Logorytmika w oddziaływaniach pedagogicznych LO-3F-LOP
TREŚCI PROGRAMOWE
Podstawowe wiadomości z teorii muzyki. Definicje i zadania logorytmiki. Założenia metodyczne. Fizjologia ruchu. Ocena sprawności ruchowej dzieci w wieku przedszkolnym. Zajęcia muzyczno-ruchowe: ćwiczenia głosowo – fonacyjne, emisyjne, intonacyjne. Ćwiczenia usprawniające małą i dużą motorykę, śpiew, odtwarzanie i tworzenie muzyki, gra na instrumentach perkusyjnych, ćwiczenia słowno-ruchowe i słowno-rytmiczne.
W cyklu 2022L:
Możliwości zastosowania muzyki w terapii zaburzeń mowy i w profilaktyce pedagogicznej |
W cyklu 2022Ln:
Możliwości zastosowania muzyki w terapii zaburzeń mowy i w profilaktyce pedagogicznej |
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Podstawowe wiadomości z teorii muzyki. |
W cyklu 2023Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Podstawowe wiadomości z teorii muzyki. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna związki logopedii z pedagogiką i ich miejsce w systemie nauk.
Posiada wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw logorytmiki według założeń Jaqua-Dalcroze'a i Carla Orffa. 3. 1L_W13
Zna formy aktywności dziecka, w tym naukę, ruch i zabawę; zagadnienia rozwoju zainteresowań, poszerzania autonomii i samodzielności.
Zna teorię postrzegania społecznego i komunikacji; zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuacje interpersonalną, zachowania asertywne, style komunikowania się uczniów i nauczycieli.
Umiejętności
Potrafi dobierać metody nauczania do nauczanych treści i zorganizować pracę uczniów.
Potrafi analizować psychologiczno-pedagogiczne podstawy logopedii i działań profilaktyczno-wspomagających.
Potrafi stosować i modyfikować ćwiczenia logorytmiczne.
Potrafi zaplanować i przeprowadzić we współpracy z innymi nauczycielami działania integracyjne.
Kompetencje społeczne
Gotów jest do wykorzystania zdobytej wiedzy w analizie zdarzeń edukacyjnych oraz w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Twórczo poszukuje najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów.
Literatura
W cyklu 2022L:
Kilińska-Ewertowska E., 1978 i wyd. późn., Logorytmika, Lublin. Kilińska-Ewertowska E.,1993, Ćwiczenia logorytmiczne, Gdańsk. Wysocka M., 2018, Logorytmika, w: Metody terapii logopedycznej, red. A. Domagała, U. Mirecka, Lublin, 651-670. |
W cyklu 2022Ln:
Kilińska-Ewertowska E., 1978 i wyd. późn., Logorytmika, Lublin. Kilińska-Ewertowska E.,1993, Ćwiczenia logorytmiczne, Gdańsk. Wysocka M., 2018, Logorytmika, w: Metody terapii logopedycznej, red. A. Domagała, U. Mirecka, Lublin, 651-670. |
W cyklu 2023L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1.Kilińska-Ewertowska E., 1978 i wyd. późn., Logorytmika, Lublin. 2.Kilińska-Ewertowska E.,1993, Ćwiczenia logorytmiczne, Gdańsk. 3.Wysocka M., 2018, Logorytmika, w: Metody terapii logopedycznej, red. A. Domagała, U. Mirecka, Lublin, 651-670 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1.Kilińska-Ewertowska E., 1978 i wyd. późn., Logorytmika, Lublin. 2.Kilińska-Ewertowska E.,1993, Ćwiczenia logorytmiczne, Gdańsk. 3.Wysocka M., 2018, Logorytmika, w: Metody terapii logopedycznej, red. A. Domagała, U. Mirecka, Lublin, 651-670 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2022Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA: Ćwiczenia: prezentacja multimedialna w autorskim opracowaniu wykładowcy; oglądanie filmów i nagrań dvd; NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe - ćwiczenia (15 godzin) 2. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10 godz. 3. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 |
W cyklu 2023Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: Ćwiczenia: prezentacja multimedialna w autorskim opracowaniu wykładowcy; oglądanie filmów i nagrań dvd; NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe - ćwiczenia (15 godzin) 2. Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10 godz. 3. Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: