Historia wychowania LO-3F-HWI
TREŚCI PROGRAMOWE
Przedstawiciele myśli starożytnych Aten i Rzymu. Oświata i kultura średniowiecza: założenie Akademii Krakowskiej i jej wznowienie w czasach Władysława Jagiełły, wychowanie w terminie. Pedagogika renesansowa w Europie Zachodniej i na ziemiach polskich. Wychowanie w epoce nowożytnej. Komisja Edukacji Narodowej pierwszym europejskim ministerstwem oświaty. Oświata w Polsce przed powstaniem Komisji Edukacji Narodowej; Szkoła Rycerska, Collegium Nobilium.
Kierunki rozwoju oświaty w XIX wieku: Izba Edukacyjna i jej działalność jako recepcja dzieła Jana Henryka Pestalozziego i Komisji Edukacji Narodowej. Polityka Rosji wobec polskiej oświaty w latach 1830-1905. Germanizacja ziem polskich pod zaborem pruskim. Ewaryst Estkowski i jego Towarzystwo Pedagogiczne. Oświata polska pod zaborem austriackim przed i po uzyskaniu autonomii politycznej i kulturalnej. Oświata polska w dwudziestoleciu międzywojennym. Oświata polska u schyłku niepodległości Polski.
Grzegorz Piramowicz i jego Powinności nauczyciela. Koncepcja szkoły elementarnej Jana Henryka Pestalozziego; przedstawiciele polskiej myśli pedagogicznej pierwszej połowy XIX wieku (Stanisław Staszic, Jędrzej Śniadecki, Klementyna Hoffmanowa). Początki wychowania przedszkolnego i jego główni przedstawiciele na Zachodzie Europy i na ziemiach polskich. Koncepcja Herberta Spencera.
W cyklu 2021Z:
OPIS TREŚCI PROGRAMOWYCH Ćwiczenia: |
W cyklu 2021Zn:
OPIS TREŚCI PROGRAMOWYCH Ćwiczenia: |
W cyklu 2022Z:
Opis treści programowych: Wykład: Wychowanie w starożytnej Grecji. Myśl pedagogiczna w Atenach (Sokrates). Oświata i wychowanie w Średniowieczu i Odrodzeniu. Reformacja i kontrreformacja. Szkolnictwo różnowiercze, gimnazjum Sturma i Ratio studiorum. Wychowanie nowożytne: Jan Amos Komeński (działalność i Wielka dydaktyka); John Locke (Myśli o wychowaniu), Jan Jakub Rousseau (Emil). Powstanie KEN i Towarzystwa do Ksiąg Elementarnych. Jan Henryk Pestalozzi – nowoczesna elementarna szkoła ludowa; Herbert Spencer – pedagogika pozytywistyczna. Oświata pod zaborem pruskim i austriackim. Szkolnictwo i wychowanie w Polsce w okresie XX-lecia międzywojennego: Zjazd Nauczycielski (tzw. Sejm Nauczycielski), ustawa szkolna Janusza Jędrzejewicza. Ćwiczenia: - Wychowanie i szkolnictwo w starożytnym Rzymie w czasach Republiki i Cesarstwa; wychowanie mówcy według Marka Fabiusza Kwintyliana. Założenie Akademii Krakowskiej. Poglądy pedagogiczne Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Próba reformy państwa polskiego w XVIII w. przez wychowanie klasy panującej: Stanisław Konarski i jego Collegium Nobilium, Szkoła Rycerska w Warszawie. Grzegorz Piramowicz „Powinności nauczyciela”, Ustawy KEN. Oświata pod zaborem rosyjskim: Izba Edukacyjna, Uniwersytet Wileński – Jan i Jędrzej Śniadeccy; Liceum Krzemienieckie – Tadeusz Czacki i Hugo Kołłątaj. Pozytywizm warszawski. |
W cyklu 2022Zn:
OPIS TREŚCI PROGRAMOWYCH Ćwiczenia: |
W cyklu 2023Z:
Opis treści programowych: Wykład: Wychowanie ateńskie i spartańskie. Myśl pedagogiczna w Atenach (sofiści, Sokrates, Platon, Arystoteles). Średniowieczne wychowanie stanowe. Uniwersytety w średniowieczu. Poglądy Erazma z Rotterdamu i Jana Ludwika Vivesa. Szkolnictwo renesansowe: szkoły dworskie (Casa Giocosa Vittorina da Feltre); szkoły różnowiercze' kolegia jezuickie. Początki pedagogiki nowożytnej: Jan Amos Komeński (działalność i "Wielka Dydaktyka"), John Locke ("Myśli o wychowaniu"), Jan Jakub Rousseau ("Emil"). Stan oświaty w Polsce w pierwszej połowie XVIII wieku. Próba reformy państwa polskiego w drugiej połowie XVIII wieku przez wychowanie klasy panującej: Akademia Rycerska Korpusu Kadetów w Warszawie. Oświata pod zaborem rosyjskim, pruskim i austriackim. Szkolnictwo i wychowanie w Polsce w okresie XX-lecia międzywojennego: Zjazd Nauczycielski (tzw. Sejm Nauczycielski), ustawa szkolna Janusza Jędrzejewicza. Pedagodzy Nowego Wychowania: Janusz Korczak, Maria Grzegorzewska. Ćwiczenia: - Wychowanie i szkolnictwo w starożytnym Rzymie w czasach Republiki i Cesarstwa; wychowanie mówcy według Marka Fabiusza Kwintyliana. Założenie Akademii Krakowskiej. Poglądy pedagogiczne . Mikołaja Reja, Erazma Glicznera i Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Próba reformy państwa polskiego w XVIII w. przez wychowanie klasy panującej: Stanisław Konarski i jego Collegium Nobilium. Początki wychowania przedszkolnego: poglądy i działalność Fryderyka Froebla, Augusta Cieszkowskiego i Edmunda Bojanowskiego. Polska myśl pedagogiczna XIX wieku. Jan Henryk Pestalozzi - nowoczesna elementarna szkoła ludowa; Herbert Spencer - pedagogika pozytywistyczna |
W cyklu 2023Zn:
Opis treści programowych: Wykład: Wychowanie ateńskie i spartańskie. Myśl pedagogiczna w Atenach (sofiści, Sokrates, Platon, Arystoteles). Średniowieczne wychowanie stanowe. Uniwersytety w średniowieczu. Szkolnictwo renesansowe: szkoły dworskie (Casa Giocosa Vittorina da Feltre); szkoły różnowiercze' kolegia jezuickie. Początki pedagogiki nowożytnej: Jan Amos Komeński (działalność i "Wielka Dydaktyka"), John Locke ("Myśli o wychowaniu"), Jan Jakub Rousseau ("Emil"). Stan oświaty w Polsce w pierwszej połowie XVIII wieku. Próba reformy państwa polskiego w drugiej połowie XVIII wieku przez wychowanie klasy panującej: Akademia Rycerska Korpusu Kadetów w Warszawie. Oświata pod zaborem rosyjskim, pruskim i austriackim. Szkolnictwo i wychowanie w Polsce w okresie XX-lecia międzywojennego: ustawa szkolna Janusza Jędrzejewicza. Ćwiczenia: Wychowanie mówcy według Marka Fabiusza Kwintyliana. Założenie Akademii Krakowskiej. Próba reformy państwa polskiego w XVIII w. przez wychowanie klasy panującej: Stanisław Konarski i jego Collegium Nobilium. Pedagodzy Nowego Wychowania: Janusz Korczak, Maria Grzegorzewska |
W cyklu 2024Z:
Opis treści programowych: Wykład: Wychowanie ateńskie i spartańskie. Myśl pedagogiczna w Atenach (sofiści, Sokrates, Platon, Arystoteles). Średniowieczne wychowanie stanowe. Uniwersytety w średniowieczu. Poglądy Erazma z Rotterdamu i Jana Ludwika Vivesa. Szkolnictwo renesansowe: szkoły dworskie (Casa Giocosa Vittorina da Feltre); szkoły różnowiercze' kolegia jezuickie. Początki pedagogiki nowożytnej: Jan Amos Komeński (działalność i "Wielka Dydaktyka"), John Locke ("Myśli o wychowaniu"), Jan Jakub Rousseau ("Emil"). Stan oświaty w Polsce w pierwszej połowie XVIII wieku. Próba reformy państwa polskiego w drugiej połowie XVIII wieku przez wychowanie klasy panującej: Akademia Rycerska Korpusu Kadetów w Warszawie. Oświata pod zaborem rosyjskim, pruskim i austriackim. Szkolnictwo i wychowanie w Polsce w okresie XX-lecia międzywojennego: Zjazd Nauczycielski (tzw. Sejm Nauczycielski), ustawa szkolna Janusza Jędrzejewicza. Pedagodzy Nowego Wychowania: Janusz Korczak, Maria Grzegorzewska. Ćwiczenia: - Wychowanie i szkolnictwo w starożytnym Rzymie w czasach Republiki i Cesarstwa; wychowanie mówcy według Marka Fabiusza Kwintyliana. Założenie Akademii Krakowskiej. Poglądy pedagogiczne . Mikołaja Reja, Erazma Glicznera i Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Próba reformy państwa polskiego w XVIII w. przez wychowanie klasy panującej: Stanisław Konarski i jego Collegium Nobilium. Początki wychowania przedszkolnego: poglądy i działalność Fryderyka Froebla, Augusta Cieszkowskiego i Edmunda Bojanowskiego. Polska myśl pedagogiczna XIX wieku. Jan Henryk Pestalozzi - nowoczesna elementarna szkoła ludowa; Herbert Spencer - pedagogika pozytywistyczna |
W cyklu 2024Zn:
Opis treści programowych: Wykład: Wychowanie ateńskie i spartańskie. Myśl pedagogiczna w Atenach (sofiści, Sokrates, Platon, Arystoteles). Średniowieczne wychowanie stanowe. Uniwersytety w średniowieczu. Szkolnictwo renesansowe: szkoły dworskie (Casa Giocosa Vittorina da Feltre); szkoły różnowiercze' kolegia jezuickie. Początki pedagogiki nowożytnej: Jan Amos Komeński (działalność i "Wielka Dydaktyka"), John Locke ("Myśli o wychowaniu"), Jan Jakub Rousseau ("Emil"). Stan oświaty w Polsce w pierwszej połowie XVIII wieku. Próba reformy państwa polskiego w drugiej połowie XVIII wieku przez wychowanie klasy panującej: Akademia Rycerska Korpusu Kadetów w Warszawie. Oświata pod zaborem rosyjskim, pruskim i austriackim. Szkolnictwo i wychowanie w Polsce w okresie XX-lecia międzywojennego: ustawa szkolna Janusza Jędrzejewicza. Ćwiczenia: Wychowanie mówcy według Marka Fabiusza Kwintyliana. Założenie Akademii Krakowskiej. Próba reformy państwa polskiego w XVIII w. przez wychowanie klasy panującej: Stanisław Konarski i jego Collegium Nobilium. Pedagodzy Nowego Wychowania: Janusz Korczak, Maria Grzegorzewska |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2024Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna genezę i źródła czynności wychowawczych człowieka w oparciu o działania pedagogiczne podejmowane w okresie antyku i w kolejnych epokach, co pozwala na uporządkowanie wiedzy dotyczącej wychowania i kształcenia na przestrzeni wieków.
Ma orientację w podstawowych koncepcjach filozofów i pedagogów, dotyczących istoty wychowania i kształtowania osobowości wychowanka w skali rozwoju cywilizacji europejskiej do XX wieku.
Ma wiedzę o tradycjach pedagogiki polskiej w poszczególnych okresach historycznych, rozumie jej rozwój i konteksty kulturowe wyróżniające ją od koncepcji ogólnoeuropejskich.
Zna najwybitniejszych przedstawicieli polskiej i europejskiej pedagogiki zarówno w zakresie teorii, jak i praktyki. Zna genezę i rozwój instytucji edukacyjnych oraz zakres ich kompetencji w kontekście historycznym.
Umiejętności
Potrafi powiązać wiedzę historyczną na temat genezy i rozwoju instytucji oświatowo-wychowawczych z innymi obszarami pedagogiki w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i pomocowych.
Umie zaprezentować swoje poglądy, zgłosić wątpliwości i dobrać stosowną argumentację, wspartą wybranymi perspektywami teoretycznymi i poglądami różnych autorów.
Kompetencje społeczne
Właściwie ocenia poziom swojej wiedzy i zdobytych umiejętności, rozumie znaczenie ciągłego doskonalenia swych umiejętności i pogłębiania wiedzy związanej z wychowaniem i kształceniem.
Literatura
W cyklu 2021Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA NADOBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2021Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA NADOBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Kot S., Historia wychowania, t. 1-2, Warszawa 1994. Markiewiczowa H., Poznański K., Wybrane zagadnienia z historii wychowania, cz. 1-2, Warszawa 2006. Literatura nadobowiązkowa: Syntezy: Litak S., Draus J., Terlecki R., Historia wychowania, t. 1-2, Kraków 2005. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej, t. 1-2, Warszawa 1996. Teksty źródłowe: Galicyjskie wspomnienia szkolne, oprac. A. Knot, Kraków 1955. Grzegorzewska M., Listy do Młodego nauczyciela, cykl I-III, Warszawa 2002. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, oprac. S. Kot, cz. I-III, Warszawa 1995. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, oprac. S. Możdżeń, cz. I-VIII, Kielce 1993. Ustawodawstwo szkolne w Królestwie Polskim w latach autonomii administracyjnej 1815-1867. Materiały i źródła do historii wychowania, t. 1: 1815-1839, t. 2: 1840-1867, oprac. K. Poznański, Warszawa 2017. Źródła do dziejów wychowania, oprac. S. Wołoszyn, t. 1-2, Kielce 1995. Monografie: Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetów, Warszawa 1997. Bobrowska-Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, Warszawa 1978. Myśliciele – o wychowaniu, red. Cz. Kupisiewicz, I. Wojnar, t. 1-2, Warszawa 2000. Okoń W., Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1997. Okoń W., Wizerunki sławnych pedagogów polskich, Warszawa 1993. Słowniki i encyklopedie: Encyklopedia pedagogiczna, red. W. Pomykało, Warszawa 1993. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. 1-7, Warszawa 2003-2008. Historia wychowania. Słownik biograficzny, red. A. Gąsiorowski, Olsztyn 1994. Słownik pedagogów polskich, red. W. Bobrowska-Nowak, D. Drynda, Katowice 1998. |
W cyklu 2022Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA NADOBOWIĄZKOWA |
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: Kot S., Historia wychowania, t. 1-2, Warszawa 1994. Markiewiczowa H., Poznański K., Wybrane zagadnienia z historii wychowania, cz. 1-2, Warszawa 2006. Literatura nadobowiązkowa: Syntezy: Litak S., Draus J., Terlecki R., Historia wychowania, t. 1-2, Kraków 2005. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej, t. 1-2, Warszawa 1996. Teksty źródłowe: Galicyjskie wspomnienia szkolne, oprac. A. Knot, Kraków 1955. Grzegorzewska M., Listy do Młodego nauczyciela, cykl I-III, Warszawa 2002. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, oprac. S. Kot, cz. I-III, Warszawa 1995. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, oprac. S. Możdżeń, cz. I-VIII, Kielce 1993. Ustawodawstwo szkolne w Królestwie Polskim w latach autonomii administracyjnej 1815-1867. Materiały i źródła do historii wychowania, t. 1: 1815-1839, t. 2: 1840-1867, oprac. K. Poznański, Warszawa 2017. Źródła do dziejów wychowania, oprac. S. Wołoszyn, t. 1-2, Kielce 1995. Monografie: Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetów, Warszawa 1997. Bobrowska-Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, Warszawa 1978. Myśliciele – o wychowaniu, red. Cz. Kupisiewicz, I. Wojnar, t. 1-2, Warszawa 2000. Okoń W., Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1997. Okoń W., Wizerunki sławnych pedagogów polskich, Warszawa 1993. Słowniki i encyklopedie: Encyklopedia pedagogiczna, red. W. Pomykało, Warszawa 1993. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. 1-7, Warszawa 2003-2008. Historia wychowania. Słownik biograficzny, red. A. Gąsiorowski, Olsztyn 1994. Słownik pedagogów polskich, red. W. Bobrowska-Nowak, D. Drynda, Katowice 1998. |
W cyklu 2023Zn:
Literatura obowiązkowa: Kot S., Historia wychowania, t. 1-2, Warszawa 1994. Markiewiczowa H., Poznański K., Wybrane zagadnienia z historii wychowania, cz. 1-2, Warszawa 2006. Literatura nadobowiązkowa: Syntezy: Litak S., Draus J., Terlecki R., Historia wychowania, t. 1-2, Kraków 2005. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej, t. 1-2, Warszawa 1996. Teksty źródłowe: Galicyjskie wspomnienia szkolne, oprac. A. Knot, Kraków 1955. Grzegorzewska M., Listy do Młodego nauczyciela, cykl I-III, Warszawa 2002. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, oprac. S. Kot, cz. I-III, Warszawa 1995. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, oprac. S. Możdżeń, cz. I-VIII, Kielce 1993. Ustawodawstwo szkolne w Królestwie Polskim w latach autonomii administracyjnej 1815-1867. Materiały i źródła do historii wychowania, t. 1: 1815-1839, t. 2: 1840-1867, oprac. K. Poznański, Warszawa 2017. Źródła do dziejów wychowania, oprac. S. Wołoszyn, t. 1-2, Kielce 1995. Monografie: Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetów, Warszawa 1997. Bobrowska-Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, Warszawa 1978. Myśliciele – o wychowaniu, red. Cz. Kupisiewicz, I. Wojnar, t. 1-2, Warszawa 2000. Okoń W., Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1997. Okoń W., Wizerunki sławnych pedagogów polskich, Warszawa 1993. Słowniki i encyklopedie: Encyklopedia pedagogiczna, red. W. Pomykało, Warszawa 1993. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. 1-7, Warszawa 2003-2008. Historia wychowania. Słownik biograficzny, red. A. Gąsiorowski, Olsztyn 1994. Słownik pedagogów polskich, red. W. Bobrowska-Nowak, D. Drynda, Katowice 1998. |
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Kot S., Historia wychowania, t. 1-2, Warszawa 1994. Markiewiczowa H., Poznański K., Wybrane zagadnienia z historii wychowania, cz. 1-2, Warszawa 2006. Literatura uzupełniająca:: Syntezy: Litak S., Draus J., Terlecki R., Historia wychowania, t. 1-2, Kraków 2005. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej, t. 1-2, Warszawa 1996. Teksty źródłowe: Galicyjskie wspomnienia szkolne, oprac. A. Knot, Kraków 1955. Grzegorzewska M., Listy do Młodego nauczyciela, cykl I-III, Warszawa 2002. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, oprac. S. Kot, cz. I-III, Warszawa 1995. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, oprac. S. Możdżeń, cz. I-VIII, Kielce 1993. Ustawodawstwo szkolne w Królestwie Polskim w latach autonomii administracyjnej 1815-1867. Materiały i źródła do historii wychowania, t. 1: 1815-1839, t. 2: 1840-1867, oprac. K. Poznański, Warszawa 2017. Źródła do dziejów wychowania, oprac. S. Wołoszyn, t. 1-2, Kielce 1995. Monografie: Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetów, Warszawa 1997. Bobrowska-Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, Warszawa 1978. Myśliciele – o wychowaniu, red. Cz. Kupisiewicz, I. Wojnar, t. 1-2, Warszawa 2000. Okoń W., Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1997. Okoń W., Wizerunki sławnych pedagogów polskich, Warszawa 1993. Słowniki i encyklopedie: Encyklopedia pedagogiczna, red. W. Pomykało, Warszawa 1993. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. 1-7, Warszawa 2003-2008. Historia wychowania. Słownik biograficzny, red. A. Gąsiorowski, Olsztyn 1994. Słownik pedagogów polskich, red. W. Bobrowska-Nowak, D. Drynda, Katowice 1998. |
W cyklu 2024Zn:
Literatura obowiązkowa: Kot S., Historia wychowania, t. 1-2, Warszawa 1994. Markiewiczowa H., Poznański K., Wybrane zagadnienia z historii wychowania, cz. 1-2, Warszawa 2006. Literatura uzupełniająca:: Syntezy: Litak S., Draus J., Terlecki R., Historia wychowania, t. 1-2, Kraków 2005. Wroczyński R., Dzieje oświaty polskiej, t. 1-2, Warszawa 1996. Teksty źródłowe: Galicyjskie wspomnienia szkolne, oprac. A. Knot, Kraków 1955. Grzegorzewska M., Listy do Młodego nauczyciela, cykl I-III, Warszawa 2002. Materiały do ćwiczeń z historii wychowania, oprac. S. Kot, cz. I-III, Warszawa 1995. Teksty źródłowe do dziejów wychowania, oprac. S. Możdżeń, cz. I-VIII, Kielce 1993. Ustawodawstwo szkolne w Królestwie Polskim w latach autonomii administracyjnej 1815-1867. Materiały i źródła do historii wychowania, t. 1: 1815-1839, t. 2: 1840-1867, oprac. K. Poznański, Warszawa 2017. Źródła do dziejów wychowania, oprac. S. Wołoszyn, t. 1-2, Kielce 1995. Monografie: Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetów, Warszawa 1997. Bobrowska-Nowak W., Historia wychowania przedszkolnego, Warszawa 1978. Myśliciele – o wychowaniu, red. Cz. Kupisiewicz, I. Wojnar, t. 1-2, Warszawa 2000. Okoń W., Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1997. Okoń W., Wizerunki sławnych pedagogów polskich, Warszawa 1993. Słowniki i encyklopedie: Encyklopedia pedagogiczna, red. W. Pomykało, Warszawa 1993. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, red. T. Pilch, t. 1-7, Warszawa 2003-2008. Historia wychowania. Słownik biograficzny, red. A. Gąsiorowski, Olsztyn 1994. Słownik pedagogów polskich, red. W. Bobrowska-Nowak, D. Drynda, Katowice 1998. |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2021Zn:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2022Z:
Opis metod kształcenia: wykład - metoda podająca z prezentacją, ćwiczenia - czytanie i omawianie tekstów źródłowych, metody aktywizujące Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe - wykład i ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40 Przygotowanie się do egzaminu - 50 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
W cyklu 2022Zn:
OPIS METOD KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2023Z:
Opis metod kształcenia: wykład - metoda podająca z prezentacją, ćwiczenia - czytanie i omawianie tekstów źródłowych, metody aktywizujące Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe - wykład i ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40 Przygotowanie się do egzaminu - 50 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
W cyklu 2023Zn:
Opis metod kształcenia: wykład - metoda podająca z prezentacją, ćwiczenia - czytanie i omawianie tekstów źródłowych, metody aktywizujące Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe - wykład i ćwiczenia - 18 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40 Przygotowanie się do egzaminu - 50 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
W cyklu 2024Z:
Opis metod kształcenia: wykład - metoda podająca z prezentacją, ćwiczenia - czytanie i omawianie tekstów źródłowych, metody aktywizujące Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe - wykład i ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40 Przygotowanie się do egzaminu - 50 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
W cyklu 2024Zn:
Opis metod kształcenia: wykład - metoda podająca z prezentacją, ćwiczenia - czytanie i omawianie tekstów źródłowych, metody aktywizujące Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe - wykład i ćwiczenia - 18 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40 Przygotowanie się do egzaminu - 50 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: