Metody wspomagające terapię logopedyczną dziecka w wieku przedszkolnym LO-3F-MTP
TREŚCI PROGRAMOWE
Metody wspomagające rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym. Metody wspomagające rozwój psychomotoryczny dziecka w wieku przedszkolnym. Metody przygotowującymi do nauki czytania i pisania. Metody wspomagające rozwój słuchu fonemowego. Metody wspomagające grafopercepcję oraz usprawniające motorykę ręki. Metody wspomagające koordynację wzrokowo – ruchowo – czuciową. Metody wspierające rozwój poznawczy dziecka w wieku przedszkolnym.
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2023Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Rozumie psychologiczno-pedagogiczne podstawy logopedii i działań profilaktyczno-wspomagających; rolę integracji sensorycznej w przyswajaniu języka, metody pedagogiczne w terapii logopedycznej.
Zna metodykę postępowania logopedycznego i zasady konstruowania programów zajęć wspomagających terapię logopedyczną dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Zna funkcje i cele edukacji przedszkolnej wspierającej terapię logopedyczną.
Umiejętności
Umie dokonać obserwacji i interpretacji procesów rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym i dostosować do potrzeb działania terapeutyczne. Potrafi je powiązać z różnymi obszarami działalności logopedycznej wspierającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym.
Umie analizować psychologiczno-pedagogiczne podstawy logopedii i działań profilaktyczno-wspomagających i oceniać rozwój i kształtowanie mowy dziecka w wieku przedszkolnym oraz psycholingwistykę rozwojową.
Umie konstruować program zajęć wspomagających rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym z metodyką postępowania logopedycznego.
Kompetencje społeczne
Wykorzystuje wiedzę w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, w razie potrzeby zasięgając pomocy innych specjalistów.
Jest gotowy do twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań pedagogicznych i dydaktycznych sprzyjających postępom rozwojowym podopiecznych.
Literatura
W cyklu 2023L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Sally Goddard Blythe, Odruchy, uczenie się i zachowanie; Wydawnictwo PWN, Warszawa LITERAURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Sally Goddard Blythe, Odruchy, uczenie się i zachowanie; Wydawnictwo PWN, Warszawa LITERAURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA: Ćwiczenia: prezentacja multimedialna w autorskim opracowaniu wykładowcy; materiały pisemne dawane słuchaczom. Warsztaty: zajęcia praktyczne z zakresu poznania metod wspomagających terapię logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe - ćwiczenia - 20 godzin., laboratoria 10 godzin |
W cyklu 2023Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: Ćwiczenia: prezentacja multimedialna w autorskim opracowaniu wykładowcy; materiały pisemne dawane słuchaczom. Warsztaty: zajęcia praktyczne z zakresu poznania metod wspomagających terapię logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym. NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe - ćwiczenia - 12 godzin. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: