy”, 2006, [w:] Pilch T., (red.) Encyklopedia pedagogiki XXI wieku, t. 5, Wydawnictwo Akademickie Żak. 4. Łobacz P. „Prawidłowy rozwój mowy dziecka”, 2005, [w:] Gałkowski T., Jastrzębowska G., Szeląg E. „Podstawy neurologopedii”, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego: Opole. 5. Porayski- Pomsta J., 2007, ,”Mowa dziecka jako przedmiot badań”, [w:] Poradnik Językowy z. 8/2007. 6. Porayski- Pomsta J., 2022, ,”O rozwoju mowy dziecka. Dwa studia. Wydanie II przejrzane i uzupełnione”, Dom Wydawniczy Elipsa: Warszawa. 7. Smoczyńska M., Haman E., Czaplewska E., Maryniak M., Krajewski G., Banasik M., Kochańska M., Łuniewska M., Morstin M., 2015, Test Rozwoju Językowego TRJ. Podręcznik, Instytut Badań Edukacyjnych: Warszawa. 8. Smoczyńska M., Krajewski G., Łuniewska M., Haman E., Bulkowski K., Kochańska M., 2015, Inwentarz Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK). Słowa i Gesty, Słowa i Zdania. Podręcznik, Instytut Badań Edukacyjnych: Warszawa. 9. Zarębina M., 1994, „Język polski w rozwoju jednostki. Analiza tekstów dziecięcych. Rozwój semantyczny. Dyskusja nad teorią Chomskiego” Wydawnictwo Glottispol: Gdańsk
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Chmura-Klekotowa M. 1967 “Neologizmy słowotwórcze dziecka”, Poradnik Językowy z. 10/1967 , z. 1/1968 2. Golanowska M., 1996, „Stan polskich badań nad rozwojem artykulacji dziecka”, Audiofonologia t. IX 3. Gleason J. B., Ratner N. B., 1996, „Psycholingwistyka” (rozdz. „Przyswajanie języka”), Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne: Gdańsk. 4.Jurkowski A., 1975, “Ontogeneza mowy i myślenia”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne: Warszawa. 5. Kielar–Turska M., 1973, ”Rozwój umiejętności posługiwania się związkami frazeologicznymi przez dzieci i młodzież”, Przegląd Pedagogiczny nr 1-2 /1973 6. Kielar-Turska M., 2002, „Psychologiczne i psycholingwistyczne badania nad mową dziecka. Retrospekcja i obszary aktualnych badań”, [w:] Grabias S., (red.), „Zaburzenia Mowy”, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej 7. Kurcz I. „Psychologia języka i komunikacji” (rozdz. dotyczący rozwoju językowego), 2000, Wydawnictwo Naukowe Scholar: Warszawa. 8. Przetacznik- Gierowska M., 1959, “Niektóre zagadnienia rozwoju struktury zdania u dzieci do lat trzech”, Przegląd Psychologiczny nr 3/1959 9. Porayski- Pomsta J., 2015, ,”O rozwoju mowy dziecka. Dwa studia” Dom Wydawniczy Elipsa: Warszawa. 10. Smoczyńska M., 1972, “Przyswajanie form deklinacji rzeczownikowej przez dzieci w wieku przedszkolnym”, Psychologia Wychowawcza z. 5/1972. 11. Smoczyńska M., 1997, “Przyswajanie systemu gramatycznego przez dziecko”, w: Mierzejewska H., Przybysz- Piwko (red.), „Rozwój poznawczy i rozwój językowy dzieci z trudnościami w komunikacji werbalnej”, Warszawa. 12. Szuman S., 1968, “O wypowiedzianej oraz domyślnej treści wypowiedzi dziecka w pierwszych latach jego życia” [w:] Szuman S. (red.), “O rozwoju języka i myślenia dziecka”, Państwowe Wydawnictwo Naukowe. 13. Święcicka M., 2019, Składnia wypowiedzi dziecięcych, [w:] M. Kielar-Turska, S. Milewski (red.), Język w biegu życia (s. 234-260), Harmonia Universalis: Gdańsk. 14. Zgółkowa H., 1990,. Świat w dziecięcych słowach. Wydawnictwo Poznańskie: Poznań.
|