W cyklu 2023L:
Literatura obowiązkowa 1. Błeszyński J. (red.) 2006 lub 2008 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Impuls. Kraków. 2. Kacprzyńska, M., Bieńkowska, K. I. (2021). Alternatywne metody komunikacji — przegląd dostępnego oprogramowania komputerowego. Niepełnosprawność i Rehabilitacja, 17–27.
Literatura uzupełniająca 1. Baczała D., Błeszyński J. (red.) 2014 - Komunikacja w logopedii. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Toruń. 2. Błeszyński J. 2018 - Komunikacja-mowa-język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Toruń: Adam Marszałek. 3. Kwasiborska J. 2009 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC) - przegląd dostępnych badań. W: Porayski-Pomsta J. (red.) Diagnoza i terapia w logopedii. Dom Wydawniczy Elipsa - Warszawa. 4. www.mówik.pl 5. www.makaton.pl 6. www.pcs.pl 7. www.fonogesty.org 8. http://poradnik-logopedyczny.pl/komunikacja-alternatywna/komunikacja-alternatywna/255/picture-comunication.html 9. www.makaton.pl 10. http://www.piktogramy.com.pl/piktogramy/ 11.www. mowik.pl 12. Paplińska M. (2009). Nauka brajla w weekend. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli, wykładowców pracujących z niewidomym uczniem i studentem. APS. Warszawa. Film instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=nTHYuPaSMRo Film na temat PJM - https://www.youtube.com/watch?v=j8DGat29Y5M
|
W cyklu 2023Ln:
Literatura obowiązkowa 1. Błeszyński J. (red.) 2006 lub 2008 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Impuls. Kraków. 2. Kacprzyńska, M., Bieńkowska, K. I. (2021). Alternatywne metody komunikacji — przegląd dostępnego oprogramowania komputerowego. Niepełnosprawność i Rehabilitacja, 17–27.
Literatura uzupełniająca 1. Baczała D., Błeszyński J. (red.) 2014 - Komunikacja w logopedii. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Toruń. 2. Błeszyński J. 2018 - Komunikacja-mowa-język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Toruń: Adam Marszałek. 3. Kwasiborska J. 2009 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC) - przegląd dostępnych badań. W: Porayski-Pomsta J. (red.) Diagnoza i terapia w logopedii. Dom Wydawniczy Elipsa - Warszawa. 4. www.mówik.pl 5. www.makaton.pl 6. www.pcs.pl 7. www.fonogesty.org 8. http://poradnik-logopedyczny.pl/komunikacja-alternatywna/komunikacja-alternatywna/255/picture-comunication.html 9. www.makaton.pl 10. http://www.piktogramy.com.pl/piktogramy/ 11.www. mowik.pl 12.Paplińska M. (2009). Nauka brajla w weekend. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli, wykładowców pracujących z niewidomym uczniem i studentem. APS. Warszawa.
Film instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=nTHYuPaSMRo Film na temat PJM - https://www.youtube.com/watch?v=j8DGat29Y5M
|
W cyklu 2024L:
Literatura obowiązkowa 1. Błeszyński J. (red.) 2006 lub 2008 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Impuls. Kraków. 2. Binger, C., Light, J. (2007). The effect of aided AAC modeling on the expression of multi-symbol messages by preschoolers who use AAC. Augmentative and Alternative Communication, 23(1), 30–43. https://doi.org/10.1080/07434610600807470 3. Bokus, B., Shugar, G.W. (2007). Psychologia języka dziecka. Osiągnięcia, nowe perspektywy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 4.Brady, N.C. (2000). Improved comprehension of object names following voice output communication aid use: Two case studies. Augmentative and Alternative Communication, 16(3), 197–204. https://psycnet.apa.org/doi/10.1080/07434610012331279054 5. Branson, D., Demchak, M. (2009). The use of augmentative and alternative communication methods with infants and toddlers with disabilities: A research review. Augmentative and Alternative Communication, 25(4), 274–286. https://doi. org/10.3109/07434610903384529 6. Davidoff, B.E. (2017). AAC With Energy – Earlier: Research shows that children with communication challenges do best when introduced to augmentative and alternative communication as early as 12 months. The ASHA Leader, 22, 48–53. https://doi. org/10.1044/leader.FTR2.22012017.48 7. Drager, K.D.R., Postal, V.J., Carroulus, L., Castellano, M., Gagliano, C., Glynn, J. (2006). 8. Fäldt, A., Fabian, H., Thunberg, G., Lucas, S. (2020). “All of a sudden we noticed a differ ence at home too”: Parents’ perception of a parent-focused early communication and AAC intervention for toddlers. Augmentative and Alternative Communication, 36(3), 143–154. https://doi.org/10.1080/07434618.2020.1811757 9. Ganz, J.B., Earles-Vollrath, T.L., Heath, A.K., Parker, R.I., Rispoli, M.J., Duran, J.B. (2012). 10. Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) we wspieraniu rozwoju… Grycman, M., Jerzyk, M., Bucyk, M. (2020). Model aktywny. Komunikacja alternatywna i wspomagająca. Wrocław: Wydawnictwo Poligraf. Grycman, M., Kaczmarek, B.B. (2014). Podręczny słownik terminów AAC (komunikacji wspomagającej i alternatywnej). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Literatura uzupełniająca 1. Baczała D., Błeszyński J. (red.) 2014 - Komunikacja w logopedii. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Toruń. 2. Błeszyński J. 2018 - Komunikacja-mowa-język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Toruń: Adam Marszałek. 3. Kwasiborska J. 2009 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC) - przegląd dostępnych badań. W: Porayski-Pomsta J. (red.) Diagnoza i terapia w logopedii. Dom Wydawniczy Elipsa - Warszawa. 4. www.mówik.pl 5. www.makaton.pl 6. www.pcs.pl 7. www.fonogesty.org 8. http://poradnik-logopedyczny.pl/komunikacja-alternatywna/komunikacja-alternatywna/255/picture-comunication.html 9. www.makaton.pl 10. http://www.piktogramy.com.pl/piktogramy/ 11.www. mowik.pl 12. Paplińska M. (2009). Nauka brajla w weekend. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli, wykładowców pracujących z niewidomym uczniem i studentem. APS. Warszawa. Film instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=nTHYuPaSMRo Film na temat PJM - https://www.youtube.com/watch?v=j8DGat29Y5M
|
W cyklu 2024Ln:
Literatura obowiązkowa 1. Błeszyński J. (red.) 2006 lub 2008 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Impuls. Kraków. 2. Binger, C., Light, J. (2007). The effect of aided AAC modeling on the expression of multi-symbol messages by preschoolers who use AAC. Augmentative and Alternative Communication, 23(1), 30–43. https://doi.org/10.1080/07434610600807470 3. Bokus, B., Shugar, G.W. (2007). Psychologia języka dziecka. Osiągnięcia, nowe perspektywy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 4.Brady, N.C. (2000). Improved comprehension of object names following voice output communication aid use: Two case studies. Augmentative and Alternative Communication, 16(3), 197–204. https://psycnet.apa.org/doi/10.1080/07434610012331279054 5. Branson, D., Demchak, M. (2009). The use of augmentative and alternative communication methods with infants and toddlers with disabilities: A research review. Augmentative and Alternative Communication, 25(4), 274–286. https://doi. org/10.3109/07434610903384529 6. Davidoff, B.E. (2017). AAC With Energy – Earlier: Research shows that children with communication challenges do best when introduced to augmentative and alternative communication as early as 12 months. The ASHA Leader, 22, 48–53. https://doi. org/10.1044/leader.FTR2.22012017.48 7. Drager, K.D.R., Postal, V.J., Carroulus, L., Castellano, M., Gagliano, C., Glynn, J. (2006). 8. Fäldt, A., Fabian, H., Thunberg, G., Lucas, S. (2020). “All of a sudden we noticed a differ ence at home too”: Parents’ perception of a parent-focused early communication and AAC intervention for toddlers. Augmentative and Alternative Communication, 36(3), 143–154. https://doi.org/10.1080/07434618.2020.1811757 9. Ganz, J.B., Earles-Vollrath, T.L., Heath, A.K., Parker, R.I., Rispoli, M.J., Duran, J.B. (2012). 10. Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC) we wspieraniu rozwoju… Grycman, M., Jerzyk, M., Bucyk, M. (2020). Model aktywny. Komunikacja alternatywna i wspomagająca. Wrocław: Wydawnictwo Poligraf. Grycman, M., Kaczmarek, B.B. (2014). Podręczny słownik terminów AAC (komunikacji wspomagającej i alternatywnej). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Literatura uzupełniająca 1. Baczała D., Błeszyński J. (red.) 2014 - Komunikacja w logopedii. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Toruń. 2. Błeszyński J. 2018 - Komunikacja-mowa-język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Toruń: Adam Marszałek. 3. Kwasiborska J. 2009 - Alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC) - przegląd dostępnych badań. W: Porayski-Pomsta J. (red.) Diagnoza i terapia w logopedii. Dom Wydawniczy Elipsa - Warszawa. 4. www.mówik.pl 5. www.makaton.pl 6. www.pcs.pl 7. www.fonogesty.org 8. http://poradnik-logopedyczny.pl/komunikacja-alternatywna/komunikacja-alternatywna/255/picture-comunication.html 9. www.makaton.pl 10. http://www.piktogramy.com.pl/piktogramy/ 11.www. mowik.pl 12. Paplińska M. (2009). Nauka brajla w weekend. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli, wykładowców pracujących z niewidomym uczniem i studentem. APS. Warszawa. Film instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=nTHYuPaSMRo Film na temat PJM - https://www.youtube.com/watch?v=j8DGat29Y5M
|