Karmienie terapeutyczne LO-2F-KAL
TREŚCI PROGRAMOWE
Diagnoza funkcji motorycznych i pokarmowych dziecka. Fizjologia karmienia małego dziecka. Diagnoza sytuacji karmienia dziecka. Wspomaganie procesu karmienia. Kryteria doboru akcesoriów do karmienia. Ćwiczenia praktyczne.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Rozumie w stopniu pogłębionym medyczne podstawy logopedii potrzebne by zdefiniować i rozpoznać trudności funkcji pokarmowych dziecka i uwzględnić je w planowaniu odpowiedniego postępowania terapeutycznego.
Rozumie zagadnienia edukacji zdrowotnej, bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu i uczniów w szkole.
Zna i wdraża zasady postępowania terapeutycznego w przypadku zaburzeń funkcji pokarmowych u dzieci.
Zna wpływ czynników genetycznych, środowiskowych i społecznych na organizm ludzki w zakresie funkcjonowania jednostki oraz mechanizmy prowadzące do zaburzeń funkcji pokarmowych.
Umiejętności
Potrafi analizować medyczne podstawy logopedii.
Potrafi identyfikować problemy żywieniowe i zdrowotne jednostek.
Potrafi planować i realizować postępowanie rehabilitacyjne w zaburzeniach funkcji pokarmowych oraz dokonywać rediagnozy.
Kompetencje społeczne
Ma potrzebę ciągłego poszerzania i aktualizowania zdobytej wiedzy.
Posiada świadomość ograniczeń swojej wiedzy i umiejętności. Wie kiedy skorzystać z porady innego specjalisty.
Okazuje empatię dzieciom potrzebującym wsparcia i pomocy w zakresie karmienia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: