Diagnoza i terapia logopedyczna osób z afazją LO-2F-DAF
TREŚCI PROGRAMOWE
Afazja – diagnoza i terapia logopedyczna pacjenta. Zasady diagnozy logopedycznej pacjenta z afazją. Zakres i przebieg logopedycznej diagnozy osoby z afazją. Narzędzia do badania pacjenta z afazją. Zasady terapii pacjentów z afazją. Podstawowe metody i podstawowe rodzaje ćwiczeń w afazji.
W cyklu 2024Z:
Wykład: Ćwiczenia/Warsztaty: |
W cyklu 2024Zn:
Wykład: Ćwiczenia/Warsztaty: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę dotyczącą podstaw afazjologii: zna terminologię afazjologiczną, definicję afazji, klasyfikacje afazji.
Zna logopedyczne procedury postępowania diagnostycznego i terapeutycznego w przypadkach afazji.
Umiejętności
Potrafi poddać trafnej analizie objawy afazji u pacjentów.
Potrafi diagnozować afazję i prowadzić jej terapię.
Umie dostosować metody pracy i formy kontaktu z chorym z afazją do jego możliwości i potrzeb.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy oraz doskonalenia umiejętności diagnostycznych i terapeutycznych na specjalistycznych studiach z zakresu neurologopedii.
Ma świadomość odpowiedzialności w kontaktach z osobami z afazją i ich rodzinami.
Jest gotów do okazywania empatii pacjentom z afazją.
Literatura
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: Poleca się również korzystanie z następujących źródeł dostępnych zdalnie: Knapczyk, M. Badanie zaburzeń komunikacji w afazji. (2017). Przegląd metod badań afazji w Polsce i na świecie, „Forum Logopedyczne”, nr 25, 193-204. Ormezowska, E., Zawirski, M., Jaskólski, D. (2012). Koncepcja dynamicznej lokalizacji funkcji w rehabilitacji afatycznych zaburzeń mowy. „Aktualności Neurologiczne”, 12(4), 215-221 |
W cyklu 2024Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: Poleca się również korzystanie z następujących źródeł dostępnych zdalnie: Knapczyk, M. Badanie zaburzeń komunikacji w afazji. (2017). Przegląd metod badań afazji w Polsce i na świecie, „Forum Logopedyczne”, nr 25, 193-204. Ormezowska, E., Zawirski, M., Jaskólski, D. (2012). Koncepcja dynamicznej lokalizacji funkcji w rehabilitacji afatycznych zaburzeń mowy. „Aktualności Neurologiczne”, 12(4), 215-221 |
Uwagi
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2024Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: