Diagnoza i terapia logopedyczna osób z NMPK LO-2F-DNM
TREŚCI PROGRAMOWE
Terminologia związana z NMPK. Etiologia i patomechanizm zaburzenia. Charakterystyka objawów poszczególnych typów NMPK. Zaburzenia językowe i niejęzykowe w NMPK. Diagnoza dzieci z NMPK - przegląd narzędzi diagnostycznych. Diagnoza na podstawie objawów. Metody wykorzystywane w terapii logopedycznej dzieci z NMPK. Projektowanie programu terapii. Ocena efektów terapii. Konstruowanie szczegółowego planu zajęć. Samodzielne prowadzenie zajęć logopedycznych z dziećmi z NMPK.
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: ĆWICZENIA: WARSZTATY: |
W cyklu 2024Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: ĆWICZENIA: WARSZTATY: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę dotyczącą terminologii, etiologii i patomechanizmu NPMK.
Zna zasady diagnozy i terapii dzieci z NMPK.
Zna różne metody wykorzystywane w terapii dzieci z NMPK.
Umiejętności
Poddaje trafnej analizie objawy zaburzeń w mowie i w piśmie dzieci z NMPK.
Potrafi formułować diagnozę logopedyczną dziecka z NMPK.
Umie zaprojektować program terapii dla dziecka z NMPK.
Umie prowadzić zajęcia logopedyczne z dzieckiem z NMPK.
Kompetencje społeczne
Jest gotów, by elastycznie dostosować formy kontaktu z dzieckiem do jego możliwości.
Jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za swoje działania pedagogiczno-logopedyczne (postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne, kierowanie podopiecznego do innych specjalistów, ustne i pisemne opinie dotyczące podopiecznego).
Literatura
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Emiluta- Rozya D. (2002) „Projekt ‘Badania mowy’” Ireny Styczek jako pierwowzór logopedycznego postępowania diagnostycznego”, Szkoła Specjalna nr 3. LITERATURA UZUPEŁNIJĄCA: |
W cyklu 2024Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Emiluta- Rozya D. (2002) „Projekt ‘Badania mowy’” Ireny Styczek jako pierwowzór logopedycznego postępowania diagnostycznego”, Szkoła Specjalna nr 3. LITERATURA UZUPEŁNIJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2024Z:
FORMA AKTYWNOŚCI /ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: wykład 12 godzin , ćwiczenia 5 godzin, warsztaty 10 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
W cyklu 2024Zn:
FORMA AKTYWNOŚCI /ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: wykład 12 godzin , ćwiczenia 5 godzin, warsztaty 10 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: