Wczesna interwencja logopedyczna LO-2F-WIL
TREŚCI PROGRAMOWE
Wczesna interwencja logopedyczna - podstawowe zagadnienia. Czynniki wspierające oraz zakłócające umiejętności prelingwalne oraz językowe małego dziecka. Odruchy ustno-twarzowe. Dobór metod i akcesoriów stymulujących rozwój czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnego podczas karmienia. Metody terapeutyczne wykorzystywane we wczesnej interwencji logopedycznej. Ankyloglosja u niemowląt i małych dzieci. Współpraca logopedy z rodzicami oraz z innymi specjalistami w zakresie profilaktyki, diagnozy i terapii.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
W stopniu pogłębionym zna podstawowe zagadnienia z wczesnej interwencji, neonatologii i fizjoterapii w logopedii.
W stopniu pogłębionym zna rozwój mowy dziecka oraz działania profilaktyczno-wspomagające wykorzystywane w logopedii.
W stopniu pogłębionym zna zasady diagnostyki logopedycznej czynności prymarnych i odruchów orofacjalnych oraz postępowania logopedycznego wobec niemowląt z zaburzeniami towarzyszącymi (w tym zagadnienia z obszaru tyflologopedii).
Umiejętności
Potrafi analizować i stosować podstawy neonatologii i fizjoterapii w logopedii.
Potrafi analizować i dobierać działania profilaktyczno-wspomagające z zakresu logopedii.
Umie analizować i stosować diagnostykę logopedyczną czynności prymarnych i odruchów orofacjalnych, planować i realizować wczesną interwencję logopedyczną.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość konieczności współpracy z innymi specjalistami.
Ma poczucie odpowiedzialności za podejmowane działania wobec pacjenta.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: