Pedagogika specjalna LO-3F-PES
TREŚCI PROGRAMOWE
Pedagogika specjalna jako interdyscyplinarna nauka społeczna w ujęciu historycznym i współczesnym. Człowiek z niepełnosprawnością podmiotem pedagogiki specjalnej w aspekcie medycznym, psychologicznym, społecznym i prawnym. Skala i dynamika zjawiska niepełnosprawności w Polsce i na świecie. Jakość życia, autonomia i autorstwo życia z niepełnosprawnością. Proces rehabilitacji kompleksowej – charakterystyka założeń i sposobów oddziaływania w ramach rehabilitacji: leczniczej, psychologicznej, pedagogicznej, zawodowej i społecznej. Tradycyjne i współczesne tendencje pedagogiki specjalnej w zakresie rehabilitacji osób z niepełnosprawnością. Organizacja procesu kształcenia specjalnego w Polsce i wybranych krajach europejskich. Edukacja specjalna, integracyjna i włączająca – charakterystyka modelu "wielu ścieżek". Etos zawodowy, kompetencje osobowościowe i profesjonalne oraz warunki wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w Polsce. Niepełnosprawność w rodzinie – bycie rodzicem z niepełnosprawnością. Nowoczesne sposoby wsparcia pedagogicznego – wczesne wspomaganie rozwoju dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wybrane metody pracy pedagoga specjalnego. Andragogika i gerontologia specjalna – dorosłość i wiek podeszły w sytuacji niepełnosprawności wyzwaniem czasów ponowoczesnych. Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością.
W cyklu 2021Ln:
Opis szczegółowych treści programowych: Wykład Pedagogika specjalna jako interdyscyplinarna nauka społeczna. Kierunki zmian we współczesnej pedagogice specjalnej (2 godz.) Sytuacja człowieka z niepełnosprawnością. Wspólne i swoiste problemy osób z wybranymi rodzajami niepełnosprawności (2 godz.). Proces rehabilitacji – struktura i dynamika (diagnostyka; cele; zasady; strategie i metody); swoiste problemy procesu rehabilitacji osób: niesłyszących i słabosłyszących; niewidomych i słabo widzących; osób z niepełnosprawnością sprzężoną (2 godz.). Rodzicielstwo i rodzina w obliczu niepełnosprawności dziecka. Specyficzne cele wychowania dziecka w rodzinie w obliczu: choroby przewlekłej i zaburzeń ze spektrum autyzmu (2 godz.). Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – podstawowe pojęcia, koncepcje teoretyczne oraz podstawa prawna. Zadania zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Etapy postępowania terapeutycznego wobec dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim (2 godz.). Uczeń z niepełnosprawnością w systemie kształcenia – edukacja specjalna, integracyjna i włączająca. Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci i młodzieży – identyfikacja i zaspokajanie (2 godz.). Dorosłość i starość z niepełnosprawnością – zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej (2 godz.). Osoby z niepełnosprawnością a media cyfrowe – obraz niepełnosprawności w mediach; aktywność społeczna osób niepełnosprawnych a nowe technologie; nowe media jako narzędzia usprawniające życie osób z niepełnosprawnością (2 godz.). Ćwiczenia 1. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (2 godz.) • objawy niepełnosprawności intelektualnej (wiek: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 2. Metoda baśniowych spotkań - praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim (2 godz.) • definicje pojęć: metoda baśniowych spotkań 3. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się • definicja syndromu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia) 4. Gry i zabawy dydaktyczne – uczeń z dysleksją (2 godz.) • definicje pojęć: rozrywka umysłowa, zabawa, gra 5. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością ruchową (2 godz.) • definicja i przyczyny niepełnosprawności ruchowej 6. Biblioterapia/Bajkoterapia – praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym ruchowo (2 godz.) • definicje pojęć: biblioterapia/bajkoterapia 7. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (2 godz.) • objawy spektrum zaburzeń autystycznych (wiek dziecka: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 8. Trening umiejętności społecznych – praca pedagogiczna z uczniem o zaburzeniach ze spektrum autyzmu (2 godz.) • definicje pojęć: umiejętności społeczne, trening umiejętności społecznych |
W cyklu 2021L:
Opis szczegółowych treści programowych: Wykład 1. Pedagogika specjalna jako interdyscyplinarna nauka społeczna. Kierunki zmian we współczesnej pedagogice specjalnej (2 godz.) 2. Sytuacja człowieka z niepełnosprawnością. Wspólne i swoiste problemy osób z wybranymi rodzajami niepełnosprawności (2 godz.). 3. Proces rehabilitacji – struktura i dynamika (diagnostyka; cele; zasady; strategie i metody); swoiste problemy procesu rehabilitacji osób: niesłyszących i słabosłyszących; niewidomych i słabo widzących; osób z niepełnosprawnością sprzężoną (2 godz.). 4. Rodzicielstwo i rodzina w obliczu niepełnosprawności dziecka. Specyficzne cele wychowania dziecka w rodzinie w obliczu: choroby przewlekłej i zaburzeń ze spektrum autyzmu (2 godz.). 5. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – podstawowe pojęcia, koncepcje teoretyczne oraz podstawa prawna. Zadania zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Etapy postępowania terapeutycznego wobec dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim (2 godz.). 6. Uczeń z niepełnosprawnością w systemie kształcenia – edukacja specjalna, integracyjna i włączająca. Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci i młodzieży – identyfikacja i zaspokajanie (2 godz.). 7. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością – zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej (2 godz.). 8. Osoby z niepełnosprawnością a media cyfrowe – obraz niepełnosprawności w mediach; aktywność społeczna osób niepełnosprawnych a nowe technologie; nowe media jako narzędzia usprawniające życie osób z niepełnosprawnością (2 godz.). Ćwiczenia 1. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (2 godz.) • objawy niepełnosprawności intelektualnej (wiek: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 2. Metoda baśniowych spotkań - praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim (2 godz.) • definicje pojęć: metoda baśniowych spotkań 3. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się • definicja syndromu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia) 4. Gry i zabawy dydaktyczne – uczeń z dysleksją (2 godz.) • definicje pojęć: rozrywka umysłowa, zabawa, gra 5. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością ruchową (2 godz.) • definicja i przyczyny niepełnosprawności ruchowej 6. Biblioterapia/Bajkoterapia – praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym ruchowo (2 godz.) • definicje pojęć: biblioterapia/bajkoterapia 7. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (2 godz.) • objawy spektrum zaburzeń autystycznych (wiek dziecka: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 8. Trening umiejętności społecznych – praca pedagogiczna z uczniem o zaburzeniach ze spektrum autyzmu (2 godz.) • definicje pojęć: umiejętności społeczne, trening umiejętności społecznych |
W cyklu 2022L:
Wykład 2. Sytuacja człowieka z niepełnosprawnością. Wspólne i swoiste problemy osób z wybranymi rodzajami niepełnosprawności (2 godz.). 3. Proces rehabilitacji – struktura i dynamika (diagnostyka; cele; zasady; strategie i metody); swoiste problemy procesu rehabilitacji osób: niesłyszących i słabosłyszących; niewidomych i słabo widzących; osób z niepełnosprawnością sprzężoną (2 godz.). 4. Rodzicielstwo i rodzina w obliczu niepełnosprawności dziecka. Specyficzne cele wychowania dziecka w rodzinie w obliczu: choroby przewlekłej i zaburzeń ze spektrum autyzmu (2 godz.). 5. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – podstawowe pojęcia, koncepcje teoretyczne oraz podstawa prawna. Zadania zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Etapy postępowania terapeutycznego wobec dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim (2 godz.). 6. Uczeń z niepełnosprawnością w systemie kształcenia – edukacja specjalna, integracyjna i włączająca. Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci i młodzieży – identyfikacja i zaspokajanie (2 godz.). 7. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością – zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej (2 godz.). 8. Osoby z niepełnosprawnością a media cyfrowe – obraz niepełnosprawności w mediach; aktywność społeczna osób niepełnosprawnych a nowe technologie; nowe media jako narzędzia usprawniające życie osób z niepełnosprawnością (2 godz.). Ćwiczenia • objawy niepełnosprawności intelektualnej (wiek: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 2. Metoda baśniowych spotkań - praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim (2 godz.) • definicje pojęć: metoda baśniowych spotkań 3. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się • definicja syndromu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia) 4. Gry i zabawy dydaktyczne – uczeń z dysleksją (2 godz.) • definicje pojęć: rozrywka umysłowa, zabawa, gra 5. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością ruchową (2 godz.) • definicja i przyczyny niepełnosprawności ruchowej 6. Biblioterapia/Bajkoterapia – praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym ruchowo (2 godz.) • definicje pojęć: biblioterapia/bajkoterapia 7. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (2 godz.) • objawy spektrum zaburzeń autystycznych (wiek dziecka: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 8. Trening umiejętności społecznych – praca pedagogiczna z uczniem o zaburzeniach ze spektrum autyzmu (2 godz.) • definicje pojęć: umiejętności społeczne, trening umiejętności społecznych |
W cyklu 2022Ln:
1. Pedagogika specjalna jako interdyscyplinarna nauka społeczna. Kierunki zmian we współczesnej pedagogice specjalnej (2 godz.) |
W cyklu 2023L:
Wykład 1. Pedagogika specjalna jako interdyscyplinarna nauka społeczna. Kierunki zmian we współczesnej pedagogice specjalnej. 2. Sytuacja człowieka z niepełnosprawnością. Wspólne i swoiste problemy osób z wybranymi rodzajami niepełnosprawności. 3. Proces rehabilitacji – struktura i dynamika (diagnostyka; cele; zasady; strategie i metody); swoiste problemy procesu rehabilitacji osób: niesłyszących i słabosłyszących; niewidomych i słabo widzących; osób z niepełnosprawnością sprzężoną. 4. Rodzicielstwo i rodzina w obliczu niepełnosprawności dziecka. Specyficzne cele wychowania dziecka w rodzinie w obliczu: choroby przewlekłej i zaburzeń ze spektrum autyzmu. 5. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – podstawowe pojęcia, koncepcje teoretyczne oraz podstawa prawna. Zadania zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Etapy postępowania terapeutycznego wobec dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim. 6. Uczeń z niepełnosprawnością w systemie kształcenia – edukacja specjalna, integracyjna i włączająca. Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci i młodzieży – identyfikacja i zaspokajanie. 7. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością – zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej. Ćwiczenia 1. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. • objawy niepełnosprawności intelektualnej (wiek: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 2. Metoda baśniowych spotkań - praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim. • definicje pojęć: metoda baśniowych spotkań 3. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. • objawy spektrum zaburzeń autystycznych (wiek dziecka: przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny) 4. Trening umiejętności społecznych – praca pedagogiczna z uczniem o zaburzeniach ze spektrum autyzmu. • definicje pojęć: umiejętności społeczne, trening umiejętności społecznych 5. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. • definicja syndromu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia) 6. Gry i zabawy dydaktyczne – uczeń z dysleksją. • definicje pojęć: rozrywka umysłowa, zabawa, gra 7. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością ruchową. • definicja i przyczyny niepełnosprawności ruchowej 8. Biblioterapia/Bajkoterapia – praca pedagogiczna z uczniem niepełnosprawnym ruchowo. • definicje pojęć: biblioterapia/bajkoterapia |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: | W cyklu 2021Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada usystematyzowany zasób terminologiczny z zakresu pedagogiki specjalnej, rozszerzony o terminy stosowane w naukach humanistycznych i społecznych.
Ma uporządkowaną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki specjalnej w systemie nauk oraz jej powiązaniu z naukami humanistycznymi, społecznymi i medycznymi.
Ma uporządkowaną wiedzę na temat subdyscyplin pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię i podstawy teoretyczne.
Ma usystematyzowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej oraz metodologicznej pedagogiki i pedagogiki specjalnej; zna różne podejścia metodologiczne oraz rozumie konieczność prowadzenia badań interdyscyplinarnych.
Umiejętności
Posiada umiejętność spójnego, precyzyjnego i rozbudowanego wypowiadania się w mowie i piśmie oraz formułowania konstruktywnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień z pedagogiki specjalnej, wykorzystując różne ujęcia teoretyczne z dorobku pedagogiki specjalnej, a także innych nauk humanistycznych i społecznych.
Kompetencje społeczne
Docenia bogatą tradycję oraz dorobek pedagogiki specjalnej oraz utożsamia się z jej wartościami, celami i zadaniami.
Literatura
W cyklu 2021Ln:
Spis literatury obowiązkowej i uzupełniającej: Wykład (literatura obowiązkowa) Chrzanowska, I. (2020). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". (IBUK Libra) Wykład (literatura uzupełniająca) Cytowska, B., Winczura, B. (2014). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) Ćwiczenia (literatura obowiązkowa) Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa: PWN. (IBUK Libra) Ćwiczenia (literatura uzupełniająca) Głodkowska, J. (2001). Zabawa i nauka w kręgu baśni. Warszawa: APS. |
W cyklu 2021L:
Spis literatury obowiązkowej i uzupełniającej: Wykład (literatura obowiązkowa) Chrzanowska, I. (2020). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". (IBUK Libra) Wykład (literatura uzupełniająca) Cytowska, B., Winczura, B. (2014). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) Ćwiczenia (literatura obowiązkowa) Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa: PWN. (IBUK Libra) Ćwiczenia (literatura uzupełniająca) Głodkowska, J. (2001). Zabawa i nauka w kręgu baśni. Warszawa: APS. |
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa (wykład) Chrzanowska, I. (2020). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". (IBUK Libra) Literatura uzupełniająca (wykład) Cytowska, B., Winczura, B. (2014). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) Literatura obowiązkowa (ćwiczenia) Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa: PWN. (IBUK Libra) Literatura uzupełniająca (ćwiczenia) Głodkowska, J. (2001). Zabawa i nauka w kręgu baśni. Warszawa: APS. |
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa (wykład) Chrzanowska, I. (2020). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". (IBUK Libra) Literatura uzupełniająca (wykład) Cytowska, B., Winczura, B. (2014). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) Literatura obowiązkowa (ćwiczenia) Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa: PWN. (IBUK Libra) Literatura uzupełniająca (ćwiczenia) Głodkowska, J. (2001). Zabawa i nauka w kręgu baśni. Warszawa: APS. |
W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa (wykład) Chrzanowska, I. (2020). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". (IBUK Libra) Literatura uzupełniająca (wykład) Cytowska, B., Winczura, B. (2014). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) Literatura obowiązkowa (ćwiczenia) Olechowska, A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa: PWN. (IBUK Libra) Literatura uzupełniająca (ćwiczenia) Chamera-Nowak, A., Ippoldt, L. (2015). Bajka jak lekarstwo: zastosowanie bajkoterapii w terapii pedagogicznej. Warszawa: Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. |
Uwagi
W cyklu 2021Ln:
Opis metod kształcenia i nakład pracy studenta: Opis metod kształcenia (edukacja w trybie stacjonarnym): - wykład: wykład konwencjonalny, prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy Opis narzędzi komunikacji elektronicznej (edukacja w trybie zdalnym): - aplikacja MS Teams (realizacja wykładów i ćwiczeń w czasie rzeczywistym według obowiązującego planu zajęć; dokumentacja prac zaliczeniowych i wykonanych prac domowych w Pliki/Teams) - aplikacja Forms (prowadzenie listy obecności; prowadzenie kolokwiów zaliczeniowych i egzaminu) - poczta mailowa w domenie APS, czat MS Teams (indywidualny kontakt z wykładowcą podczas dyżurów: kwereszka@aps.edu.pl) Nakład pracy studenta: liczba godzin kontaktowych – 15 godz. (wykład), 15 godz. (ćwiczenia) Link do zespołu grupy na MS Teams: |
W cyklu 2021L:
Opis metod kształcenia i nakład pracy studenta: Opis metod kształcenia (edukacja w trybie stacjonarnym): - wykład: wykład konwencjonalny, prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy Opis narzędzi komunikacji elektronicznej (edukacja w trybie zdalnym): - aplikacja MS Teams (realizacja wykładów i ćwiczeń w czasie rzeczywistym według obowiązującego planu zajęć; dokumentacja prac zaliczeniowych i wykonanych prac domowych w Pliki/Teams) - aplikacja Forms (prowadzenie listy obecności; prowadzenie kolokwiów zaliczeniowych i egzaminu) - poczta mailowa w domenie APS, czat MS Teams (indywidualny kontakt z wykładowcą podczas dyżurów: …; mwalachowska@aps.edu.pl) Nakład pracy studenta: liczba godzin kontaktowych – 15 godz. (wykład), 15 godz. (ćwiczenia) Link do zespołu grupy na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aQ-Kyy_4Ear4Yl-2zNfC1VT1j8yITrI4DSA40RKgY74g1%40thread.tacv2/conversations?groupId=346403ef-09b0-433a-807a-cf7b4eea3568&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kontakt do wykładowcy: mwalachowska@aps.edu.pl |
W cyklu 2022L:
Opis metod kształcenia: - wykład: wykład konwencjonalny, prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy, Opis narzędzi komunikacji elektronicznej: - aplikacja MS Teams (archiwizacja środków dydaktycznych; archiwizacja prac zaliczeniowych), - poczta mailowa w domenie APS, czat MS Teams (indywidualny kontakt z wykładowcą). Nakład pracy studenta: liczba godzin kontaktowych – 15 godz. (wykład), 15 godz. (ćwiczenia) Link do zespołu grupy na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aNNtMeJqChajOsmoV_QuAUSbxG-zIpcJzmUyC7emsWU01%40thread.tacv2/conversations?groupId=727103b5-7e40-48ad-88f0-415a5ba6c167&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kontakt do wykładowcy: dr Magdalena Wałachowska (mwalachowska@aps.edu.pl) |
W cyklu 2022Ln:
Opis metod kształcenia: - wykład: wykład konwencjonalny, prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy, Opis narzędzi komunikacji elektronicznej: - aplikacja MS Teams (archiwizacja środków dydaktycznych; archiwizacja prac zaliczeniowych), - poczta mailowa w domenie APS, czat MS Teams (indywidualny kontakt z wykładowcą). Nakład pracy studenta: liczba godzin kontaktowych – 15 godz. (wykład), |
W cyklu 2023L:
Opis metod kształcenia: • wykład: wykład konwencjonalny, prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy; Opis narzędzi komunikacji elektronicznej: • aplikacja MS Teams (archiwizacja środków dydaktycznych; archiwizacja prac zaliczeniowych), Nakład pracy studenta: liczba godzin kontaktowych – 15 godz. (wykład), 15 godz. (ćwiczenia) Link do zespołu grupy na MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AOhVGEgF45E5FzWnCS5iOUVE4ApAH0nN9Ajp5bF1AbIs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=1c339899-d002-4d68-90b2-a7dc4a441d01&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Kontakt do wykładowcy: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: