Seminarium dyplomowe licencjackie - 2 LO-3F-LI2
TREŚCI PROGRAMOWE
Zasady opracowywania treści teoretycznych podjętego tematu. Projektowanie i prowadzenie badań własnych. Badania ilościowe i jakościowe w pedagogice, ze szczególnym uwzględnieniem badania logopedycznego dziecka z zaburzeniami wymowy. Analiza ilościowych i jakościowych danych empirycznych.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna i rozumie (na poziomie elementarnym) zasady projektowania i prowadzenia badań w pedagogice (szczególnie w logopedii), a w szczególności istotę problemów badawczych, metod, technik i narzędzi badawczych.
Zna metodologiczne założenia ilościowych i jakościowych metod badawczych.
Zna i rozumie metody analizy ilościowych i jakościowych danych empirycznych.
Zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego.
Umiejętności
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii.
Potrafi dobierać odpowiednie do celu i problemów badań techniki i narzędzia badawcze.
Potrafi analizować przykłady badań oraz konstruować i prowadzić proste badania pedagogiczne, ze szczególnym uwzględnieniem badań logopedycznych.
Kompetencje społeczne
Jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za swoje działania pedagogiczno-logopedyczne, kieruje się dobrem badanych podczas projektowania badania.
Jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej - jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych.
Jest gotów do odpowiedzialnego przygotowania się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, w szczególności logopedyczne.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: