Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci z dyzartrią LO-2F-DLD
TREŚCI PROGRAMOWE
Zaburzenia dyzartryczne – diagnoza logopedyczna dziecka z dyzartrią. Zasady diagnozy logopedycznej dzieci z dyzartrią. Zasady terapii dzieci z dyzartrią. Techniki terapeutyczne wykorzystywane w terapii dzieci z dyzartrią.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna definicje, objawy, patomechanizm zaburzeń dyzartrycznych. Rozumie zasady klasyfikacji zaburzeń dyzartrycznych i zna obowiązujące klasyfikacje.
Zna i rozumie kryteria diagnozy i terapii dzieci z dyzartrią.
Umiejętności
Potrafi analizować objawy zaburzeń dyzartrycznych u dzieci.
Potrafi diagnozować dyzartrię u dzieci i prowadzić jej terapię.
Potrafi sformułować program terapii dostosowany do potrzeb i możliwości dziecka z dyzartrią.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy oraz doskonalenia umiejętności diagnostycznych i terapeutycznych na specjalistycznych studiach z zakresu neurologopedii.
Ma świadomość odpowiedzialności w kontaktach z pacjentami z dyzartrią i ich rodzinami.
Jest gotów do okazywania empatii pacjentom z dyzartrią potrzebującym wsparcia i pomocy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: