Wsparcie osób z niepłynnością mówienia LO-2F-WOM
TREŚCI PROGRAMOWE
Istota jąkania - wieloczynnikowa koncepcja jąkania. Czynniki ryzyka utrzymania się objawów niepłynności mówienia (diagnoza i terapia jąkania na podstawie modelu ICF). Pośrednie i bezpośrednie metody pracy terapeutycznej. Upłynnianie mówienia i modyfikacja jąkania. Grupy wsparcia. Strategie rodzinne wspierające płynność mowy dziecka (videotrening).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Rozumie istotę jąkania i zna wieloczynnikową koncepcję jego etiologii.
Zna czynniki ryzyka dotyczące możliwości utrzymania się objawów niepłynności mowy u dzieci.
Zna strategie rodzinne wspierające płynność mowy dziecka.
Zapoznał się z rodzajami terapeutycznych metod pracy z osobami z niepłynnością mówienia.
Umiejętności
Potrafi ocenić ryzyko utrzymania się objawów niepłynności u dzieci.
Umie zaprojektować program działań terapeutycznych pośrednich oraz bezpośrednich. Potrafi przeprowadzić videotrening.
Potrafi stworzyć sieć czynników wpływających na funkcjonowanie osoby z niepłynnością mówienia przy użyciu modelu ICF.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość konieczności współpracy logopedy z rodzicami oraz specjalistami w pracy terapeutycznej z osobami z niepłynnością mówienia.
Zna zasady etyki zawodowej w postępowaniu z pacjentami z zaburzeniami płynności mowy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: