W cyklu 2023Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Czaplewska E. (2012). Diagnoza zaburzeń rozwoju artykulacji. W: Czaplewska E., Milewski S., (red.), Diagnoza logopedyczna. Gdańsk: GWP. 2. Emiluta – Rozya D. (2004). Współpraca logopedy z psychologiem i lekarzem w rozpoznawaniu uwarunkowań trudności dziecka w komunikowaniu się werbalnym. W: J. Przesmycka – Kamieńska (red.), Diagnoza psychologiczna dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się werbalnym. Wrocław: UWr. 3. Emiluta-Rozya D. (2013). Całościowe badanie logopedyczne. Warszawa: Wyd. APS - tylko wskazane podczas zajęć fragmenty (s. 15-17, 18-19, 29-41) dotyczące diagnozowania logopedycznego na podstawowym poziomie. 4. Emiluta-Rozya D. (2015). Uwagi do narzędzi diagnostycznych mojego autorstwa i współautorstwa. W: Wolańska E., Kurowska M. (red.), Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii. Warszawa: ELIPSA. 5. Emiluta-Rozya D., Jauer-Niworowska O. (2021). Logopedyczne i psychologiczne aspekty diagnozowania zaburzeń mowy. Warszawa: Wyd. APS - tylko rozdział 3 "Typologia zaburzeń mowy..." (s. 26-64). 6. Emiluta - Rozya D. (1998) Diagnoza logopedyczna dzieci z wadami wymowy , [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń rozwoju dzieci , Wyd. WSPS (wydanie drugie zmienione), Warszawa. 7. Emiluta-Rozya D., Lipiec D. (2021). Zaburzenia artykulacji - przyczyny symptomatologia, klasyfikacje. W: Domagała A., Mirecka U. (red.), Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 1: Rozwój sprawności językowych. Podstawowe problemy logopedyczne. Wieku. Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis). 8. Lipiec, D., Więcek-Poborczyk, I. (2021). Nienormatywne dźwiękowe realizacje fonemów języka polskiego u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W: Domagała A., Mirecka U. (red.), Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 1: Rozwój sprawności językowych. Podstawowe problemy logopedyczne. Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis).
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. Demel G. (1983). Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola. Warszawa: WSiP. 2. Emiluta-Rozya D. (2008). Modyfikacja zestawienia form zaburzeń mowy H. Mierzejewskiej i D. Emiluty-Rozya. W: J. Porayski – Pomsta (red.), Diagnoza i terapia w logopedii. Warszawa: Elipsa. 3. Kielar-Turska M. (2018). Proces diagnozowania logopedycznego z punktu widzenia psychologii i psycholingwistyki rozwojowej. W: S. Śniatkowski, D. Emiluta-Rozya, K.I. Bieńkowska (red.), Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym. Warszawa: Wyd. APS. 4. Lipiec D., Więcek-Poborczyk I. (2018). Normatywne i nienormatywne realizacje fonemu [r] we współczesnym języku polskim. W: Śniatkowski S., Emiluta-Rozya D., Bieńkowska K.I. (red.), Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym. Warszawa: Wyd. APS. 5. Mierzejewska H., Emiluta – Rozya D. (1994). Terminy jako problem badania kompleksowego. W: J. Ożdżyński (red.), Polska terminologia logopedyczna. Kraków: WSP. 6. Pluta-Wojciechowska D. (2017). Dyslalia obwodowa. Katowice: Ergo sum. 7. Rocławski B. (1991). Słuch fonemowy i fonetyczny. Gdańsk: Wyd. UG. 8. Stecko E. (2014). Sprawdź jak mówię. Karta badania logopedycznego z materiałami pomocniczym. Warszawa: Emart. 9. Styczek I. (1982). Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego. Warszawa: WSiP. 10. Szeląg E., Szymaszek A. (2006). Test do badania słuchu fonematycznego u dzieci i dorosłych. Gdańsk:Gd.Wyd. Psychol. 11. Tarkowski Z. (1992). Test Sprawności Językowej PFZM, Lublin. 12. Więcek-Poborczyk I., Lipiec D., Mężyk A. (2021). Faza ustna połykania u dzieci w wieku przedszkolnym - perspektywa logopedyczna. Warszawa: Wyd. APS.
W ramach tego przedmiotu mogą powtarzać się publikacje podawane do innych wcześniejszych zajęć. Diagnozowanie logopedyczne wymaga pogłębionej analizy treści publikacji zalecanych wcześniej podczas studiów (w szczególności w zakresie dyslalii, fonetyki, rozwoju mowy).
|
W cyklu 2023Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Czaplewska E. (2012). Diagnoza zaburzeń rozwoju artykulacji. W: Czaplewska E., Milewski S., (red.), Diagnoza logopedyczna. Gdańsk: GWP. 2. Emiluta – Rozya D. (2004). Współpraca logopedy z psychologiem i lekarzem w rozpoznawaniu uwarunkowań trudności dziecka w komunikowaniu się werbalnym. W: J. Przesmycka – Kamieńska (red.), Diagnoza psychologiczna dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się werbalnym. Wrocław: UWr. 3. Emiluta-Rozya D. (2013). Całościowe badanie logopedyczne. Warszawa: Wyd. APS - tylko wskazane podczas zajęć fragmenty (s. 15-17, 18-19, 29-41) dotyczące diagnozowania logopedycznego na podstawowym poziomie. 4. Emiluta-Rozya D. (2015). Uwagi do narzędzi diagnostycznych mojego autorstwa i współautorstwa. W: Wolańska E., Kurowska M. (red.), Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii. Warszawa: ELIPSA. 5. Emiluta-Rozya D., Jauer-Niworowska O. (2021). Logopedyczne i psychologiczne aspekty diagnozowania zaburzeń mowy. Warszawa: Wyd. APS - tylko rozdział 3 "Typologia zaburzeń mowy..." (s. 26-64). 6. Emiluta - Rozya D. (1998) Diagnoza logopedyczna dzieci z wadami wymowy , [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń rozwoju dzieci , Wyd. WSPS (wydanie drugie zmienione), Warszawa. 7. Emiluta-Rozya D., Lipiec D. (2021). Zaburzenia artykulacji - przyczyny symptomatologia, klasyfikacje. W: Domagała A., Mirecka U. (red.), Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 1: Rozwój sprawności językowych. Podstawowe problemy logopedyczne. Wieku. Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis). 8. Lipiec, D., Więcek-Poborczyk, I. (2021). Nienormatywne dźwiękowe realizacje fonemów języka polskiego u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W: Domagała A., Mirecka U. (red.), Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 1: Rozwój sprawności językowych. Podstawowe problemy logopedyczne. Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis).
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. Demel G. (1983). Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola. Warszawa: WSiP. 2. Emiluta-Rozya D. (2008). Modyfikacja zestawienia form zaburzeń mowy H. Mierzejewskiej i D. Emiluty-Rozya. W: J. Porayski – Pomsta (red.), Diagnoza i terapia w logopedii. Warszawa: Elipsa. 3. Kielar-Turska M. (2018). Proces diagnozowania logopedycznego z punktu widzenia psychologii i psycholingwistyki rozwojowej. W: S. Śniatkowski, D. Emiluta-Rozya, K.I. Bieńkowska (red.), Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym. Warszawa: Wyd. APS. 4. Lipiec D., Więcek-Poborczyk I. (2018). Normatywne i nienormatywne realizacje fonemu [r] we współczesnym języku polskim. W: Śniatkowski S., Emiluta-Rozya D., Bieńkowska K.I. (red.), Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym. Warszawa: Wyd. APS. 5. Mierzejewska H., Emiluta – Rozya D. (1994). Terminy jako problem badania kompleksowego. W: J. Ożdżyński (red.), Polska terminologia logopedyczna. Kraków: WSP. 6. Pluta-Wojciechowska D. (2017). Dyslalia obwodowa. Katowice: Ergo sum. 7. Rocławski B. (1991). Słuch fonemowy i fonetyczny. Gdańsk: Wyd. UG. 8. Stecko E. (2014). Sprawdź jak mówię. Karta badania logopedycznego z materiałami pomocniczym. Warszawa: Emart. 9. Styczek I. (1982). Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego. Warszawa: WSiP. 10. Szeląg E., Szymaszek A. (2006). Test do badania słuchu fonematycznego u dzieci i dorosłych. Gdańsk:Gd.Wyd. Psychol. 11. Tarkowski Z. (1992). Test Sprawności Językowej PFZM, Lublin. 12. Więcek-Poborczyk I., Lipiec D., Mężyk A. (2021). Faza ustna połykania u dzieci w wieku przedszkolnym - perspektywa logopedyczna. Warszawa: Wyd. APS.
W ramach tego przedmiotu mogą powtarzać się publikacje podawane do innych wcześniejszych zajęć. Diagnozowanie logopedyczne wymaga pogłębionej analizy treści publikacji zalecanych wcześniej podczas studiów (w szczególności w zakresie dyslalii, fonetyki, rozwoju mowy).
|
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Czaplewska E. (2012). Diagnoza zaburzeń rozwoju artykulacji. W: Czaplewska E., Milewski S., (red.), Diagnoza logopedyczna. Gdańsk: GWP. 2. Emiluta – Rozya D. (2004). Współpraca logopedy z psychologiem i lekarzem w rozpoznawaniu uwarunkowań trudności dziecka w komunikowaniu się werbalnym. W: J. Przesmycka – Kamieńska (red.), Diagnoza psychologiczna dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się werbalnym. Wrocław: UWr. 3. Emiluta-Rozya D. (2013). Całościowe badanie logopedyczne. Warszawa: Wyd. APS - tylko wskazane podczas zajęć fragmenty (s. 15-17, 18-19, 29-41) dotyczące diagnozowania logopedycznego na podstawowym poziomie. 4. Emiluta-Rozya D. (2015). Uwagi do narzędzi diagnostycznych mojego autorstwa i współautorstwa. W: Wolańska E., Kurowska M. (red.), Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii. Warszawa: ELIPSA. 5. Emiluta-Rozya D., Jauer-Niworowska O. (2021). Logopedyczne i psychologiczne aspekty diagnozowania zaburzeń mowy. Warszawa: Wyd. APS - tylko rozdział 3 "Typologia zaburzeń mowy..." (s. 26-64). 6. Emiluta - Rozya D. (1998) Diagnoza logopedyczna dzieci z wadami wymowy , [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń rozwoju dzieci , Wyd. WSPS (wydanie drugie zmienione), Warszawa. 7. Emiluta-Rozya D., Lipiec D. (2021). Zaburzenia artykulacji - przyczyny symptomatologia, klasyfikacje. W: Domagała A., Mirecka U. (red.), Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 1: Rozwój sprawności językowych. Podstawowe problemy logopedyczne. Wieku. Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis). 8. Lipiec, D., Więcek-Poborczyk, I. (2021). Nienormatywne dźwiękowe realizacje fonemów języka polskiego u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W: Domagała A., Mirecka U. (red.), Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 1: Rozwój sprawności językowych. Podstawowe problemy logopedyczne. Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis).
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. Demel G. (1983). Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola. Warszawa: WSiP. 2. Emiluta-Rozya D. (2008). Modyfikacja zestawienia form zaburzeń mowy H. Mierzejewskiej i D. Emiluty-Rozya. W: J. Porayski – Pomsta (red.), Diagnoza i terapia w logopedii. Warszawa: Elipsa. 3. Kielar-Turska M. (2018). Proces diagnozowania logopedycznego z punktu widzenia psychologii i psycholingwistyki rozwojowej. W: S. Śniatkowski, D. Emiluta-Rozya, K.I. Bieńkowska (red.), Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym. Warszawa: Wyd. APS. 4. Lipiec D., Więcek-Poborczyk I. (2018). Normatywne i nienormatywne realizacje fonemu [r] we współczesnym języku polskim. W: Śniatkowski S., Emiluta-Rozya D., Bieńkowska K.I. (red.), Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym. Warszawa: Wyd. APS. 5. Mierzejewska H., Emiluta – Rozya D. (1994). Terminy jako problem badania kompleksowego. W: J. Ożdżyński (red.), Polska terminologia logopedyczna. Kraków: WSP. 6. Pluta-Wojciechowska D. (2017). Dyslalia obwodowa. Katowice: Ergo sum. 7. Rocławski B. (1991). Słuch fonemowy i fonetyczny. Gdańsk: Wyd. UG. 8. Stecko E. (2014). Sprawdź jak mówię. Karta badania logopedycznego z materiałami pomocniczym. Warszawa: Emart. 9. Styczek I. (1982). Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego. Warszawa: WSiP. 10. Szeląg E., Szymaszek A. (2006). Test do badania słuchu fonematycznego u dzieci i dorosłych. Gdańsk:Gd.Wyd. Psychol. 11. Tarkowski Z. (1992). Test Sprawności Językowej PFZM, Lublin. 12. Więcek-Poborczyk I., Lipiec D., Mężyk A. (2021). Faza ustna połykania u dzieci w wieku przedszkolnym - perspektywa logopedyczna. Warszawa: Wyd. APS.
W ramach tego przedmiotu mogą powtarzać się publikacje podawane do innych wcześniejszych zajęć. Diagnozowanie logopedyczne wymaga pogłębionej analizy treści publikacji zalecanych wcześniej podczas studiów (w szczególności w zakresie dyslalii, fonetyki, rozwoju mowy).
|
W cyklu 2024Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Czaplewska E. (2012). Diagnoza zaburzeń rozwoju artykulacji. W: Czaplewska E., Milewski S., (red.), Diagnoza logopedyczna. Gdańsk: GWP. 2. Emiluta – Rozya D. (2004). Współpraca logopedy z psychologiem i lekarzem w rozpoznawaniu uwarunkowań trudności dziecka w komunikowaniu się werbalnym. W: J. Przesmycka – Kamieńska (red.), Diagnoza psychologiczna dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się werbalnym. Wrocław: UWr. 3. Emiluta-Rozya D. (2013). Całościowe badanie logopedyczne. Warszawa: Wyd. APS - tylko wskazane podczas zajęć fragmenty (s. 15-17, 18-19, 29-41) dotyczące diagnozowania logopedycznego na podstawowym poziomie. 4. Emiluta-Rozya D. (2015). Uwagi do narzędzi diagnostycznych mojego autorstwa i współautorstwa. W: Wolańska E., Kurowska M. (red.), Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii. Warszawa: ELIPSA. 5. Emiluta-Rozya D., Jauer-Niworowska O. (2021). Logopedyczne i psychologiczne aspekty diagnozowania zaburzeń mowy. Warszawa: Wyd. APS - tylko rozdział 3 "Typologia zaburzeń mowy..." (s. 26-64). 6. Emiluta - Rozya D. (1998) Diagnoza logopedyczna dzieci z wadami wymowy , [w:] Rola J.(red.) Wybrane problemy psychologicznej diagnozy zaburzeń rozwoju dzieci , Wyd. WSPS (wydanie drugie zmienione), Warszawa. 7. Emiluta-Rozya D., Lipiec D. (2021). Zaburzenia artykulacji - przyczyny symptomatologia, klasyfikacje. W: Domagała A., Mirecka U. (red.), Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 1: Rozwój sprawności językowych. Podstawowe problemy logopedyczne. Wieku. Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis). 8. Lipiec, D., Więcek-Poborczyk, I. (2021). Nienormatywne dźwiękowe realizacje fonemów języka polskiego u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W: Domagała A., Mirecka U. (red.), Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. Tom 1: Rozwój sprawności językowych. Podstawowe problemy logopedyczne. Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia (Harmonia Universalis).
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. Demel G. (1983). Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola. Warszawa: WSiP. 2. Emiluta-Rozya D. (2008). Modyfikacja zestawienia form zaburzeń mowy H. Mierzejewskiej i D. Emiluty-Rozya. W: J. Porayski – Pomsta (red.), Diagnoza i terapia w logopedii. Warszawa: Elipsa. 3. Kielar-Turska M. (2018). Proces diagnozowania logopedycznego z punktu widzenia psychologii i psycholingwistyki rozwojowej. W: S. Śniatkowski, D. Emiluta-Rozya, K.I. Bieńkowska (red.), Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym. Warszawa: Wyd. APS. 4. Lipiec D., Więcek-Poborczyk I. (2018). Normatywne i nienormatywne realizacje fonemu [r] we współczesnym języku polskim. W: Śniatkowski S., Emiluta-Rozya D., Bieńkowska K.I. (red.), Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym. Warszawa: Wyd. APS. 5. Mierzejewska H., Emiluta – Rozya D. (1994). Terminy jako problem badania kompleksowego. W: J. Ożdżyński (red.), Polska terminologia logopedyczna. Kraków: WSP. 6. Pluta-Wojciechowska D. (2017). Dyslalia obwodowa. Katowice: Ergo sum. 7. Rocławski B. (1991). Słuch fonemowy i fonetyczny. Gdańsk: Wyd. UG. 8. Stecko E. (2014). Sprawdź jak mówię. Karta badania logopedycznego z materiałami pomocniczym. Warszawa: Emart. 9. Styczek I. (1982). Badanie i kształtowanie słuchu fonematycznego. Warszawa: WSiP. 10. Szeląg E., Szymaszek A. (2006). Test do badania słuchu fonematycznego u dzieci i dorosłych. Gdańsk:Gd.Wyd. Psychol. 11. Tarkowski Z. (1992). Test Sprawności Językowej PFZM, Lublin. 12. Więcek-Poborczyk I., Lipiec D., Mężyk A. (2021). Faza ustna połykania u dzieci w wieku przedszkolnym - perspektywa logopedyczna. Warszawa: Wyd. APS.
W ramach tego przedmiotu mogą powtarzać się publikacje podawane do innych wcześniejszych zajęć. Diagnozowanie logopedyczne wymaga pogłębionej analizy treści publikacji zalecanych wcześniej podczas studiów (w szczególności w zakresie dyslalii, fonetyki, rozwoju mowy).
|